Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tekee työkseen hevosen omistaja?

Lähettäjä: Itkupotkuraivari 
Päivämäärä:   20.8.24 01:37:30

Sinä, joka omistat hevosen, maksat sen kulut itse ja käyt tallilla 5-7 päivänä viikossa, mitä teet työksesi?

Minulla oli nuorena/opiskelijana hevonen 15-20 vuotta sitten (tuolloin osin vanhempien maksamana, muuten ei olisi ollut varaa). Kovasti kaipaisin taas omaa, mutta tuntuu, että ei ihmisellä voi ikinä olla yhtäaikaa sekä aikaa että rahaa moiseen. Nykyisellä palkalla voisin hevosta pitää muusta tinkimällä, mutta työ on niin kuluttavaa, tunkee usein vapaa-ajalle, ja vaatii matkustamista, että ei puhettakaan että ehtisin tai jaksaisin hevosen hoitaa useammin kuin pari kertaa viikossa. Jos taas vaihdan "helpompaan" duuniin, putoavat tulot ja ei ole enää varaa.

Re: Mitä tekee työkseen hevosen omistaja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.24 01:50:59

Kiinteistönvälittäjä, tulot kaikkea -500- 15000/kk. Hyvinä kuukausina säästän. Olen yrittäjä. Tallipaikka maksaa 460€/kk. Hevoseen menee noin 700€/kk, koska valmennukset, ekstrarehut, kengitys

Lähettäjä: ria 
Päivämäärä:   20.8.24 01:57:12

Olen biologi. Työni pysyy työpaikalla ja vapaa-aika on ihan fyysisesti sekä henkisesti pyhitetty ratsastukselle ja puolisolle. Tallilla käyn 6-7 x viikossa (oma hevoseni siis täysihoitotallilla, mikä antaa myös vapautta pitää kokonaan tallivapaitakin päiviä vaikka kerran viikossa), valmentaudun kolmisen kertaa viikossa ja jokusen verran kisaviikonloppuja tulee vuoteen myös. Ollut ihan hyvä ammatinvalinta.

Päivämäärä:   20.8.24 05:12:51

Teollisuudessa esimiehenä. En tosin käy tallilla noin usein. En käy aina edes vapaapäivinä ( niitä on 18-19 kuukaudessa).

Päivämäärä:   20.8.24 06:08:26

Ihan tavallinen rivimyyjä kaupassa

Lähettäjä: __ 
Päivämäärä:   20.8.24 07:02:16

Tuotantotyöntekijä teollisuushallissa. Käteen jää verojen jälkeen alle 2000e kuussa. Hyvin ollaan pärjätty kun säästää kaikesta mahdollisesta ylellisyydestä.

Hevonen ja poni vieraalla.

Päivämäärä:   20.8.24 07:07:58

Henkilökohtainen avustaja. Hevoset omassa pihassa, jolloin niitä on mahdollista pitää neljää samalla hinnalla kuin pitäisi yhtä vuokrapaikalla.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   20.8.24 07:43:06

toimistosihteeri. Hyvät työajat ja ok perus palkka, nykyisellään noin 2000€ jää käteen. Kaksi hevosta kotona.

Lähettäjä: Hiekka 
Päivämäärä:   20.8.24 07:48:57

Erikoisasiantuntija ympäristönsuojelussa. Työaika perus 8-16, mutta työt seuraavat välillä kotiin ja sesonkina joutuu tekemään ylitöitä. Hevosenhoito ja ratsastus on kuitenkin täydellistä pään nollausta. Välillä en jaksaisi työpäivän päälle enää mennä tallille, mutta tallilta kotiin tullessa on aina hyvä fiilis. Työni puolesta joudun hieman matkustamaan, n. 2pv/kk, jolloin pyydän tallikavereilta apua ratsastuspalkalla (hevoseni on koulupuolella osaava ja kiva ratsastaa, moni tallilainen menee sillä siksi tosi mielellään ja myös tarjoutuu avuksi).

