Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 10:35:55

Hevonen ollut mulla muutaman vuoden. Käyttö vaan vähentyy ja vähentyy, koska se ei toimi mun (huonolla) ratsastuksella. Ratsuttajalla sujuu aina.

Hevonen on jo iäkkäämpi (18v) enkä raaski myydä vanhaa hevosta. Tervekin on, joten olisi käyttökuntoinen. Mutta mun harrastuksesta on kadonnut ilo kokonaan.

Mitä tehdä? Haluaisin alkaa taas aktiivisesti ratsastaa enkä vain hakata päätä seinään.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 10:48:30

No miksi sitä ei voi myydä jos on terve ja käyttövuosiakin on? Olisi sekä sinulle että hevoselle palvelus.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 10:51:59

Jotenkin vaan tuntuu pahalta, ettei sitten itse pysty vaikuttamaan siihen, käyttääkö joku sen tappiin asti loppuun. Tosin ei mun käyntimaastot varmaan sen parempi käyttötapa ole.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 10:53:07

Olin samassa tilanteessa mutta paljon pidempään. Meni moti koko hommaan ja paloin loppuun henkisesti sekä talous sakkasi kun hoidatin sitä hevosta. Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt vaan luopua.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   18.8.24 10:54:39

Oletko käynyt valmennuksissa, auttaisko se?

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 10:56:53

Kaikistahan ei tule matchia vaikka miten valmentautuu. Ei kumppanin eikä hevosen kanssa. Ei ole huonoa hevosmiestaitoa myydä itselle sopimaton pois.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 11:00:04

Hevonen voi hyvässä lykyssä elää vielä kymmenen vuotta. Laitatko sen seisomaan nyt ja hoidat siihen asti, vai mikä oli suunnitelmasi?

18 v hevonen on vielä hyvä myydä, mutta älä odota enempää.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   18.8.24 11:11:12

Tietysti myyt sen.
Mulla oli 2 vuotta epäsopiva hevonen, nyt uudessa kodissa missä samat temput jatluu, mutta omistsja jaksaa silti harrastaa sen kanssa. Paras päätös oli myydä.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 11:18:29

Ahdistaa jotenkin myös luopua hevosesta, koska sitten ei ole mahdollista edes teoriassa enää ratsastaa. Joo voisin mennä johonkin ratsastuskouluun, mutta mulle on tärkeää myös hevosen hoito ja ajan viettäminen sen kanssa.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 11:22:10

Myy ja osta itsellesi sopiva

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   18.8.24 11:27:16

Entä joku puoliylläpitodiili?

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   18.8.24 11:27:51

Ei sitä tarvitse myydä, jos et halua. Pystytkö suhtautumaan harrastukseen eri tavalla? Nimenomaan hevosteluun ja käyntimaastoihin. Tai voit pyytää ratsuttajalta valmennuksessa helppoihin asioihin, kerro vain tavoitteesi. Esim. Että harjoittelette ravaamaan rennosti. Ja se on seuraavan puolen vuoden tavoite. Jos tähän saakka et ole saanut hyviä vinkkejä juuri kyseiseltä henkilöltä, voit myös vaihtaa toiseen.

Jos haluat myydä, sekin on ok. Niin on myös lopettaminen.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 11:30:42

"Ahdistaa jotenkin myös luopua hevosesta, koska sitten ei ole mahdollista edes teoriassa enää ratsastaa."

Miksi et ostaisi myyntirahoilla toista hevosta?

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: ede 
Päivämäärä:   18.8.24 11:33:52

Liityn samaan kuoroon. MYY POIS.

Hevoseen uppoaa niin paljon aikaa ja rahaa, että siinä kuuluu olla se ilokin mukana jotta jaksaa. Mielummin nyt uuteen hyvään kotiin, kuin että hakkaat päätäsi seinään ja myyt jossain vaiheessa väkisin johonkin (ehkä halvemmalla ja katsomatta minne) kun olet ihan loppu.

