Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Seurustelu 
Päivämäärä:   18.8.24 15:12:39

Monnellako on kumppani joka ei ole millään tavalla kiinnostunut hevosista eikä halua tulla tallille koska ei vaan yksinkertaisesti tykkää olla tallilla? Vai onko kaikilla yleensä sellainen kumppani joka tykkää tulla myös tallille mukaan ja on kiinnostunut hevosista?

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Felicia 
Päivämäärä:   18.8.24 15:35:33

Mun mies ei ole yhtään hevosihminen enkä ole koskaan häntä tallille pyytänyt (omasta aloitteestaan käy tosin esim kisojani katsomassa välillä). Hänellä on oma yhtä intohimoharrastuksensa johon hän käyttää sen ajan mitä minä hevosiin. Minulle on ihan hirveän tärkeää, että kumppanillani on oma juttunsa josta nauttii. Koen ettei muuten mies voisi ymmärtää miksi ne hevoset, kisat ja treenit on minulle niin tärkeitä.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   18.8.24 16:46:21

Täällä. Joskus harvoin käy kisoja katsomassa, joskus on kuskina traikkua vetämässä

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 16:53:05

Hevoset kotona, kumppani ei käynyt koskaan tallilla kun hevoset oli vieraalla. Nykyään kyllä ruokkii, huolehtii vedet jne tarvittaessa sekä rakentaa/laittaa paikkoja, mutta ei varsinainen hevosihminen ole.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Johu 
Päivämäärä:   18.8.24 19:19:48

Ei ole hevosihminen mutta tykkää eläimistä. Tulee välillä mukaan tallille, on siellä kiinnostunut oppimaan. Käsittelee hevosia ok ja pystyy esim. kisoissa taluttelemaan itsenäisesti sen aikaa kun itse käyn vaikka vessassa. Kai jotenkin tykkää tuosta taluttamisesta, kotonakin oma-aloitteisesti monesti ottaa hevosen multa ratsastuksen jälkeen ja kävelyttää sillä aikaa kun itse kerään kakkoja. Tarvittaessa myös kylmää jalat hevoselta.

Ei halua ratsastaa (onneksi) mutta ajamisesta on jollain tasolla kiinnostunut. Jossain kohtaa tarkoitus ottaa hevosia kotiin ja itse lupautunut jo ruokkimaan yms. Mielestäni meillä tosi kiva kuvio, hevoset ovat mun harrastus ja elämäntapa mutta puoliso haluaa osallistua oman mielenkiinnon puitteissa - kieltämättä on yllättävän paljon. Samalla tavoin itse tuen ja autan häntä hänen harrastuksissaan.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Lori 
Päivämäärä:   18.8.24 21:02:21

Täällä!

Eläinrakas kyllä, mutta ei jaksa tallille lähteä, ei jaksa hevosihmisten juttuja. Ja ymmärrän häntä oikein hyvin, en itsekään vietä aikaa kuin ihan sen pakollisen.
Auttelisi varmasti mielellään, jos hevosia olisi omassa pihassa ja auttaa kyllä nytkin, jos en itse kykene.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.24 01:53:37

Minun mieheni vähän pelkää hevosia. Hän ei ole niiden kanssa tekemisissä sen vuoksi, vaikka kaikista eläimistä pitääkin. Auttaa kyllä pyydettäessä kaikessa, missä ei ole hevosia aivan iholla. En pidä tätä pahana, jokaisella meistä on omat ajatuksensa.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   19.8.24 07:56:28

Meillä minä harrastan hevosia, miehellä on omat harrastukset. Mies ei ole koskaan ollut hevosista kiinnostunut, muttei ole kyllä koskaan alkanut nillittää siitä ajasta joka mulla menee tallilla ja kisoissa yms. Olen siitä todella kiitollinen, että mun ei tarvitse ikinä miettiä voinkohan nyt mennä tai tehdä jotain, enkä mäkään puolestani sitten arvioi miehen menemisiä omiin harrastuksiinsa. Välillä hätkähdän kun jotkut pariskunnat tuntuvat olevan toisilleen tilivelvollisia joka ikisestä minuutista, mulle sellainen ei kyllä sopisi. Mulla ei ole mitään kiinnostusta lähteä miehen kaveriksi hänen harrastuksiinsa, enkä jaksaisi sitä jatkuvaa vääntöä menemisistä, kun olen kuitenkin jo aikuinen ihminen ollut aika monta vuosikymmentä.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Manteli 
Päivämäärä:   19.8.24 08:14:54