Hevonen puolihoidossa eli vaatii päivittäin tallilla käyntiä (väh. ruokien laitto, heinien pussitus ja karsinan siivous) ja viikonloppuisin on tallivuoroja. Se kyllä välillä on vähän raskasta, jos sattuu vuorolistassa kaksi tallivuoroa viikonlopulle niin jää palautuminen aika vähiin. Täyshoito olisi kuitenkin niin paljon kalliimpi vaihtoehto, että joutuisin maneesista luopumaan, jos täyshoitoon hevoseni haluaisin.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   20.8.24 07:52:01

Luokanopettaja, brutto 3600.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   20.8.24 08:54:26

Eihän sillä ammatilla ole merkitystä vaan sijainnilla, onko täysihoito vai itsehoito , omat heinät, rehut ja kuivikkeet, maneesia, kenttää, pihatto ymym

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   20.8.24 09:19:15

Vakuutusala brutto väliltä 2500-3500

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   20.8.24 09:19:53

It alalla esimiesasemassa, palkka 90-120 k:vuodessa. 2-3 hevosta , teen paljon etänä, matkustelua joskus ollut. Pari luotettavaa tyyppiä auttaa reissujen aikana ja muuten tarvittaessa. Pääsääntöisesti vkl ratsastan molemmat molempina päivinä vkolla vain toisen, toinen tekee jotain muuta,

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   20.8.24 10:09:09

Maatalouslomittaja. Palkaa tulee +/- 3000 e/kk. Tallivuokra alle 400 e omilla rehuilla (tallin puolesta heinä) ja karsinan siivous ja ruokien laitto itse.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   20.8.24 10:11:00

Suunnittelija koulutukseltani nsinööri (amk), pääasiassa etätyötä kotona. Heppa täysihoidossa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.8.24 10:20:40

suunnittelija amk-papereilla, käteen tulee 2600, brutto on 3700. Ikää on muuten 39v, mikä on varmaan hyvä mainita. Tällaista palkkaa olen saanut vasta muutaman vuoden, kahdeksan vuotta sitten brutto oli tuon 2600 kun hankin hevoseni.

Käyn tallilla kolmesti viikossa, täysihoidossa ja vuokraaja on. Minulla on muutakin elämää ja tekemistä enkä ole koskaan halunnutkaan viettää joka iltaa tallilla.

Lähettäjä: Monster 
Päivämäärä:   20.8.24 10:21:03

Pesulassa yötöitä, vastuurooleja jonkun verran. Ns huoletonta (fyysistä, mutta siitä just tykkään) työtä joka ei seuraa kotiin ja tiliä hommasta kertyy sen verran että yhden hevosen pitää maneesitallilla täysihoitopaikalla, treenaa ja kisailee.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.8.24 10:23:21

Rakennusala, suunnittelija. Palkka bruttona n. 3200-3800 riippuen kuukaudesta. Yksi hevonen täysihoidossa, käyn 3-4 kertaa viikossa. Muuten heppa on vapaalla.

Päivämäärä:   20.8.24 11:07:57

Täälläkin insinöörikoulutuksen käynyt suunnittelija. Teen etänä ja toimistolta, mutta ei juuri vaikuta aikatauluihin toimistolle meno, koska lyhyt työmatka. Heppa täysihoidossa, mutta käyn yleensä 6krt/vko.

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   20.8.24 11:16:55

Järjestösektorilla erityisasiantuntijana, nettona käteen n 4000/kk. Pystyn onneksi tekemään n puolet töistä etänä, säästää paljon aikaa ja omaa jaksamista. Ennen koronaa olikin kyllä aikalailla takki tyhjä ja krooninen univelka, mutta en sitä silloin tajunnut.

Lähettäjä: pp 
Päivämäärä:   20.8.24 12:02:30

Liikkeenjohdon konsultti, vuosiansiot noin 100k (kk-tasolla käteen jää 3500e, bonarit kahdesti vuodessa sitten isompi potti). Kaikki menee silti hevoseen, autoon ja asuntoon (Helsingissä), ja kuukausitasolla saa laskea että rahat riittää :S

Aikaahan ei myöskään tosiaan ole kuin max 4 tallipäivälle viikossa. Mutta ei toivoakaan, että voisi vaihtaa heikompipalkkaiseen duuniin, jossa aikaa olisi enemmän. Hullua sanon minä!

