Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Takkula 2000-luvun alussa + entiset opet

Lähettäjä: nostalgia 
Päivämäärä:   14.8.24 13:26:19

Heippa, onko täällä ketään joka olisi käynyt Takkulassa joskus vuosina 2000-2012? Olisi kiva kuulla muisteloita :)

Vieläköhän siellä silloin opettanut Kati vaikuttaa jossakin, tietääkö kukaan? Oli ainakin jossain vaiheessa Takkulan jälkeen Lappeenrannassa. Paras ope joka mulla on koskaan ollut, vaikka tuli siellä nuorena tunneilla itkettyä kerta jos toinenkin :'D

  Re: Takkula 2000-luvun alussa + entiset opet

Lähettäjä: Rival 
Päivämäärä:   14.8.24 16:17:11

Ainakin Kati on ihan muutama vuos sitten vielä valmentanut, mutta eiköhän ikääkin jo ala olla. Tuskin enää täyspäiväisesti. Mitään ei henkilöstä löydy, ei uutista, ei mitään, joten tuskin on somessa ollut ikinä.
Myöskin 1999 aloittanut ko.tallilla, noin vuoteen 2010 asti. Nykyään myös menossa mukana Takkulassa tauon jälkeen. :)

  Re: Takkula 2000-luvun alussa + entiset opet

Lähettäjä: nostalgia 
Päivämäärä:   14.8.24 16:52:05

Rival, kiitos vastauksesta! Lappeenrannan suunnallako viime vuosina valmentanut? Yksäreitäköhän lähinnä? Oon kanssa aina välillä yrittänyt googlata mutta tosiaan juuri mitään ei oikein löydy.

Onko sulle jäänyt mieleen mitään Takkulan silloisia hevosia? :) Musta tuntuu että siellä oli silloin monia harvinaisen kivoja heppoja (tai ehkä aika kultaa muistot..), ainakin Martta, Barbi, Brilli, Kalle, Netta, Liini ja varsinkin Cabu <3 Uskomattoman pomminvarma ihana hidas vanhanajan valtamerilaiva ja silti sen verran osaava että tavallinen tuntiratsastaja sai aika huikeita fiiliksiä (en tosin ensin varmaan kahteen vuoteen saanut sitä edes ravaamaan...). Ja tietty suokit ja poniaikoina Topi, Vili, Jokeri, Fanni!

  Re: Takkula 2000-luvun alussa + entiset opet

Lähettäjä: Rival 
Päivämäärä:   14.8.24 18:29:03

Kaikki mainitut tuttuja ja suurimmalla osalla meninkin. Eniten poneilla koska ponikokoinen.

Netta, Calle meni senajan Takkulan silloin aikanaan lopetettua Okeroiselle ja Netta on siellä edelleen. Calle taidettiin lopettaa vanhuudenvaivoihin. Fanny myytiin Sylviakotiin jo aiemmin eläkkeelle. Barbi myös mutta lopetettiin hyvin pian tarhassa tapahtuneen onnettomuuden vuoksi.

Kuulopuheiden perusteella siis Katin uraa vaan kuullut. Takkulan nykyope oli ollut hänen valkussaan lähivuosina.

  Re: Takkula 2000-luvun alussa + entiset opet

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.8.24 11:43:43

Itse kävin Takkulassa 90-luvun puolella, jolloin opena oli Tulikukka :) Hevosia en siltä ajalta juurikaan muista.

  Re: Takkula 2000-luvun alussa + entiset opet

Lähettäjä: Aaa 
Päivämäärä:   15.8.24 12:41:39

Kati oli pelottavan opettaja. Muistan ainakin Brilliant hevosen ja olikohan semmonen pieni poni Topi nimeltään tms.

Tulikukka piti paikkaa silloin

  Re: Takkula 2000-luvun alussa + entiset opet

Lähettäjä: Rival 
Päivämäärä:   15.8.24 13:18:17

Ehdin käydä melkeen pari vuotta myös Tulikukan aikaan, Mytty-shettiksen muistan sekä pari muuta ulkonäöltä. Joku knabstrup-rotuinenkin Tulikukalla oli. Suokkeja pari.

Kati oli vaativa opettaja. Joskus pelottavakin. Mutta ajan henkikin oli eri tuolloin. Opin eniten Katin opetuksessa. Nykyään sen aikaisia opetusmetodeja ei toki hyväksyttäisi missään...

  Re: Takkula 2000-luvun alussa + entiset opet

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   15.8.24 13:30:00

Mä oon käynyt yksityisenä (en rats koulun puolella) Takkulassa 90-luvulla ja Markkasen (Asikaisen) Eija valmensi koulussa, Bimbo hääri siellä ja piti välillä tuntejakin ja Aki Y piti estevalkut.

  Re: Takkula 2000-luvun alussa + entiset opet

Lähettäjä: pp 
Päivämäärä:   15.8.24 22:45:48

Mä oon alottanut Takkulassa 2007. Ja samaa mieltä, Kati oli tosi hyvä, mutta siltä oppi eniten ne jotka pääsi suosioon.
Useamman tunnin muistan Brillillä kävelleeni kun en vaan saanut sitä ravaamaan :D Barbi ja myöhemmin Kalle oli suosikkeja.

  Re: Takkula 2000-luvun alussa + entiset opet

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   16.8.24 00:32:31

Minäkin kävin tulikukan aikaan :)
Muistan vaikka ketä, Riinan, masin, sallyn, toyboyn, sipeliuksen, muskan, mytyn, tinkan, donin. Kasjakin taisi olla vielä elossa.

  Re: Takkula 2000-luvun alussa + entiset opet

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.8.24 08:32:56

Olin leirillä Takkulassa ja tuo Kati-ope oli niin järkyttävän ilkeä, että pilasi koko leirini.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.