Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Beris kokemuksia?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.8.24 08:37:31

Onko kokemuksia Beris kankien muovin kestävyydestä? On vielä olemassa hard ja soft vaihtoehdot, alkaakohan muovi halkeilemaan, jos hevonen puree sitä?

  Re: Beris kokemuksia?

Lähettäjä: Felicia 
Päivämäärä:   9.8.24 08:59:46

Mulla on toisella omalla hevosella käytössä pari Beriksen kuolainta (sekä yksi muovinen trust), peruskuolaimena simppeli joustava suora sekä soft kanki. Tuo peruskuolaimena toimiva suora on jo vuosia vanha ja liki päivittäisessä käytössä ja kanki ihan satunnaisessa käytössä kun ei enää tule kangilla juuri mentyä, kumpikaan ole mennyt yhtään huonoksi. Tosin omani ei niitä myöskään pureskele. Nämä on toiminut kyllä tällä mun hevosella tosi hyvin, huomattavasti paljon parempi ratsastaa niillä kuin muilla.

  Re: Beris kokemuksia?

Lähettäjä: Johu 
Päivämäärä:   9.8.24 09:18:59

Ei halkeile, mutta tulee jälkiä ja muuttuu helposti "teräväksi" jos hevonen puree kuolainta. Itse käytän kuolainteippiä varoiksi, omilla ollut vain soft -materiaalilla olevia.

Nykyinen ei pure kuolainta, ei ole tullut mitään jälkiä. Edellinen harmillisesti oppi puremaan kun suussa oli muuta häikkää jota ei heti havaittu ja kuolaimen pienimuotoinen pureskelu jäi sitten tavaksi.

Oman kokemuksen mukaan sopii herkille, vakautta kaipaaville hevosille hyvin. Suora suuosa ei elä kuten nivelletyt.

  Re: Beris kokemuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.24 09:19:59

Mulla on muutama beriksen soft kuolain, oma vähän puree niin on hampaanjälkiä, mutta ei halkeile eikä muuta. Olen puukolla pahimpia uria joskus tasoittanut.

  Re: Beris kokemuksia?

Lähettäjä: Manteli 
Päivämäärä:   9.8.24 09:43:46

Mulla on Beriksen muovinen kolmipala sekä soft suora kuolain, ollut tosi kestäviä ja hyviä.

  Re: Beris kokemuksia?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.8.24 11:57:07

Kiitos vastauksista :) Kysyisin vielä tuosta kuolainmitasta, normaalisti käytän 12,5 Sprengerin kankea, ja näissä Beriksen kangissa ei ole puolen sentin mittoja, vaan pitäisi ottaa 12 tai 13. Onko tästä jotain kommenttia?

  Re: Beris kokemuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.8.24 12:51:41

Mun hevosella oli ensin Prime (Extra soft), silloin ne olivat vielä vaaleaa muovia, nykyään materiaali näköjään vaihtunut tummaan. Tämä ei kestänyt meidän käytössä kovin pitkään. Osittain varmaan johtui siitä, että kuolain oli liian pitkä. Jostain syystä mulle on eri hevostarvikeliikkeissä aina suositeltu kokoa 14 cm, kun hevonen käyttää Sprengerin kuolaimissa kokoa 13,5 cm. Kuitenkin Beris on paljon sopivampi 13 cm koossa ja viimeisin 13 cm Soft on kestänyt hyvin.

  Re: Beris kokemuksia?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   9.8.24 17:45:39


Kiitos vastauksista :) Kysyisin vielä tuosta kuolainmitasta, normaalisti käytän 12,5 Sprengerin kankea, ja näissä Beriksen kangissa ei ole puolen sentin mittoja, vaan pitäisi ottaa 12 tai 13. Onko tästä jotain kommenttia?

^^ itse ottaisin sen 13, mutta katso miten se sun sprenger on siellä suussa. Onko varaa olla 2,5mm lyhyempi per puoli? Suosittelisin kuitenkin pyöristämään Beriksessä ylöspäin, etenkin jos ottaa pehmeän kuolaimen. Se kuitenkin hiukan taipuu (=saa olla aavistuksen pidempi).

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.