Lähettäjä: Pp 
Päivämäärä:   20.8.24 12:51:11

Poliisi. Hyvin pärjää palkalla+2,hevosen+2koiraa,asuntovelka ja auto

Päivämäärä:   20.8.24 12:59:13

Tällä hetkellä opintojen ollessa kesken tulot on noin 1000-1200 euroa kuukaudessa. Kesällä saattaa tulla parin tonnin tilejä jos tekee täysillä töitä.

Hevonen itsehoidolla vieraalla ja lisäksi teen tallihommia niin sen asumisesta ei juuri maksettavaa tule. Heinät, rehut, kuivikkeet, kengitys, eläinlääkärikulut, valmennukset, hallivuokrat, varusteet jne. tulee tietenkin maksettavaksi.

Tulevaisuuden työssä taitaa jäädä käteen noin 3000 euroa.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   20.8.24 13:44:27

Maa/metsätalousyrittäjän puoliso, yhdessä teemme töitä. Hevoset omassa tallissa, heinä+ kaura itseltä, paitsi nyt oli hieman ostettava kuivaheinää kun kaikki suomen sateet osui kohdalle...
Oma tila mahdollistanut hevosten pidon, jäljellä kolme, enimmillään oli seitsemän.

Päivämäärä:   20.8.24 15:14:37

Sairaanhoitaja. Brutto 3500-5500/kk.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   20.8.24 15:21:38

Ei ammatti kerro vielä mitään, vaan enemmän asuinpaikka ja asuintilanne. Itse esimerkiksi asun yksin Helsingissä, vuokralla. Olen pätevä aineenopettaja ja teen täydet tunnit ja ylitunteja. Käteen saan 2078 euroa. Vuokra 940 euroa. Ei minulla olisi varaa pitää täällä hevosta ainakaan maneesitallilla. Autoa ei ole. Lisääntymisikäisenä naisena en saa vakipaikkaa muualta, mutta jossakin pienessä kaupungissa pystyisin hevosta pitämään, täällä en.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.8.24 17:18:34

Eläinlääkäri, 3800 netto, en ehdi tallille kuin kolmisen kertaa viikossa...onneksi täysihoito ja kavereita, jotka voi myös liikuttaa hevosen.

Päivämäärä:   20.8.24 17:43:22

Täällä on mm. myyjää ja henkilökohtaista avustajaa. Oleellista olisi se tieto, että onko puolisoa. Vaikka maksaisi sen hevosen kulut yksin, niin onhan ihan eri asia pitää hevosta pienelläkin palkalla jos omat asumiskulunsa pystyy jakamaan toisen kanssa tai toinen maksaa asumisen kokonaan. Jos joutuu maksamaan yksin sekä hevosen että omat kulunsa niin tarvitaan jo ihan toisenlainen tulotaso.

Itsekin olen henkilökohtainen avustaja, pääkaupunkiseudulla asun, ei puolisoa ja palkkahan tässä on 12 euroa tunnilta. Ei minkäänlaista mahdollisuutta hevoseen, hyvä kun omat pakolliset kulunsa saa maksettua.

Päivämäärä:   20.8.24 17:56:25

Oleellista tietoa tosissaan olisi: onko perintöä, maksaako vanhemmat, osallistuuko puoliso miten paljon kuluihin, asuinpaikka jne. Pelkkä ammatti ei kerro oikeastaan mitään.

Päivämäärä:   20.8.24 18:02:41

Mä oon toi aiempi myyjä. Ei puolisoa, ei lapsia. Yksin halpa asuntolaina ja auto ja hevonen. Ei mitään perintöä vaan palkalla maksetaan kaikki.

Päivämäärä:   20.8.24 18:04:39

Mä oon toi teollisuuden esimies. Ei perintöä, ei maksa puoliso mitään (ei edes osaa asumiskuluista koska omat asunnot ja erilliset taloudet) ja yksi lapsi.

Lähettäjä: MP 
Päivämäärä:   20.8.24 18:22:14

Markkinointipäällikkö. Puolison kanssa jaetaan asumiskulut pks. Ei lapsia.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   20.8.24 18:54:53

Johtaja, bruttopalkka 9k, neljä hevosta.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   20.8.24 18:59:22

Trimmaaja yrittäjä, käteen jää 5t. Ei puolisoa, asun vuokralla, auto. Hevoseen menee 1200€/kk.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.8.24 18:59:44

Huolitsija, brutto 3400e/kk. Yksi hevonen täysihoitopaikalla. Puoliso, ei lapsia.

