Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: Kata 
Päivämäärä:   21.8.24 06:11:38

Olisiko jakaa kokemuksia Mountain Horse saappaista.
Etenkin Mountain Horse Sovereign.
Vastaako kenkäosa ns. normi kokoa?
Ja muutenkin minkälaista nahkaa ja onko kestävä saapas ym...?

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: ow 
Päivämäärä:   21.8.24 06:32:37

Kenkän koko on hiukan reilu, itselläni menee numeroa pienempi kuin esim. lenkkareissa. Varret "löpsähtää" aika nopeasti, käytössä menee pari vuotta (lähes päivittäin ja välillä kaksi hevosta), sitten sisäpuolelta kuluu liikaa eli reikiä ja repeämiä. Itse kenkäosa pysyy hyvänä.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: mielestäni 
Päivämäärä:   21.8.24 06:35:47

Vastaa normikokoa. Hyvää nahkaa. Minulla on nämä parhaillaan, eivätkä ole ensimmäiset.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.8.24 07:15:54

Ihan on normikokoa. Koska saappaiden nahka on tosi notkeaa ja pehmeää, ei näiden käyttöikä ole paria vuotta enempää aktiivisessa käytössä. Mulla toiset kyseistä mallia menossa. Ekat oli käytössä sen pari vuotta, kunnes rupesivat olemaan siinä kunnossa ettei kannattanut enää edes viedä suutarille.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: koPSIS 
Päivämäärä:   21.8.24 07:17:40

Eivät kestä, ainakaan näin puoliammattilaiskäytössä, jossa ratsastan päivittäin ja useamman hevosen. Reilussa puolessa vuodessa alkaa kulumaan puhki pohkeesta. Nahka liian ohutta/huonolaatuista. Ehkä kerran viikossa tuntiratsastajalle passelit?

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.8.24 07:19:10

Mun edelliset Mountain Horset kesti 7 vuotta päivittäisessä käytössä, ostin uudet ja vuodessa rikki. Nahka huomattavasti ohuempaa kuin edellisissä.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.8.24 07:33:33

Mullakin ekat joskus ennen 2010 ostetut kesti 8 vuotta. Sen jälkeen ostin uudet ja hajosi kahdessa vuodessa korjauskelvottomiksi (vetoketjut, pohkeet puhki, pohja irtosi). Ostin vielä uudet ja sama homma, hajosi käsiin. Vaihdoin deniroihin jotka näyttäisi taas kestävän paremminkin

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: - - - - 
Päivämäärä:   21.8.24 09:09:56

Aika lailla sama kokemus kuin yllä olevilla, mulla nimenomaan noi Sovereign-saappaat, kesti ihan ok vuoden, kahden vuoden jälkeen pohje puhki, nahka lörpsähti nopeasti, yhtä saumaa kävin korjauttamassa suutarilla kolme kertaa. Ratsastin keskimäärin 2-4 krt viikko. Kuten sanottu, jos kerta viikkoon ratsastaa niin saattaa kestää pidempään käytössä mutta jos useammin niin montaa käyttövuotta ei kannata odottaa. Hööksin 200 euron nahkasaappaat kestänyt mulla nyt paljon kauemmin. Ja käytän yleensä kengistä kokoa 38 mutta näistä meni myös koko 37 jos meinaat nämä hankkia.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: Pata 
Päivämäärä:   21.8.24 09:58:57

Nykyään laatu ihan kuraa. Huonoa nahkaa ja vetoketjut paukkuu.

Kestävämpiä löytyy ns. laatumerkeiltä mutta muutaman satasen joutuu pulittamaan lisää... Kts. esim. Petrie, Parlanti, DeNiro jne.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: Didi 
Päivämäärä:   21.8.24 10:52:32

Mulla myös saappaiden yksityiskohdat menneet nopeasti tosi siivottoman näköisiksi. Ompeleet katkeilee ja reunat repsottaa keräten kaiken lian ja oikeen korostaen risaisuutta. Edelliset vanhat kesti lähes 7 vuotta yhdellä vetoketjun vaihdolla. Uudet ostin 1,5v sitten ja on jo nyt aikamoisessa kunnossa. Ratsastan n. 4x viikossa 1-2 hevosta.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.24 11:56:45

Juu laatu on laskenut todella paljon.

Edelliset MH:t meni lähes kymmenen vuotta vetoketjujen vaihdolla ja tällöin ratsastin 2-3x/viikko. Nykyiset ovat olleet pari vuotta 1-2x/viikko käytössä ja selkeästi sisäsyrjät jo kuluneet.

