Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin veisitte satulansovitukseen?

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   21.8.24 16:43:13

Viimeisestä hevosesta aikaa 15 vuotta ja nyt uusi kavioliitto. Ketä suosittelette että menisi varmasti satulansovitus nappiin? Budjetti noin 3t.

Re: Mihin veisitte satulansovitukseen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.24 16:50:14

En ketään. Luotto on mennyt ihan täysin sovittelijoihin. Sovitan nykyään itse.

Toki jos itsellä ei ole mitään käsitystä satulansovituksesta niin homma menee hankalaksi.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   21.8.24 16:54:39

Monia kiertäneenä enää en vie kuin atelle, ehdottomasti!

Päivämäärä:   21.8.24 18:03:20

Satulapajan Katja Rikassaari,ainoa sovittaja/toppaaja johon luotan 100%

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   21.8.24 18:35:28

Ihan itse sovitan. Ei kyse kuitenkaan rakettitieteestä.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   21.8.24 21:55:24

Hipposport ja Atte

Päivämäärä:   21.8.24 22:37:15

atte myi meille epäsopivaa epäsopivan perään…

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   22.8.24 09:01:12

Vastaääni Hipposportille ja Atelle. Siellä on kauppa "pakko" tehdä, oli satula sopiva vai ei. Ystävällistä on, mutta myös vähän se fiilis on, että markkinointikikat ovat käytössä aika paljon.

Lähettäjä: Jonna 
Päivämäärä:   22.8.24 09:11:12

Katja Rikassaari, ehdoton ammattilainen. Ei pakkomyy, sovittaa muiden myyntisatuloita.

Lähettäjä: jaaha 
Päivämäärä:   22.8.24 09:12:21

Hipposport ja Atte.

Itsellä täysin päinvastaisia kokemuksia kuin Jepillä.
Kerran ratsastamalleni pikkusuokille Atte sovitti hevosen silloista satulaa, sanoi että voi hän teille uudenkin myydä muttei näe sitä oikeasti tarpeelliseksi kun palaromaanilla ja mutkavyöllä saa asiat korjattua.
Useamman kerran olen vienyt hevosen mukana muutaman satulan ja sanonut että jos näistä löytyy joku jonka voi topata/muokata hyväksi niin hyvä, mutta jos ei niin ostan uuden. Yhden ainoan kerran olen uuden ostanut (ja silloinkin hyvitti vaihdossa oikein hyvin vanhasta). Kaikilla muilla kerroilla noin 15 vuoden aikana on aina löydetty sopiva satuloistani, topattu ja/tai levennetty/kavennettu hyväksi.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   22.8.24 10:30:54

Olen kokeillut useimmat pk-seudun satulanvälittäjät/satulanmyyjät. Muista en osaa sanoa.

Jos hevosesi selkä on niin sanotusti "helppo", ja vielä jos hevonen ei ole hirveän tarkka sopivuuden suhteen, sille löytyy varmasti keneltä tahansa istuva satula.

Jos hevosesi selkä on "vaikea", voi olla että keneltäkään ei löydy sopivaa satulaa. Tai ostat satulan luullen että se on hyvä, ja 1-2kk päästä hevonen ilmoittaa että se ei sovikaan.

Vaikeaselkäisen hevosen kanssa totean, että sovittajaksi kannattanee pyytää paikka, josta satulan saa 1) vuokralle halutessaan tai 2) satulasta hyvitetään iso osa hinnasta jos onkin pakko vaihtaa.
Olen itse maksanut paljon oppirahoja, kun satulan arvosta häviää 1000-2000e tiettyjen myyjien kanssa aina kun sen vaihtaa toiseen.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   22.8.24 11:07:54

Hipposport tai Maria Paavola porvoossa, tekee tallikäytejä.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   22.8.24 13:40:02

Meillä ehdoton ääni Petro Sirolalle/satulabussille Sipoon Nevasgårdiin. Erikoinen ihminen mutta täysi ammattilainen. Meillä putella niin hankala selkä, että itku meinas tulla kun itse ensin yritettiin ja sen jälkeen muiden sovittajatunarien avustuksella hukattiin rahaa useampi tuhat ennen Petroa. Hän löysi meille este ja koulupenkit. Ottaa myös vaihdossa sun epäsovivat myös ja näistä sai vähän alea uusiin. Ei halpa, sen voin kertoa, mutta köyhän ei sovi halpaa ja huonoa sovittajaa ottaa, kuten aikaisemmin tuli huomattua. Meillä CWD estepenkki ja Jeremyn koulu. Molemmat vähän päälle 3k.