Lähettäjä: Monster 
Päivämäärä:   20.8.24 19:17:04

LähettäjäMonster
Päivämäärä20.8.24 10:21:03

Pesulassa yötöitä, vastuurooleja jonkun verran. Ns huoletonta (fyysistä, mutta siitä just tykkään) työtä joka ei seuraa kotiin ja tiliä hommasta kertyy sen verran että yhden hevosen pitää maneesitallilla täysihoitopaikalla, treenaa ja kisailee.

Lisään nyt tähän omaankin nuo pyydetyt, eli asun sinkkuna yksin (vuokralla isossa kaupungissa) ja maksan omat kuluni, ei perintöjä tai muita tulon lähteitä.

Lähettäjä: Acg 
Päivämäärä:   20.8.24 19:34:09

IT-alan johtaja. 2 hevosta vieraalla täysihoidossa. Välillä kyllä tuntuu että on yksi liikaa, muttei rahan takia, vaan joskus ei ole aikaa treenata kuin yksi hevonen per ilta. Tosin ovat ulkona koko päivän, eli tuskin niitä haittaa, vaikka ratsastetaan vain 5 päivää viikossa.

Lähettäjä: Telma 
Päivämäärä:   20.8.24 21:03:47

Yrittäjä visuaalisella alalla. Käteen jää n.5t/kk ja hevonen täyshoidossa maneesitallilla

Päivämäärä:   20.8.24 21:08:22

Esihenkilö sotealalla. 1 hevonen täysihoidossa.

Päivämäärä:   20.8.24 21:16:47

Korjattu: sairaanhoitaja, brutto 3500-5500/kk. Puoliso ja 2v taapero. Hevonen täysihoidolla maneesitallilla. Ei penniäkään muualta rahavirtoja tai perintöjä, usein maksan myös puolison osuuksia menoista parempituloisena... mutta tällä pärjää, kun muusta luopuu :) toiseen ei ookaan sitten varaa, vaikka haaveissa olisi.

Päivämäärä:   20.8.24 23:21:23

Olen tuo henkilökohtainen avustaja ja tässä pyydetyt lisätiedot:

Olen sinkku, asun yksin. Ei perintöä eikä muitakaan extratuloja. Asun tarpeeksi kaukana kehä kolmosesta, pienessä muuttotappiokylässä ja tilaa ympärillä sen verran, että täyttää hyvin uudet asetusluonnokset hevosenpidolle. Kannatta muuttaa maaseudulle, mahdollisimman kauas Helsingistä, niin on varaa harrastaa ja elää pienilläkin tuloilla.

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   21.8.24 00:10:45

Sairaanhoitaja brutto n.3000. Ihmettelen muita sh joiden pallkka jopa 5500.
3 hevosta omassa pihassa. Ostoheinät ym. Tiukkaa tekee, kun puoliso sai juuri potkut töistä. Perintöä ei ole, eikä tiedossakaan

Päivämäärä:   21.8.24 04:49:51

Rekkakuski, brutto ~2800-3200€/kk.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.8.24 09:24:29

Lakimies, nettoan noin 4200 euroa kuukaudessa. Hevonen täysihoidossa maneesitallilla ja rahaa hevoseen menee noin 1000 - 1200 euroa kuukaudessa.

Päivämäärä:   21.8.24 09:50:19

Mä oon yksi amk insinööri tuolta ylempää ketjusta. Asumiskustannukset menee puoliksi kumppanin kanssa, hevosen maksan kokonaan yksin (maneesiton täysihoito) ja oman autoni myös.

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   21.8.24 10:02:20

DI, netto 3500€, hevoseen kuluu noin 1000€/kk. Asuin- ja muut kulut maksan yksin.

Lähettäjä: halla 
Päivämäärä:   21.8.24 10:05:35

LähettäjäO
Päivämäärä21.8.24 09:55:43

Ei muuta kun että huimia palkkoja osalla! Onnea!

Tämä! Motivoi kyllä itseäkin yrittämään kehittyä.

