Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varpaat töröttää ulos

Lähettäjä: Kukkis 
Päivämäärä:   16.8.24 11:18:03

Osaisko joku lonkalta heittää että missä päin istuntaa on todennäköisin vika kun jalkaterä tulee varsinkin laukassa vahvasti ulos? Jos vois vaikka kotona venytellä tai jotain. Valmentaja ei ole tähän kiinnittänyt huomiota mutta itseä häiritsee kun kuvia/videoita omasta toiminnasta katselee. Yleensä mun istuntaa kehutaan ja en ainakaan itse siinä muuta isompaa vikaa huomaa mutta joku voisi selvästi olla paremmin.

Saa myös kehua näitä ratsastaja treenaa -tyyppisiä palveluita josko niistä löytyis mulle apu!

  Re: Varpaat töröttää ulos

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.8.24 11:21:59

Ei välttämättä mitenkään. Syy voi ola ihan siinä että hevonen on niin leveä eikä oma anatomia anna periksi määräänsä enempää. Liikaa ihmiset ihannoi kuviin piirrettyjä asioita joita monet eivät pysty edes tekemään hyvin.

  Re: Varpaat töröttää ulos

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.8.24 11:40:03

Kyllä nimenomaan on kyseessä lonkkien venytys. Venyttelet, joogaat, keskityt erityisesti jalkojen venyytyksiin, selän venyytyksiin, ei ole myöskään haittaa jos treenaat vatsa- ja selkälihaksia mikä sekin vähentää lonkkien kireyttä. Liika istuminen vie lonkkia ja takareisiä kireäksi.

  Re: Varpaat töröttää ulos

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.8.24 11:46:36

Lonkan ulkokiertäjät kannattaa venytellä. Tosin oman lonkkamaljan malli ja hevosen leveys vaikuttavat myös.

  Re: Varpaat töröttää ulos

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   16.8.24 12:14:20

^ + satulan istuinosan muoto, tynnyrityyppiselle hevoselle voi valita satulan, jossa istuinosa nousee hieman ylemmäs niin, että ratsastajan lonkkia ei tarvitse vääntää niin jyrkästi auki

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.