Seuraavat saappaat eivät ole enää mountainhorset.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: Riippuu 
Päivämäärä:   21.8.24 12:09:46

Itsellä ollut useammankin. Vanhat äidiltä perityt saappaat jotka valmistettu 2000 luvun taitteessa kestävät hyvin kun huoltaa, mutta samalla hoidolla uudet saappaat hajoaa vajaassa vuodessa vaikka useimmat saappaat käytössä. Toki ratsastettua tulee 6pv viikossa ja yleensä 2-4hevosta päivässä

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: Nomi 
Päivämäärä:   21.8.24 12:12:45

Sanoisin että parhaimmillaan esim kerran-pari viikossa ratsastavalla. Ahkerampaan käyttöön turhan nopeasti puhki kuluvat ja silloin hinta-laatusuhde ei ihan toimi.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   21.8.24 12:24:43

3v ollut mountain horset. ekan vuoden kävin tunneilla 1krt/vk ja nyt 2v ratsastanut päivittäin joskus kaksi tai kolmekin hevosta. Tikit hajonneet kummastakin saappaasta pohkeen kohdalta (nyt siis reikä kummassakin pohkeessa) ja toisesta vetoketju mennyt.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   21.8.24 12:32:40

Minusta nämä on väljähköä kokoa, käytän itse noraalisti 37-38 kokoisia kenkiä ja MH saappaissa 37 on jopa vähän iso.
Ja omaan makuuni laatu on hyvä. Ostin omani (Venezia-malli) v. 2020 ja ovat olleet sen jälkeen päivittäisessä käytössä. Nauhat olen vaihtanut, mutta muuten ovat yhä ehjät ja nahka on tosi hyvässä kunnossa. Epäilen että vika on käyttäjäperäinen jos saappaat kuluu pohkeista puhki ja todennäköisesti saappaat on liian pienet jos vetskarit, resorit tai ompeleet hajoaa heti.

Itse toki käytän RATSASTUSsaappaita vain ratsastaessa, eli puen vasta hevosta satuloidessa ja riisun pois ratsastuksen jälkeen. Moni tuntuu tekevän tallihommat ja siivoavan kuratarhatkin ratsastussaappaat jalassa. Mulla ne sitten tietty säilyy parempana kun niitä käytetään siihen mihin ne on tehty, eikä kumppareiden korvikkeena.

Viime kesänä ostin Reunoksen alesta myös Sovereignit, ne on olleet käytössä vasta muutaman kerran, mutta vaikuttavat ehkä vähän jämäkämmiltä kuin Veneziat.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: - - - - 
Päivämäärä:   21.8.24 12:45:59

Tai sitten E sinun saappaiden kestävyys johtuu siitä, että ne ovat eri nahkaa kuin aloittajan kysymät Sovereign saappaat. Esimerkiksi Horzen tuotetietojen mukaan Sovereignit on pintanahkaa (ulkoa ja sisältä) kun taas Veneziat nappanahkaa ja siannahkaa. Pintanahka on paljon pehmeämpää, kuluu nopeammin ja lörpähtää nopeammin.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   21.8.24 12:49:41

Lähettäjä: - - - -
Päivämäärä: 21.8.24 12:45:59

Tai sitten E sinun saappaiden kestävyys johtuu siitä, että ne ovat eri nahkaa kuin aloittajan kysymät Sovereign saappaat. Esimerkiksi Horzen tuotetietojen mukaan Sovereignit on pintanahkaa (ulkoa ja sisältä) kun taas Veneziat nappanahkaa ja siannahkaa. Pintanahka on paljon pehmeämpää, kuluu nopeammin ja lörpähtää nopeammin.

Kuten sanoin niin minulla on myös ne Sovereignit ja ne tuntuvat jämäkämmiltä vaikka eivät ole käyttöä vielä paljoa nähneetkään. Ja horzen tuotetiedoissa myös ne sovereignit kyllä on nappanahkaa....

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   21.8.24 12:53:27

Ja se nappanahkahan on myös pintanahkaa.... Termit kuntoon.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   21.8.24 12:55:29

Horzen tekoälykäännösvirheiden sijaan kannattaa katsoa MH:n omia tuotesivuja:

https://www.mountainhorse.se/se-se/en_GB/cat/
FOOTWEAR-9245/Competition-All-round-9248/prod/venezia-high-rider-165264/

Venezian materiaali: Full grain leather

https://www.mountainhorse.se/se-se/en_GB/cat/
FOOTWEAR-9245/Competition-All-round-9248/prod/sovereign-165433/

Sovereign materiaali: Full grain leather

:)

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: mko 
Päivämäärä:   21.8.24 13:13:44

Mistä kannattaisi etsiä tarjouksia DeNiroista tai Petriestä tai muista laatusaappaista?