Lähettäjä: Lt 
Päivämäärä:   21.8.24 10:18:20

Erikoislääkäri, netto 7500€. 1 hevonen täyshoidossa, hoitaja.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   21.8.24 11:06:10

Psykoterapeutti. Teen töitä 3 päivää viikossa. Tuolloin käyn pikaisesti tallilla. Muut päivät vietän siellä enemmän aikaa ja päivisin kun omat lapset koulussa. Brutto n. 6000k.

Lähettäjä: lp 
Päivämäärä:   21.8.24 11:14:17

Insinööri teollisuudessa. Brutto 4000€, netto 2800€.

Kaksi omaa hevosta itsehoitotallilla eli ihan joka päivä tallilla useita tunteja. Joskus harvoin kaveri ratsastusta vastaan tuuraa ja saan vapaan. Teen siis kaiken itse (aamut, illat, karsinat, tarhat, heinäpaalienvaihdot, aitarempat, lantalan tyhjäykset, lumityöt jne). Valmentaudun ajan, fiiliksen ja rahan mukaan 0-2 kertaa viikossa, kisaan 10-15 kisareissua vuodessa alue-kansallisella yhdellä hevosella.

Päivämäärä:   21.8.24 11:30:59

Olen miettinyt myös tätä, että miten nämä tosi pienillä palkoilla hevosia pitävät ovat varautuneet yllättäviin kuluihin. Jos hevonen sairastuu ja tarvitsee kalliita hoitoja? Ainakaan minun palkastani sellaisiin ei yksinkertaisesti olisi varaa.

Lähettäjä: ginny 
Päivämäärä:   21.8.24 11:36:54

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 21.8.24 11:30:59

Olen miettinyt myös tätä, että miten nämä tosi pienillä palkoilla hevosia pitävät ovat varautuneet yllättäviin kuluihin. Jos hevonen sairastuu ja tarvitsee kalliita hoitoja? Ainakaan minun palkastani sellaisiin ei yksinkertaisesti olisi varaa.

Noita varten on yleensä säästötili, minne varattu se pahan päivän varalle summa X johon ei muuten kosketa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.8.24 11:40:12

Asiantuntijatehtävissä, netto noin 5000. Periaatteessa 8-16 työaika, satunnaisesti työmatkoja, käyn tallilla 6-7 päivänä viikossa, hyvin ehtii iltaisin ja viikonloppuisin, kun ei muita harrastuksia. 2 hevosta täysihoidossa maneesitallilla.

Päivämäärä:   21.8.24 11:44:48

"Noita varten on yleensä säästötili, minne varattu se pahan päivän varalle summa X johon ei muuten kosketa"

Kuinka paljon siitä kympin luokkaa olevasta tuntipalkasta jää säästöön? Hyvinvoivalla keskiluokalla on noita säästötilejä joille kertyy isoja summia, mutta kuinka paljon pystyy säästämään kun pitää matalapalkka-alan tuloilla elättää sekä itsensä että hevosen?

Päivämäärä:   21.8.24 14:11:32

"Olen miettinyt myös tätä, että miten nämä tosi pienillä palkoilla hevosia pitävät ovat varautuneet yllättäviin kuluihin. Jos hevonen sairastuu ja tarvitsee kalliita hoitoja?"

Varauduttu sillä, että on jo etukäteen päätetty missä vaiheessa hevonen lopetetaan. Eli ähkyä ei lähdetä leikkaamaan, vaan hevonen lopetetaan. Kaviokuume siinä rajoilla, ei onneksi ole vielä omalle kohdalle osunut. Isompia onnettomuuksia ei siis hoideta, vaan hevonen laitetaan siinä kohdin pois. Nämä mun on kuitenkin alkuperäisrotuja, tottuneet pysymään hengissä Pohjoismaiden oloissa ja ihan tavallisella perushoidolla ja höntsäilyliikutuksella. Tarpeeksi ”huono” heinä, ei väkirehuja ja joka päivä isolla alueella saman tutun lauman (omia kun ovat, niin vaihtuvuutta laumaan ei tule) kanssa aamusta iltaan ulkoilu. Sillä taktiikalla on pärjätty useampi vuosi.