” Hänellä on oma yhtä intohimoharrastuksensa johon hän käyttää sen ajan mitä minä hevosiin. Minulle on ihan hirveän tärkeää, että kumppanillani on oma juttunsa josta nauttii. Koen ettei muuten mies voisi ymmärtää miksi ne hevoset, kisat ja treenit on minulle niin tärkeitä.”

Just näin meilläkin! Omat jutut molemmilla. Tuetaan totta kai toisiamme harrastuksissamme ja kuunnellaan mielenkiinnolla mitä toinen niistä omista jutuistaan kertoo. Eikä mun mies nyt siis hevosia inhoa (pelkää vähän kylläkin), ei vaan ole hevosihmisiä. Enkä näe mitään syytä miksi pitäisikään olla. Mutta ehdottomasti koen äärettömän tärkeäksi sen, että molemmilla meistä on se the oma juttu mihin on palava innostus. Sellainen puoliso ymmärtää sen miksi minulla menee niin paljon aikaa, rahaa jne hevosiin.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Ananas 
Päivämäärä:   19.8.24 08:23:45

Joskus pyydettäessä mies tulee mukaan tallille, jos pitää nostaa/kantaa jotain raskaampaa. Tai seuraksi pimeällä ..ei ole erityisen kiinnostunut hevosista ei onneksi pelkää niitä , tarvittaessa voi taluttaa /harjata.

Välillä tulee sanomista mun pitkistä tallireissuista, mutta onneksi harvoin.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Mieshevonen 
Päivämäärä:   19.8.24 08:55:39

”Ja ymmärrän häntä oikein hyvin, en itsekään vietä aikaa kuin ihan sen pakollisen.”

Pakko uteliaisuudesta kysyä, miksi sinulla on hevosia, jos niiden luota on kiire pois.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Lori 
Päivämäärä:   19.8.24 09:00:57

Hevoset ei ole se ongelma, vaan niiden omistajat.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Nainen 39 v 
Päivämäärä:   19.8.24 09:30:37

Haaveena on mies joka pitää hevosista ja ymmärtää niiden päälle. Taitaa olla ratsupuolella täyttä fantasiaa.
Käytäisiin yhdessä kisoissa ja ei tarvitsisi kuunnella koko ajan kitinää kuinka tylsää on HIHS:ssä, paitsi baarissa luokkien aikana.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: rax 
Päivämäärä:   19.8.24 09:41:12

” ja ei tarvitsisi kuunnella koko ajan kitinää kuinka tylsää on HIHS:ssä, paitsi baarissa luokkien aikana.”

Tätä kohtaa täyttääkseen miehen ei muuten tarvitse ollanedes hevosihminen, ihan vain hyvä ja ymmärtäväinen tyyppi (eli yleensä sellainen jolla on / on joskus ollut joku yhtä syvästi kiinnostava harrastus) riittää :)

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Nainen 39 v 
Päivämäärä:   19.8.24 10:32:38

Rax:Se on totta.
Mistä voisi löytää "hevosmiehen" ?
Tällä viikolla on Ypäjällä tapahtumia.
Perjantaina Puomiin?