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   21.8.24 14:16:39

Mulla on ollut kahdet MH kengät ja molemmat ollut tosi kestäviä. Nämä nykyiset ostin käytettynä 12 vuotta sitten. Edelliset oli vielä vanhemmat ja myin nekin vielä eteenpäin. Koko on kengissä reilu. Yhdet MH saappaat on ollut ja niitäkin käytin paljon, eikä edes vetskarit hajonneet. Ostin nekin käytettynä aikoinaan. Eli uusista malleista ei ole kokemusta, mutta varmaan seuraavaksi ostan taas MH kengät kunhan vain löydän mallin, jossa tarpeeksi leveä lesti.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: Pok 
Päivämäärä:   21.8.24 19:44:52

Mä oon ostanut omani vuonna 2013 ja ihan järkyttyneenä kuuntelin näitä ettei kestä kuin vuoden, kaksi. Ehkä nykyään sit näin. Näillä omillani ratsastin eka kuus vuotta joka päivä ja nyt sit viis vuotta muutaman kerran viikossa ja edelleen ihan ok kunnossa.

Mut hyvä tietää että laatu laskenut, täytyy sitten kun nää menee rikki harkita muita.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.8.24 20:19:33

Joskus muinoin kesti ja kesti ja kesti. Nykyiset on heikkoa tekoa. Värit lähtee saappaan sisäpuolelta kulumaan todella nopeasti. Vetoketjut ei ole kummoiset myöskään.

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: Lest 
Päivämäärä:   21.8.24 23:08:28

Sanna, Mountain Horsen saappaista ainakin Aurorassa on leveämpi lesti kuin vaikka Sovereignissa. Itse päädyin siihen malliin puhtaasti lestin vuoksi. Aurora ei ole ulkomuodoltaan yhtä tyylikäs kuin jotkut muut mallit, mutta passaapahan ainakin jalkaan.

Nämä Aurorat ovat olleet käytössä pari-kolme vuotta 1-2 kertaa viikossa. Tällä käyttömäärällä ovat pysyneet ihan hyvinä. Nilkka on hieman ruttuuntunut, mutta muuten saappaan pituus on säilynyt (odotin enemmän painumista), eikä vielä ole havaittavissa merkittävää kulumaa. Vetoketjutkin ovat yllättäen vielä kunnossa, vaikka ostin saappaat (turhankin) napakalla varrella. Ihan ok vastinetta rahalle (ostin alesta, eikä tämä saapasmalli ole edes MH:n skaalassa hintavammasta päästä).

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: Vinteg 
Päivämäärä:   21.8.24 23:20:48

Vetoketjut - ihan sutta ja sekundaa, jollakin hajoaa heti ja toisella voi kestää. Laatu on selvästi mennyt alaspäin (noin 2-3 vee sitten tilasin edelliset ja nyt kesällä toiset, ihan selvästi säästetty siellä missä on pitänyt ja uusista meni vetoketju ennenkuin ehdin edes kissaa sanoa

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.8.24 23:44:08

Voi harmi jos MH on laatu huonontunut! Itse olen aina käyttänyt ko. merkin kenkiä, tosiaan aina sen about 10 vuotta kerrallaan yksiä. Toki toisaalta ymmärtää että eihän nuo kestävät kengät sitten yhdeltä asiakkaalta kauheasti kauppaa tuo, kun ei tule ostettua uusia kenkiä

  Re: Mountain Horse ratsastussaappaat

Lähettäjä: 5678 
Päivämäärä:   22.8.24 09:05:27

MH Sovereign on ihan hyvät perussaappaat päivittäiseen käyttöön. Itsellä kesti vetoketjut 5 vuotta 1-2 hevosta päivässä ratsastaen 5-6 päivänä viikossa ennenkun toinen ketju meni rikki. Muutamaa saumaa on joutunut korjuuttamaan. Varsi on joustava, joten kannattaa ostaa sellaset mitkä on hyvin napakat uusina, koska venyvät. Minusta kengänkoko on oikeaa vastaava, ei ainakaan pieni. Sanoisin että hinta-laatusuhteessa ja käyttömukavuudessa yleissaappaina ihan ok.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.