Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele kuolaimettomia suitsia

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   14.8.24 17:48:30

Mikä olisi paras kuolaimeton vaihteluun kuolaimen tilalle? Hevonen on varsin herkkä suustaan ja olen miettinyt, että pitäisi kokeilla kuinka hyvin toimii kuolaimetta. Ei tarvitse ”jarrua”.

Sidepullit? Kärrynpyörä/kukkahackamore ilman vipuvartta?

Re: Suosittele kuolaimettomia suitsia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.8.24 18:08:59

Parasta laatua vuuscanyer :D

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   14.8.24 18:40:42

^ eikö ne myyty jo alella loppuun? Onnea vaan niille jotka maksoivat alunperin niistä melkein 200e. Intian pahvinahka on Suomessa arvokasta.

Päivämäärä:   14.8.24 18:52:17

Hei, ei nyt tehdä tästä mitään toisen haukkumistopikkia. Haluan asiallisia suosituksia.

Lähettäjä: KJ 
Päivämäärä:   14.8.24 19:02:55

Fiksusti muotoiltu idepull on musta selkein hevoselle ja vastaa riimua. Barefoot contour trail ollut musta kiva kun voi todella käyttää myös riimuna ja tarvittaessa lisätä kuolaimet. Issikka.fi tai hevoskuiskaaja.fi myy myös muita ihan fiksuja sidepulleja.

Päivämäärä:   14.8.24 19:44:09

Kiitos KJ, pitääpä tutustua! Sidepull on ollut mulla päällimmäisenä mielessä, jos löytää sellaisen missä on tosiaan hyvä muotoilu.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   14.8.24 20:11:24

Side-pull oli itsellä ensimmäinen kuolaimeton, ja toistaiseksi myös käytetty sitä. Ostin kokeeksi Fairfieldin mallin, suitsi on pehmeä ja sopinut herkälle hevoselle hyvin.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.8.24 20:11:32

Herkälle hevoselle minäkin suosittelisin sidepull- suitsia.

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   14.8.24 20:42:17

Multi bridle Micklemit

Päivämäärä:   14.8.24 21:03:23

FRA Aram Hackamore. Pyöreällä hakkisosalla myös ilman vipua.

Lähettäjä: argh 
Päivämäärä:   14.8.24 21:32:41

Älä ota ainakaan mitään vipuvarrellista. Kauheaa katsottavaa kun tallin pitäjä suositellut asiakkailleen vipuvarrellisia hakkamoreja ja sitten omistajat kiskoo niistä kuin viimeistä päivää, luullen olevansa niin helliä käyttäessään kuolaimettomia.

Päivämäärä:   14.8.24 23:29:16

Argh: ei ole tarkoitus hankkia mitään vipuvarrellisia, ei huolta. Sidepullit varmaan ostoon, niitä saa kuitenkin ihan täältä suoraan Hööksistä!

Päivämäärä:   15.8.24 00:12:30

meillä tykkää hevoset bosaleista, sidepullien kanssa nojaavat paljon mutta yksilöitähän nämä ovat.

Ei ainakaan crossindereita, niissä ei paine vapaudu

Lähettäjä: Hepokatti 
Päivämäärä:   15.8.24 07:14:47

Sidepull, nalanta/LG bridle ja akateeminen kapsoni on hyviä kuolaimettoimia. Crossunderit ja hackamoret kannattaa unohtaa, lyhytvartinen hackis ok jos tarvitsee enemmän jarrua.

Itse tilasin vahalangalta sidepullit mittatilauksena. Tärkeää on että istuvat hyvin, jolloin turpahihnaa ei tarvitse kiristää ja silti pysyvät päässä. Pilipalit pyörii päässä.

Nalanta bridlet ostaisin itse vastaavassa tilanteessa, ei hullun kalliit mutta kuitenkin laadukkaat ja hyvät :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.