Iäkäs hevonen tarvitsee säännöllistä liikuntaa. Hoidin joskus junnuna 25-vuotiasta hevosta, joka pysyi hyvässä kunnossa nimenomaan kokopäivätarhailun lisäksi jokapäiväisellä liikunnalla. Esteitä ei tietysti enää mutta se oli pitkälle nuorempana koulutettu ja kaikenlainen leikittely sileällä oli sen kanssa hauskaa. Eli väärin myös ajatella, että joku hevosen "kuluttaisi loppuun". Tietysti on merkitystä miten hevosta käyttää (esim. este/rankemman treenin suhteen) mutta väitän, että ennemmin sille on haittaa pelkistä käyntiköpöttelyistä kuin kunnon liikunnasta.

Itse olen myös omistanut 2v hevosen, joka ei tuntunut ollenkaan omalta. Oli nuori kun ostin, koulutin ja lopulta ymmärsin myydä pois. Vaikka se oli tasainen ja kiva, sopi itselleni kuitenkin paremmin "vuoristorata" kuin "jumppapallo".

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 11:46:04

jos myyminen/uusi omistaja tuntuu pahalta niin monttu on toinen vaihtoehto. Pienempi paha siellä montussa kuin huonossa kodissa. Hevonen ei suunnitele tulevaa eli se ei tajua että nyt lähtee henki tai voi ei nyt en pääsekkään tulevaisuudessa tekemään tätä ja tuota.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 11:50:19

”Miksi et ostaisi myyntirahoilla toista hevosta?”

Hevosen rahallinen arvo ei ole niin suuri, että saisin suoraan ostettua toisen.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 12:06:54

No ihan varmasti saat. Kyllä tuosta muutaman tonnin saa ja sillä saa jo uuden.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   18.8.24 12:08:56

"Hevosen rahallinen arvo ei ole niin suuri, että saisin suoraan ostettua toisen."

Kyllä siitä aina pohjakassaan rahaa saa, ja sitten säästät hevosen tallipaikkakuluja muutaman kuukauden niin jo on budjetti kasassa. Ja sitten kokeilet hevosia ihan kunnolla ja otat sellaisen, joka tosiaan toimii sinulla eikä valmentajalla. Sitten saat ratsastaa niin paljon kuin sielu sietää!

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 12:09:10

Eka piste vielä täällä.

Hevonen ei myöskään mitenkään kärsi siitä, että se on lopun ikäänsä käyntimaastokäytössä. Mutta nautitko sinä siitä? Haluatko maksaa ylläpitokulut, että voit harrastaa niin? Joku muu voisi saada hevosestasi sopivan kaverin itselleen, ja sinä voisit ehkä hengähtää ilman hevosta hetken ja vaikka vuokrata erilaisia hevosia. Niin tietäisit, mistä tykkäät. Niin kuin joku jo sanoi, ei tätä kannata tehdä hampaat irvessä kun on niin kallista ja aikaavievää. Kun jostain luopuu, niin tilaa tulee jollekin uudelle.

Toisaalta joskus voi auttaa jonkun muun valmentajan tunneilla käyminen, tai vaikka tyylisuunnan vaihto. Onko teillä muuten hyvä yhteys hevosen kanssa? Mistä hevosesi pitää? Mitä sinä haluaisit hevosen kanssa tehdä? Voiko se toteutua tällä hetkellä?

Tsemppiä tilanteeseen <3

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: Nik 
Päivämäärä:   18.8.24 12:28:32


”Hevoseen uppoaa niin paljon aikaa ja rahaa, että siinä kuuluu olla se ilokin mukana jotta jaksaa.”

