Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Virikkeitä tarhaan ja karsinaan

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   17.8.24 22:56:17

Parhaat vinkit millä virikkeellistää hevosen karsinassa ja tarhassa oleskelua kun saikkuillaan. Tekemistä, pureskeltavaa jne saa ehdottaa. Heinät syö rajatusti sillä muuten lihoaa ja liikkua ei saa itsenäistä tarhassa kuleksintaa enempää

  Re: Virikkeitä tarhaan ja karsinaan

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.8.24 23:17:36

Kuusen ja lehtipuiden oksia

  Re: Virikkeitä tarhaan ja karsinaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.8.24 23:28:24

Oon joskus miettinyt toimisiko sellainen koirien haistelumatto hevosilla. Esim jotain porkkanaa tai jos saa jotain nappulaa väkirehuna. Voisi ripotella matolle ja hevonen sieltä matosta etsiä ne.

Jonkin verran nähnyt jotain esim melassivedestä jäädytettyjä klimppejä, joissa voi olla omenaa/porkkanaa seassa ja hevonen voi niitä sitten tuhota.

Tai sitten esim riimunnarun ns sisään pujottaa porkkanoita/heinätupsuja ja ripustaa narun niin että se pääsee liikkumaan.

Ja kai sitä hevonenkin voisi jotain helppoja pulmaleluja oppia ratkaisemaan. Koirien on varmasti liian kevyitä, mutta rakentaa vaikka itse. Jotain lötkövateja päällekkäin ja välissä on ruokaa. (Ei tietysti kannata kokeilla, jos haluaa myöhemmin syöttää maasta kupista ruokaa, koska varmaan lentää sitten aina kaikki vadit) Mutta kaipa siihen voisi keksiä jotain esineitä, joita ei hevosella arjessa muuten ole. Mutta jos itse jaksaa puuhastella niitä älypelejä niin voihan sitä opettaa hevoselle esim että tietyn esineen alla on aina nami ja katsoa, miten hevonen tunnistaa esineitä tai oppiiko jopa, että punainen ämpäri on nami, mutta valkoinen ei tms.

  Re: Virikkeitä tarhaan ja karsinaan

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   18.8.24 13:17:41

Olen laittanut oksia tai jopa mahdollisimman tuoreita klapeja. Niitä kuoriessa kuluu hevosen aika.

  Re: Virikkeitä tarhaan ja karsinaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 13:27:34

Tee heinästä mahdollisimman pientä silppua (tai osta paalissa) ja levitä sitä mahdollisimman laajalle alueelle (olettaen, että pohja on kuiva/kuivahko). Ei se sen kummempaa tarvitse. Hevonen joutuu tekemään työtä ruokansa eteen, ja pysyy aktiivisena pitkään.

  Re: Virikkeitä tarhaan ja karsinaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.8.24 16:31:15

heinä automaatti tiputteleen pikku annoksia, heinätyynynkin tai pallon voi laittaa automaattiin tälläin on tupla tekeminen ja kestää pidempään. Jos tarhassa on puita tai kiviä niin niihin heinää, kumisaappaaseen heinää yms

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.