Päivämäärä:   22.8.24 14:34:00

Satulansovitus ei välttämättä mene kerrasta nappiin vaikka olisi kuinka hyvä sovittaja. Siksi kannattaa suosia paikkoja joista satulan saa vuokralle pidemmäksi aikaa.

Päivämäärä:   22.8.24 15:03:10

Satuloita voi vuokrata,mutta en tuhlaisi rahoja heidän sovittajiin kun käytännössä kuka vain osaa itsekin sovittaa satulat yhtä "sopiviksi". Kokemus kolmesta eri toimipisteestä ja sovittajasta!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.8.24 15:15:12

"Satuloita voi vuokrata,mutta en tuhlaisi rahoja heidän sovittajiin kun käytännössä kuka vain osaa itsekin sovittaa satulat yhtä "sopiviksi". Kokemus kolmesta eri toimipisteestä ja sovittajasta"

No juurikin tämä ja sama kokemus...

Päivämäärä:   22.8.24 15:20:46

Mites jos satulaa ei kokeilla hevosella kaikissa askellajeissa? Onnistuuko menemällä vain käyntiä ratsastajan kanssa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.8.24 16:00:47

Ehdottomasti Hipposport ja Atte. Sieltä löytyi hevoselleni sopiva satula helposti vaikka aiemmat omistajat sanoivat että on niin vaikea löytää sopivaa satulaa. Olin todella tyytyväinen Hipposportin palveluihin.

Itse koeratsastin satulan vain käynnissä ja ravissa ja silti meni ihan nappiin.

Päivämäärä:   22.8.24 16:12:51

"Satuloita voi vuokrata,mutta en tuhlaisi rahoja heidän sovittajiin kun käytännössä kuka vain osaa itsekin sovittaa satulat yhtä "sopiviksi". Kokemus kolmesta eri toimipisteestä ja sovittajasta"

No juurikin tämä ja sama kokemus...

Ketkä he?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.8.24 16:18:53

Mä en käy enään missään muualla kun hipposportissa. Kokeiltu monet muut sovittajat mutta eivät saaneet satulaa sopimaan. Hipossa on aina todella ystävällinen palvelu ja kysytty budjettia. Jos vanhan satulan saa muokattua niin ei pakko kauppaa mitään.

Lähettäjä: Atelle 
Päivämäärä:   23.8.24 04:13:36

Täällä myös hyvä kokemus Atesta ja Hippospotista. Ei todellakaan pakkomyy mitään, päinvastoin ihmetteli haluanko oikeasti uuden satulan vaikka vanhat sopivat hevoselleni täydellisesti. Hyvitti vielä vaidossa vanhasta todella hyvin. Eikä kyseessä ollut mikään monien tuhansien satula. En voi kuin suositella!
Tosin satulan vuokraamistakin kannattaa harkita.

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   23.8.24 06:42:58

Hipposporttiin ajan, vaikka olisi paljon lyhyempi matka tiettyyn Paimiolaiseen teurastamoon. Mutkatonta ja toimivaa. Kiitos Atelle ja tytöille.

Lähettäjä: ..joo 
Päivämäärä:   23.8.24 10:21:02

Hipposport.

Toinen firma vuokraa mielellään ja mut siihen se jääkin.

Lähettäjä: mimmi 
Päivämäärä:   23.8.24 11:23:51

Valitsisin paikan, jossa satulaa voi kokeilla painematon kanssa. Se kertoo paljon sellaista mitä ei muuten näe.

Lähettäjä: Lahti 
Päivämäärä:   23.8.24 11:38:22

Hyvä sovittaja Lahden seudulla? Mahdollisesti kuka voisi myös topata?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.