Aamen. Kun aikanaan astutin rakkaan mutta ei-niin-helpon tammani, mietin jo valmiiksi että jos käy niin että tulokas on minulle liian vaikea, myyn sen vaikka kuinka kipristäisi. Oman hevosen kanssa täytyy synkata, niin paljon se vie aikaa ja rahaa.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   18.8.24 12:31:51

Yllä kirjoitin että myin epäsopivan pois.
Myin sen aika halvalla, nyt olen laittanut kaikki hevosen kuluista säästyneet rahat säästöön ja voin ostaa uuden.
Sanon samaa, tämä on kallis harrastus, mistä täytyisi tulla hyvä mieli. Näiden kanssa voi aina sattua jotain, joten ihan turha hakata päätä seinään joka päivä jos ei ole pakko

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   18.8.24 12:52:51

Olisi myös hyvä ymmärtää miten ei toimi? Ei tee tiettyjä asioita / on laiska vai jotain muuta? Itse jos en saa jotain hevosta toimimaan haluan nimenomaan mennä sillä
Koska se opettaa eniten! Tykkään enempi kuumista hevosista ja mun tyyli sopii niille mutta monet valmentajat taas sanoneet että niitä vähän hitaampia on hyvä opetella ratsastamaan ja mun energia saa ne menemään kun en purista eikä vauhti päätä huimaa. Joten vaikken tykkää ratsastaa laiskoille otan ne haasteena ja opetan ne liikkumaan herkästi eteen. Mikään ei ole musta tylsempää kun ridata ”automaattia” hevosta jossa ei ole mitään haastetta, otat ohjat käteen ja se vaan menee. Ei ikinä näytä epämukavuutta tmv. Olen ratsastanut hyvinkoulutettuja suokkioreja esim ja vaikka siis aivan mahtavia hevosia parin v jälkeen tuntui että tylsempää ei voi olla, hevonen joka sanoo aina joo, on aina samanlainen, pomminvarma, suorittaa rakenteensa äärirajoilla kaiken kellontarkasti ei iii kyseenalaista mitään pyyntöä jne. Mahtavia hevosia mutta tylsää ku saapas

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: Irma 
Päivämäärä:   18.8.24 13:38:36

Tärkeää on valita itselle sopiva hevonen tai tehdä itsestään hevoselle sopiva.

Minä en kuitenkaan enää tuon ikäistä hevosta myisi, en ainakaan kenelle tahansa. Olisi pitänyt huomata jo ensimmäisen vuoden jälkeen, sopiiko se itselle ollenkaan ja onko todella niin, ettei sitä voi sopivammaksi muokata.

Tuon ikäisestä ei mitään huippuhintaa voi saada, ellei kyseessä ole arvokas siitokseen sopiva yksilö.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 13:43:02

Kyseessä on ruuna, ei siis siitosarvoa. Huomasin kyllä nopeasti, ettei oltu hyvä pari. Mutta yritin itsepäisesti saada asioita sujumaan.

Ratsastin pitkään vain valmentajan jälkeen, jolloin hevonen toimi sen hetken hänen asetuksillaan. Ei vaan ole saatu sellaista kehitystä aikaan, että saisin itse hevosen kuulolle.

Mennään enää tosiaan melkein pelkästään maastossa. Lähinnä vaan käyntiä, koska päivästä riippuen kaasu hirttää kiinni enkä saa jarruja toimimaan. Kiipeillään metsäpoluilla ym.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   18.8.24 14:34:08

Siis silloin kun ratsastat kunnolla treeniä, menee huonosti (koska ratsastat huonosti), ja muun ajan hevonen pääsee vain kävelemään? Eli hevonen saa osakseen joko huonoa ratsastusta tai sitten pääsee hädin tuskin liikkumaan. Onko tämä nyt sitten niin hyvä diili hevoselle, että sen elämä on niin hyvää ettei sitä kannata myydä muualle? En tuomitse sinua tai hauku, että pitäisi olla parempi, vaan yritän saada sinut ajattelemaan, mikä on se asia, jota oikeastaan säälittelet, jos myisitkin hevosen taitavammalle. Hevoset on kuitenkin luotu liikkumaan, ja jos tämä hevonen kerran on innokas ja menee hyvin vähän paremman ratsastajan kanssa, niin...?

