Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen hinta

Lähettäjä: Kaupat 
Päivämäärä:   18.8.24 16:30:43

Ihan mielenkiinnosta kyselen paljonko olette saaneet neuvoteltua hintaa ales päin.
Itse viimeksi kun ostin hevosen, pyynti oli 25000,ja 17000 maksoin. Ennenkuin menin hevosta katsomaan ilmoitin toki että maksimihinta minkä voin maksaa on n. 20000. Myyjä kuitenkin pyysi katsomaan hevosta, sillä hänelle oli tärkeämpää löytää hevoselle hyvä koti kuin saatu hinta.
Ostotarkki meni moitteetta läpi, ja tarjosin tuon 17000 ja se sopi myyjälle.

Tässä kun nyt olen hevosten hintoja seuraillut, niin alkanut miettimään onkohan pyyntihinnoissa paljonkin ilmaa välissä.

  Re: Hevosen hinta

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   18.8.24 16:48:21

Meillä ei ole yhtään. Voivat pysyä meillä pihassa kun ei niitä ole pakko myydä. Harvoin laitan edes ilmoitusta. Välillä joku kyselee ja käy katsomassa. Pari olen myynyt viimeisen vuoden aikana. Nuoret saattaisi sopia aktiivisempaankin kilpakäyttöön kun meillä ei ole mahdollista harrastaa niin paljoa ulkomailla.

  Re: Hevosen hinta

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   18.8.24 16:55:01

Pyynti oli 15000.
Tarjosin 13000.
Maksoin 14000.

  Re: Hevosen hinta

Lähettäjä: lillis 
Päivämäärä:   18.8.24 17:57:31

Mitä ihmeen "ilmaa"??
Normaalia kaupankäyntiä on, että myyjä pyytää mitä pyytää, ja ostaja arvioi hevosen xx summan arvoiseksi, ja tarjoaa sen. Sitten aletaan hintaneuvottelut joissa joko päästään tei ei päästä yhteisymmärrykseen.
Miten tää voi olla niin vaikeaa suomalaisille, kun kaikkialla muualla maailmassa asia on itsestäänselvyys.

Hintaan vaikuttaa miljoona asiaa, ja ostaja pohtii ovatko ne sellaisia jotka eivät häiritse häntä. Ja tarjoaa sen mukaan. Ja jos myyjää kiinnostaa tippaakaan myydä, niin hän tulee mukaan neuvottelemaan.

Vastenmielsimpiä on ne "myyjät" jotka sanoo "mun ei ole pakko myydä!" No v-ttu, älä myy sitten! Säästät kaikkien aikaa.

  Re: Hevosen hinta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.8.24 18:00:12

18t pyynti, maksoin 14t.
Toisesta 12t, maksoin 10t.

  Re: Hevosen hinta

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   18.8.24 18:14:20

Sitten on myös niitä tapauksia, joissa on tarjottu ennen myynti-ilmoitusta 5t€, myynti-ilmon 12t€:lla meni viikossa, useita ostajaehdokkaita. Tai tarjottu 10t€, myynti-ilmossa 25t€, jolla meni varusteineen hyvään kotiin.

Moni kokeilee kepillä jäätä sillä tarjouksella ihan siksikin, kun oma budjetti ei veny kyseisen hevosen laatuun asti.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.