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: .~. 
Päivämäärä:   19.8.24 10:42:26

Mulla on hevosmies, tavattiin ensimmäistä kertaa kisoissa. Mutta ei enää kestä yhtään hevosihmisiä eikä hevosten huonoa kohtelua ja siksi tulee vain äärimmäisen harvoin mukaan tallille. Silloinkin lähinnä mun hevosta katsomaan. Toki ymmärtää, kuuntelee, tukee ja auttaa, mutta täysin leipääntynyt koko hommaan. Enkä yhtään ihmettele. Itsekin lopettaisin ellei oma hevonen sattuis olemaan täydellinen kultakimpale.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.24 10:44:24

Mun miehen mielestä hevoset (ja myös lemmikkikanini) ovat ihan turhia ja hyödyttömiä eläimiä. Koirasta tykkää.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Ämmä 
Päivämäärä:   19.8.24 11:13:49

Täälläkin! Mies pelkää hevosia eikä ole tippaakaan kiinnostunut. Ei käy tallilla eikä kisoissa, en kyllä pyydäkään. Seurusteluaikaan kävi kyllä, mutta siitäkin on jo pari vuosikymmentä :D. Ei rajoita minun tallillakäyntiä, tosin ero tulisi jos rajoittaisi. Harrastaa itse paljon, ja minä puolestani en mitenkään osallistu miehen harrastuksiin.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: tigeri 
Päivämäärä:   19.8.24 11:22:38

Mistä voisi löytää "hevosmiehen" ?
Tällä viikolla on Ypäjällä tapahtumia.
Perjantaina Puomiin?

Melkein tuppaa olemaan niin, että ne hyvät tyypit jotka ovat Ypäjällä ovat siellä jo just sen jonkun hevosnaisen takia, niillä on jo ”omistajat”. Ne puomissa tapahtumien aikaan olevat ”villihevoset” taas, noh tuurilla varmaan joku niistäkin kesyttää hyvän tyypin :D

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: << 
Päivämäärä:   19.8.24 11:31:53

Enpä ole koskaan tavallisena tallipäivänä pyytänyt mukaani, enkä tiedä miksi edes tekisin niin. Klinikkareissuilla ja kisoissa on ollut mukana, kun apukäsille on ollut tarvetta.

Olen aina ihmetellyt näitä käytävällä tai kentän laidalla tyhjänpanttina seilaavia puolisoita. Olettanut heidän olevan niin mustasukkaisia tai läheisriippuvaisia, ettei puoliso saa edes tallilla omaa aikaa. Mieleeni ei ole edes tullut, että toiset varta vasten pyytäisivät puolisonsa mukaan seisoskelemaan.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Iik 
Päivämäärä:   19.8.24 12:33:25

En nyt haluaisi olla kyyninen, mutta ne Ypäjällä vapaana liitelevät hevosmiehet taitavat olla enemmän junnuikäisten perään. Aikuiset naiset eivät taida kiinnostaa. Ne ikäistensä kanssa viihtyvät taitavat olla varattuja.
Itse satsaisin kilttiin ja eläinrakkaaseen mieheen, josta saisi itselleen sellaisen kultainen noutaja-tyyppisen miehen mukaan tallille.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Bo 
Päivämäärä:   19.8.24 14:03:56

Tunnen muutaman mukavan sinkun hevosmiehen, jotka eivät jahtaa pikkutyttöjä. Teidän pitää vain löytää ne.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.24 14:53:06

Kertoo jotain lajin hyväksikäyttöongelman laajuudesta kun on ihan yleisesti tiedetty juttu ettei hevosmiehiä täysikasvuiset kiinnosta. On kyllä kieroutunut kulttuuri tässä lajissa, itseltä on mennyt kaikki kunnioitus idoleina pidettyjä kilparatsastajamiehiä kohtaan kun kaikkien kohdalla mietin, että onkohan tuokin sellainen.

Jos hevosmiehen haluaa niin kannattanee etsiä eläinrakasta miestä joka voisi innostua hevosista kumppanin hevosharrastuksen myötä. Tiedän pari tällaista ja ovat siis perheellisiä miehiä, vaikuttaa siltä, että ovat hevoshullumpia kuin puolisonsa. Ilmeisesti kun aikuinen mies hurahtaa hevosiin niin se hurahtaa sitten täysillä. Ovat hankkineet omia ja niihin menee suunnilleen kaikki vapaa-aika, kyseessä on elämäntapa eikä pelkkä harrastus.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: KE 
Päivämäärä:   19.8.24 15:04:31

Mieheni ei ole hevosihminen ja pelkääkin jonkinverran, mutta tulee välillä tallille seuraksi ja auttaa tarvittaessa, kunnostaa kärryjä yms. Ei valita ajankäytöstä ja on täysin avoin ajatukselle, että hepat olisivat omassa pihassa jokin päivä.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: en usko 
Päivämäärä:   19.8.24 16:02:41

"Tunnen muutaman mukavan sinkun hevosmiehen, jotka eivät jahtaa pikkutyttöjä. Teidän pitää vain löytää ne."