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   18.8.24 15:37:37

Myy pois ja käy vaikka hetki tunneilla. Saat sieltä ehkä uutta motia, kun pääset ratsastamaan eri hevosilla. Eikä tarvitse potea huonoa omaatuntoa, jos ei jaksa kuukauteen käydä.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   18.8.24 15:49:09

Jos kaasu hirttää kiinni, niin se on vaarallista. Eli rentouden haku ja ”tylsistyttäminen” ei varmaan edes riitä tähän teidän tilanteeseen. Ymmärrän täysin, että ei haluta riskeerata itseään ja hevosta tuossa tilanteessa, että vielä yrität. Tietäisikö valmentajaksi jotain henkilöä, joka voisi olla kiinnostunut hevosestasi? Muutaman kuukauden hevosettamana olon jälkeen voisit ostaa hyvin ”vastaavan” tapauksen, joka sopisi kuitenkin sinulle paremmin.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   19.8.24 12:42:00

Toimii valmentajalla, mutta ei sinulla. Eli sinun tehtävä on siis opetella ratsastamaan niin että yhteistyö sujuu :) Näen tässä vain sinun mahdollisuuden kehittyä. Jos takkuaa kehitys niin ehdottomasti joko valmentaja vaihtoon tai toinen rinnalle. Näin pääset kehittymään paremmaksi versioksi itsestäsi ja tuo hevonen saa vielä opettaa sinut paremmaksi <3

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   19.8.24 12:53:08

Mulla oli aikanaan 4 vuotta hevonen, jonka kanssa en koskaan löytänyt kunnolla yhteistä säveltä. Hyppäsi kivasti ja kisoissakin sijoituttiin hyvin, mutta perusratsastus takkusi ja usein ei huvittanut edes lähteä ratsastamaan. Maastossa oli epäluotettava, joten sekään ei ollut rentouttavaa.

Myin pois ja ostin sopivamman tilalle, välissä olin vuoden ilman hevosta kun keräsin rahaa. Se hevonen olikin elämäni hevonen, joka oli minulla yli 10 vuotta kuoppaan saakka.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: hwe 
Päivämäärä:   19.8.24 13:01:37

Miksi se ei sinulla toimi? Jäätkö puristamaan tai roikkumaan vai oletko vino/kiero/epätasapainossa jolloin kroppa pyytää jotain muuta kuin mitä yrität pyytää? Vai mikä on, kun sinulla ei hevonen toimi?

Jos korjaisit ongelman jonka vuoksi teillä ei synkkaa, niin voisit saada tuosta hevosesta vielä kivan kaverin.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.8.24 13:10:51

Sanot, että ratsastat huonosti. Mieti ite, mitä sillä tarkoitat (älä todellakaan avaa sitä tänne hötönetin räävittäväksi...). Jos heilut ja pompit jne. niin että se on hevoselle epämukavaa, niin myy hevonen, jos et halua treenata itseäsi paremmaksi, tai sitten teet itsellesi tavoitteellisen treeniohjelman, jotta kehityt paremmaksi, hevosesi arvoiseksi.

Mutta. Sit pointti, jota voisit myös miettiä. Onko sun ratsuttaja teille oikea vaihtoehto? Jos hän ratsastaa hevosta säännöllisesti ja paljon, hän myös muuttaa samalla hevostasi omille säädöilleen sopivaksi. Mitäs jos alatte ottaa silläkin rahalla valmennustunteja ratsukkona? Treeni ja harjoitukset sellaiseksi, että hevonen oppii sun säädöille? En tarkoita sitä, että sen pitää alkaa kestää oikeasti huonoa ratsastajaa. Mutta en näe ollenkaan järkevänä sitä, että sun hevonen toimii parhaiten jonkun muun alla. Paitsi jos sä oot vaan mahdollistaja tai sponsori tai haluat nähdä sun hevosen kisoissa vaativimmissa luokissa kuin mitä sun kanssa olis mahdollista.