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   24.8.24 01:29:25

B-to-B myyjä netto 4500€-7000€
(ihan tavallinen merkonomikoulutus)
Lähes vapaat työajat ja etätyömahdollisuus
2 hevosta täysihoidossa
Mies ei osallistu hevosten kuluihin mitenkään
Lainat maksetaan puoliksi
Ei perittyä rahaa eikä omaisuutta kummallakaan

Lähettäjä: Piste// 
Päivämäärä:   24.8.24 07:22:03

Tarjoilija ja kolme omaa hevosta pihassa.
Käteen jäävän osuus vaihtelee 1500€-2800€ välillä. Keskimäärin ehkä n.1800€.

Hevosille ja koirille oma säästötili yllättäviä kuluja varten. Tällä hetkellä siellä säästössä n.5000€.

Ja tietysti sitten on vielä oma säästötili josta sitten tarvittaessa voi ottaa jos nyt pakko tulee. Siellä n.7000€.

Päivämäärä:   24.8.24 07:37:14

Työkyvytön aivovamman takia. Tuilla saa just ja just elettyä niukasti ja pidettyä hevosen täysihoidossa. Itse en jaksa tehdä töitä ja hevonen kestää vapaita hyvin.

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   24.8.24 09:56:02

Kyllä mä ihmettelen millaisissa talleissa te hevosia pidättä. Mulla on 1200kk ja tiukkaa tekee. Kauempaa sais 800-900kk, mutta bensat joka päivä eestaas 80-90km niin samoihin menee. Mä saan käteen joku 2700, ja millään ei meinaa riittää hyvään elämään. Kun on se hevonen.

Päivämäärä:   24.8.24 10:26:41

"Kyllä mä ihmettelen millaisissa talleissa te hevosia pidättä. Mulla on 1200kk ja tiukkaa tekee. Kauempaa sais 800-900kk, mutta bensat joka päivä eestaas 80-90km niin samoihin menee. "

Muuta maalle/syrjäkylille. Kyllä täällä meilläpäin tallivuokrat maneesitalleilla on noin 400€/kk luokkaa. Omassa pihassa vielä halvempaa, siksi en täysihoitoon laitakaan vaan hoidan itse.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   24.8.24 10:45:41

Opettaja, sinkku, keskisuuri kaupunki, auto, asuntolaina, netto 3000e. Hevonen täysihoidossa, rahat on tiukilla, mutta vielä on jotenkin selvitty. Muuhun ei juurikaan ole edes aikaa kuin töihin ja hevoseen.

Päivämäärä:   24.8.24 13:29:33

Kaupan kassatyöntekijä voi hyvin pitää hevosta

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   24.8.24 14:24:22

Biologi, työaika 8-16, brutto 4000 e/kk.
Kahdesta kolmeen hevosta omassa pihassa.

Lähettäjä: raha 
Päivämäärä:   24.8.24 14:29:36

Metsätalousinsinööri, vapaa työaika, palkat olleet 2700-3500€/kk ennen veroja. Verojen jälkeen 1900-2800€ suunnilleen. Myös koulussa harjoitteluissa palkka 2000-2800€/kk jolloin ei vielä tarvinnut maksaa veroa kun jäi juuri rajan alle.
Hevonen täysihoidossa.

Työskentelin välillä hevosenhoitajana ulkomailla, siellä jäi 20% verotuksen jälkeen 1800€ käteen, asuminen ilmainen. Hyvin elätti hevosen silloinkin, vaikka ei tallipaikasta saanut alennusta.

Jotain kiinnosti myös kumppanin tulot, omani tienaa 2000-7000€/kk väliltä, mutta ei puutu millään tapaa hevoseni kuluihin. Maksetaan vuokra, sähkö puoliksi ja ruokaa ostaa se kuka käy kaupassa. Mutta pärjäisin omillakin rahoilla hyvin elättäen myös hevoseni.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   24.8.24 14:32:02

Jatkan vielä että 2 lasta, asuntolaina, puoliso ei osallistu hevosten kuluihin.

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   26.8.24 08:54:32

Yhtä oleellinen tieto kuin nettopalkka, on ne muut elinkustannukset ja pakolliset kulut ja jakaako niitä joku muu samassa taloudessa.
1000,- nettopalkalla voi pitää hevosta maneesitallilla, jos puoliso tai vanhempi maksaa kaikki muut elämisen menot tai vastaavasti 4000,- ei välttämättä riitä hevoseen, jos siitä summasta pitää maksaa kaikki yksin...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.8.24 11:49:00

Prosessioperaattori. Toki en viikossa noin montaa kertaa käy, mutta meillä vuorot 4 työpäivää ja 6 vapaata, joten aina vapailla päivittäin käyn.