Mitä jos kertoisit muillekin miten löytää? Ellet ole sitten itse iskemässä mutta ei ole onnstunut...
Vai oliko tuossa vihjaus että he eivät ole naista etsimässä.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Liinakko 
Päivämäärä:   19.8.24 16:46:56

Raveissa käy paljon miehiä. Omanikin on ollut kiinnostunut lähinnä raveista aiemmin (ei ole peliriippuvainen mutta pelaaminen on kiinnostavaa raveissa). Tykkää kyllä kaikenlaisista hevosista ja hoitaa niitä mielellään nyt kun meillä on omia. Ei tarvitse tallille pyydellä kun harrastus on yhteinen vaikka ei se kenestäkään aina ole vain helppoa ja kivaa (syksyn sateilla jne.) Minusta on mukavaa että vapaa-ajalla on yhteistä harrastusta kun työelämässä kumpikin pakertaa tahoillaan, vuorotyöläiset välttämättä muuten paljon näkisikään toisiaan.

Jos etsii vain ratsupuolen miestä niin kyllähän se rajoittaa tarjontaa.
Itse en edes etsinyt kumppania, hevosissa oli niin paljon elämän sisältöä ettei muulle ollut mielenkiintoa mutta tämän ohi ei vaan päässyt. :)

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Bo 
Päivämäärä:   19.8.24 17:03:11

Heteroita, eikä edellä väitettyjä ominaisuuksia. Mieli tekisi nimiä laittaa mutta tuskin siitä ilahtuvat.
Itsellä on jo parisuhde mutta näissä miehissä olisi ainesta hevosnaiselle, toisen tunnen viidentoista vuoden ajalta.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   29.8.24 15:36:51

Törmääkö hevosmiehiin face datingissa tai tinderis? Ei ole näkynyt.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   29.8.24 18:09:10

Meillä mies on kyllä eläinrakas ja kotona meillä on/on ollut kissoja, koiria ja pienempiä lemmikkejä. Ei tuolla ole mitään hevosiakaan vastaan, mutta meillä on molemmilla omat harrastukset ja hyvä niin :) Kiva vaan, kun kummallakin on omat menot eri aikoihin, kun lastenhoitoapua ei juurikaan ole. Kalenterin käyttöä vaatii, mutta kummallakin on yhtäläisesti tilaa tehdä omia juttujaan.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   29.8.24 18:17:26

Hep! Hevoset asuu kotipihassa mutta mies ei tule talliin tai edes tarhojen laidalle, ystävilleni sanon leikillisesti että mieheni saa tallille vain vetämällä kädestä perässään ja heti kun laskee irti niin pakenee paikalta. Jos olen vaikka kipeänä niin ystäväni käy ruokkimassa hevoset laskemassa vedet tarhaamassa jne.

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: Poikkeus 
Päivämäärä:   29.8.24 21:11:03

Hevosmies on, ratsastaa jopa enemmän kuin minä. Tinderissä tavattiin vaikkei silloin heppakuvia tainnut olla profiilissa :D

Mut ehkä jos ottaisitte prioriteetiksi löytää ihmisen, joka on kiinnostunut teidän mielenkiinnon kohteista, omaa samat arvot ja on samanlainen elämäntapa? Ihan vaan silleen vinkkinä voi toimia tehokkaammin, mutta saa kai sitä Puomistakin etsiä

  Re: Hevosihmisen kanssa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.8.24 21:26:36

Ai, löytyykö tinderistä oikeasti miehiä ja hevosmiehiä.
Sit mä heräsin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.