Mä oon nähnyt monia tapauksia, joissa valmentaja ostattaa oppilaalleen ihan väärän hevosen. Liian vaikean, liian osaavan, liian nuoren, liian ison tms. Sellaisen, joka sopii sille valmentajalle mutta ei sille omistajalle. Nää päättyy yleensä hevosen myyntiin tai sitten siihen, että valmentaja kisaa. Tai hommaa hevoselle uuden kuskin. Niitäkin valitettavasti on, että omistaja yrittää ja yrittää, kunnes sairaslomalle päätyy joko omistaja tai hevonen tai kumpikin. Ne, joissa lopputulos on tasoaan huomattavasti nostanut ratsastaja, niitä oon nähnyt vain muutaman.

Kuitenkin komppaan kaikkia siinä, että hevosenpito on niin kallista, ettei sitä kannata maksaa, jos ei siitä saa vastinetta. Lisäksi se hevonen kyllä tietää, mitkä sun fiilikset on. Jos et tykkää siitä millään tapaa, ei hoitaessa, ei maastoillessa, niin sitten te vaan ette sovi toisillenne, ja se on ihan ok sekin.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.24 16:10:05

18v on vielä mahdollista ja ihan moraalisesti sallittu myydä.

Joskin omasta mielestäni minkä tahansa hevosen kanssa voi kehittyä ja lisäksi saada sen toimimaan, luoda siihen yhteyden.
Oppiminen ratsastamaan monenlaisia hevosia on taito ja rikkaus itsessään. Se että osaa ratsastaa vain tietyntyyppistä hevosta hyvin on toki kivaa ja usein mukavuusalueella, mutta itselle vaikeamman ratsastettavan ei välttämättä tarvitse olla huono ja kuormittava asia, vaan sen voi myös ottaa positiivisena haasteena että opettelee itse toimimaan niin että hevonenkin toimii.

Luovuttaminenkin on kuitenkin ihan sallittu, ja harrastuksesta kuuluu nauttia eikä hakata päätään seinään. Suosittelen nyt kuitenkin ensin pohtimaan, että auttaisiko esim eri valmennuksissa käyminen. Ei kuulosta hyvältä että ratsuttajasta ja valmentajasta (ovatko sama ihminen?) huolimatta et saa itse omaa hevostasi toimimaan.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.8.24 18:40:03

Myy NYT, kun hevonen on terve ja voi vielä ilahduttaa jotakuta. Pitkittämällä asia tuskin paranee.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   19.8.24 21:47:04

Valkkuna sitä toivoo, että ihmiset luopuisivat epäsopivista hevosista helpommin. Ratsastustaito kehittyy hitaasti ja jos taitoa on liian vähän hevoseen nähden ei homma toimi kovin hyvin. Erityisesti monella nuorella ratsastajalla aivan liian vaikeat hevoset ja moti katoaa, kun ei taito kehity millään niin nopeasti. Ei valmentajakaan pysty asioita nopeuttamaan, paitsi nämä oikopolkuja käyttävät rahastajavalkut, joiden keinot opettaa on aivan nolla. Oppilaat ei kehity muuta kuin tappelemaan hevosten kanssa ja jälki on rumaa.

Myy pois, koska sopivan ja epäsopivan ylläpito maksaa yhtä paljon. Hommaa vaikka alkuun kiva vuokrahevonen ja valmentaudu ja kerää taitoa sillä. Säästä sivussa omaa varten. Ja kun lähdet hevoskaupoille, ota se ammattilainen mukaan. Ei mitään kavereita tai tuttua eläkniääkäriä, vaan ihan ratsastusvalmentaja, joka tuntee sun taidot ja sen, millaista hevosta tarvitaan.
Älä anna motivaation kadota, jaksa uskoa, että löydät sopivamman ja toimi niin, että harrastus tyydyttää myös sinua.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: TS 
Päivämäärä:   20.8.24 08:22:45

Vähän samojen asioiden kanssa itse painin.
Oma hevoseni on tosin nuorehko eli saisi varmasti hyvin myytyä.