Päivämäärä:   26.8.24 11:58:18

Lähettäjä.

Päivämäärä21.8.24 11:30:59

Vakuutus, säästöt, luottokortti, sijoitukset, you name it. Jos ei oo varaa niihin kalliisiin ell laskuihin niin hyvä vakuutus kannattaa olla.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   28.8.24 22:54:24

Taloushallinnon asiantuntija, palkka vajaa 3500 brutto. Kotona kaksi hevosta ja kolmas etsinnässä. Puoliso suurempituloinen ja kaksi teini-ikäistä lasta. Asutaan maaseudulla pikkukaupungissa. Tila maksettu, mutta muuta lainaa on jonkun verran. Ei taloudellisia paineita hyvän tulotason ja pienen lainasaldon vuoksi.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   28.8.24 23:03:22

Puoliso, lapsi, 2 hevosta täysihoitotallilla. Puoliso ei maksa käytännössä mitään (hevosista ei yhtään mitään). Jonkun verran asuntolainaa, autolaina. B2B myyntihommissa esimieshommissa, bruttotulot vaihtelee 12k/kk ylöspäin.

Lähettäjä: Maalainen 
Päivämäärä:   28.8.24 23:57:06

Lähihoitaja, teen 80 % työaikaa, 3 hevosta omassa tallissa, itse maksan kaikki hevosten kulut ja puolet tietysti muistakin veloista ym vakuutus ja sähkömaksuista. Elän nuukasti, enkä juurikaan ostele mitään itselleni, hevosille lähinnä, mutta toimeen on tultu ja olen tyytyväinen elämääni, elän unelmaani.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   30.8.24 08:46:48

Klinikkaeläinhoitaja. Käteen jää 2000-2200 kuussa. Hevonen täysihoidossa maneesitallilla. Tähän on varaa, kun tinkii monesta muusta asiasta ja asuu pienessä kämpässä, josta on laina jo maksettu.

Päivämäärä:   30.8.24 10:04:11

Oonkohan ainut joka miettii näitä ihmisten taustoja ja htnetin tasoa keskusteluissa?

Päivämäärä:   2.9.24 20:45:58

"Sairaanhoitaja brutto n.3000. Ihmettelen muita sh joiden pallkka jopa 5500." Vuorotyössä hyvinvointialuee:la ja pari häly/tuplaa listaan niin kyllähän tuo kertyy.

Lähettäjä: Prettykiti 
Päivämäärä:   2.9.24 20:53:57

Tällä hetkellä siivoja, 1 heppa täysihoitotallilla.

Päivämäärä:   2.9.24 21:11:59

Opettaja + sivutyönä ratsastusvalmennusta
Tulot n. 3200e/kk kesäisin enemmän

Kotona kivoilla puitteilla 5 fwb-hevosta, joista kaksi on eläkeläisiä ja 3 treeni-ikäistä.

Kisata ei aina ehdi, mutta harrastan laadukkaasti kotona. En käy ulkomailla tms. Tämä on mun unelmaa. :)

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   3.9.24 13:48:49

Olen luokanopettaja, nettopalkka n. 2300e/kk, vielä en saa mitään ikälisiä tms. Opettajana työpaikalla vietettävä aika on aika lyhyt, toki teen välillä kotona iltaisin töitä. Ihan hyvin pärjää, muuta en oikeastaan teekään kun ole töissä tai tallilla.

Päivämäärä:   3.9.24 13:52:27

McDonald's työntekijä

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   3.9.24 14:25:48

Päivätyössäni palkka 3200 bruttona, lisätyöt 1000-2000e/kk, nettotulot töistä kuukaudessa n.2500-3300e. Muut tulot 400-700e/kk.

Hevoset kotona (maatila), määrä vaihtelee 3-5 kpl. Taloudessa myös puoliso ja kaksi teini-ikäistä. Hevosiin menee 500-2000e/kk, riippuen ihan mitä laskuja tulee missäkin kuussa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.