Ollut minulla kohta pari vuotta ja monesti kyllä miettinyt, että laittaisi hanskat tiskiin.
Liian reaktiivinen heppa, ei siis oikeasti mikään helikopteri tai pukkikone, mutta saattaa kuitenkin singahtaa yhtäkkiä johonkin suuntaan.

Minulle sopisi paremmin juurikin sellainen ylläkuvattu "tylsä pomminvarma automaatti".

Valmennuksissa käyn 1-2 kertaa viikossa, kahden eri valmentajan silmän alla.

Toki läheskään aina ei mene huonosti, on todella paljon hyviä ratsastuksia, niiden takia on jaksanutkin hakata päätä seinään näin pitkään.

Joskus vaan motivaatio ihan hukassa, kun ei ikinä tiedä millä tuulella hevonen on ratsastaessa.

Jotenkin niin vaikea kuitenkaan myydä, kun on niitä tosi hyviäkin kertoja ja hevonen on muutoin kiva.
Vaikka löytyisi varmasti joku minulle sopivampi, jonka kanssa olisi enemmän iloa harrastaa.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: Bah 
Päivämäärä:   20.8.24 11:16:46

Täälläkin välillä, itse asiassa aika usein, samoja mietteitä. Minulla myymisen esteenä se, että kuntoutetaan hankosidevammaa, ensimmäinen kontrolliultra vasta kuukauden kuluttua. Käyntiä saa mennä normaalisti, mutta pohkeisiin reagoiminen on todella huonoa ja minulla menee aina todella pitkään, että saan reagoimaan paremmin ja herkemmin. Käyn (käynti)tunneilla ja tunninpitäjä aina välillä ratsastaa käynnissä. Osittain ajattelen, että pelkkä käyntityöskentely kentällä on hevosestani ehkä tylsää, vaikka meillä on useampia kentättömiä päiviä viikossa.

Yhteistyön heikkouteen on varmasti vaikuttanut se, että hevoseni on ollut melkein koko omistusaikani (8 kk) saikulla, koska koko ajan tulee jotain uutta, kun edellinen on saatu taputeltua, nyt sitten viimeisimpänä tämä hankkarivamma. Koko omistusaikana olen ratsastanut suht normaalisti ehkä yhteensä kaksi viikkoa.

Noh, jospa tämä tästä. Jos joskus vaikka saadaan ravilupa ja hevoseni siitä vähän innostuisi enemmän myös kenttätyöskentelystä ja sitten alkaisi sujumaan paremmin.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.24 11:40:39

TS, minä miettisin onko hevosen perusluonne sellainen, jonka kanssa halut puljata vielä vuosia. Koulutuksella ja paremmalla ratsastuksella ja siedätyksellä ei voi kokonaan poistaa hevosen peruspalikoita.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: TS 
Päivämäärä:   20.8.24 13:35:45

Juurikin noin piste, olet aivan oikeassa ja tämä tekeekin asiasta hankalaa.

Kun pitäisi tiedostaa ja hyväksyä se, että tämä reaktiivisuus tuskin tulee kokonaan poistumaan.
On hevosen luonteessa.

Että kauanko tätä yhteiseloa kannattaa yrittää.

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.8.24 15:56:37

Vuokraus?

  Re: Hevoseni ei sovi minulle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.8.24 16:00:56

Minä tein saman perinteisen mokan ekaa hevosta ostaessa. Toimi minulla jotenkuten ja valmentajalla tosi hyvin koeratsastuksessa. Eihän siitä koskaan saatu minulle sopivaa peliä, meillä ei vaan joku elämänrytmi tai filosofia koskaan ollut samalla tasolla. Aina tuntui kuin olisi ollut valtamerilaivan ohjaimissa, hevonen oli jotenkin iso ja hidas vaikkei kookas ollutkaan. Ratsastaminen ei ollut kovin mukavaa, etenemistä ei juuri tapahtunut.

Myin ja ostin toisen tilalle, nyt on näppärä peli alla ja tekeminen on mielekästä ja hauskaa.

Persoonakysymys.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.