Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oman pesän paskominen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.8.24 14:06:46

Ei hevosurheilu ja harrastustoimintakaan kaadu vastustajien hyvyyteen vaan sisältä päin tulevaan katkeruuteen ja mustamaalaamiseen. Osa porukasta käyttää valtavasti aikaa joko lajin, toisen lajin, toisen ihmisen tai hevosen käytön ylipäätään mustamaalaamiseen. Täytyy sanoa, että en ymmärrä tälläistä "desantti" touhusta jos on hevosihminen.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.24 14:08:01

Jos muutosta ei synny ja hevosta aleta käsittelemään asiallisesti ja ilman kivun tuottamista edes maailman parhailla ratsastajilla, niin minun puolesta saadaan vaikka polttaa koko pesä ja sen kaikki sen rakennusmateriaalitkin

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.24 14:12:14

Jos jossakin yhteisössä on oikeita epäkohtia, on niihin puututtava oli siitä haittaa yhteisön maineelle tai ei. Epäterveen yhteisön tunnusmerkki on se, että ongelmaan puuttumisen sijaan käydään ongelmasta puhujan kimppuun.

Yhteisön maineen suojeleminen on ollut perusteluna jopa vakavien ihmisoikeusloukkausten peittelylle esimerkiksi uskonnollisissa piireissä.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.8.24 14:17:26

Vaikka tarkoitus olisi hyvä niin siinä annetaan aseet vastustajien käteen ja käytettäväksi alaa vastaan. Eivät vastustajat välitä korjataanko epäkohtia kun tavoite on koko toiminnan lopettaminen.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   7.8.24 14:17:48

"Jos jossakin yhteisössä on oikeita epäkohtia, on niihin puututtava oli siitä haittaa yhteisön maineelle tai ei. Epäterveen yhteisön tunnusmerkki on se, että ongelmaan puuttumisen sijaan käydään ongelmasta puhujan kimppuun."

TÄMÄ! Voi kunpa tämä ymmärrettäisiin laajemmin. Pätee niin olympiaratsastajien kritisointiin kuin ihan ruohonjuuritasolla ratsastuskoulujen toiminnan kritisoimiseen. Auta armias, jos uskallat sanoa ääneen jonkun epäkohdan, niin saa sen lahkon kimppuunsa.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: Inch 
Päivämäärä:   7.8.24 17:32:21

Täytyy olla ihan tietynlainen ihminen, jos kuvittelee, että "oman pesän" kritisoijien motiivit ovat katkeruudessa (ja/tai kateudessa).

Myös minun puolestani poltetaan vaan koko pesä, jos ei siitä saada paskaa ja tuholaisia poistettua.

Kyllä mä sanon, että se kateus ja katkeruus on tasan just siellä, jotka itkevät julmien menetelmiensä arvostelusta. He lienevät katkeria siitä, etteivät parempaan pysty. Se kun on mahdollista. Olla parempi.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: Puuro 
Päivämäärä:   7.8.24 17:43:40

Mihinkähän aloittaja nyt oikeastaan viittaa? Hevosenpieksämisen kritisoimiseen, harrastajien keskinäiseen paskanpuhumiseen talleilla vai johonkin siltä väliltä?

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.8.24 18:39:09

"Myös minun puolestani poltetaan vaan koko pesä, jos ei siitä saada paskaa ja tuholaisia poistettua."

Näin voi sanoa vain ihminen, joka ei ole tosissaan lajissa mukana.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: .Lilja. 
Päivämäärä:   7.8.24 18:48:56

Olen kiitollinen että olen saanut koko elämäni harrastaa hevosia ja omistaa monta upeaa omaa hevosta. Ollaan menossa kohti aikoja jolloin hevosharrastus on tiensä päässä. Tämä on harmillista tuleville polville.

Riitelemällä ei seuraa mistään hyvää.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: Inch 
Päivämäärä:   7.8.24 18:51:24

"Näin voi sanoa vain ihminen, joka ei ole tosissaan lajissa mukana"

Tai sellainen, jonka mielestä hevosia ei tarvitse uhrata kilparatsastuksen alttarille, kunhan vaan itse pääsee.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: Puuro 
Päivämäärä:   7.8.24 18:55:27

Lähettäjä-

Päivämäärä7.8.24 18:39:09

"Myös minun puolestani poltetaan vaan koko pesä, jos ei siitä saada paskaa ja tuholaisia poistettua."

Näin voi sanoa vain ihminen, joka ei ole tosissaan lajissa mukana.

Kannattaa aika-ajoin miettiä, onko jo niin tosissaan jossain mukana, että kulkee laput silmillä. Ihmiset oikeuttavat todella paljon asioita sillä, että "muutkin tekevät näin" tai "ei kukaan muukaan kyseenalaistanut sitä". Tätä tapahtuu usein, koska olemme sosiaalisia laumaeläimiä ja peilaamme toistemme käytöstä ilman, että edes tiedostamme sitä.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: Ii 
Päivämäärä:   7.8.24 19:02:09

Ja hevonenhan pärjää hyvin taistellassaan ruuasta vapaana ilman vettä ja sairaana luonnossa

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: Ech 
Päivämäärä:   7.8.24 19:28:06

Esimerkki eiliseltä: kysyin tallin teiniltä, onko katsonut Olympialaisia. Vaahtoaa, kuinka ei tykkää katsoa kouluratsastusta, koska "ihan kaikki vetävät hevoset linkkuun ja ne vaan heittelevät etujalkoja selättömänä". Menee hakemaan hevosensa, iskee sille gramaanit ja alkukäyntejä kävelemättä kiskoo pään lyhyeksi luotiviivan taakse ja alkaa ravaamaan.

Eli kyllä se vaan on täysin oman pesän paskomista ja samalla itse tehdään paljon pahempaa.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: Ijk 
Päivämäärä:   7.8.24 19:45:27

Inchin mielestä ei siis haittaa että hänet haukutaan hevosten pahoinpitelijäksi. Tästähän nimittäin on kyse. Haukutaan koko laji ajatuksella "kaikki muut kuin minä". Vähän samaan tapaan kuin pick me girlit jauhavat, kuinka naiset ovat paskoja, vaikka itsekin ovat naisia.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.24 19:55:55

En ole kyllä kuullut kenenkään väittävän, että hän itse olisi ainoa, joka ei kohtele hevosia väkivaltaisesti. Päin vastoinhan täällä on mainittu esimerkkejä siitä, että kaikki eivät toimi niin.

Ja tiedättekö, kyllä väkivallan hyväksyvää mentaliteettia kritisoivat ovat usein ihan itse myöntäneet, että myös he ovat olleet osa väkivaltakulttuuria. Kuulun itsekin niihin, jotka ovat olleet. Olen toiminut hevosten kanssa tavalla, jota ei voi kutsua milään muulla sanalla kuin väkivalta. Ja se oli väärin, enkä haluaisi edes ajatella sitä, mutta se on totta, minä se olin, minä, joka olen aina sanonut rakastavani hevosia.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.8.24 20:04:13

Ainoa vaan, että anonyyminä ht.netissä ja muussa somessa muiden haukkuminen ei ole millään mittarilla epäkohtiin puuttumista. Ja mitään muutahan nämä räkyttäjät eivät tee.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: Inch 
Päivämäärä:   7.8.24 20:07:40

"Inchin mielestä ei siis haittaa että hänet haukutaan hevosten pahoinpitelijäksi. Tästähän nimittäin on kyse. Haukutaan koko laji ajatuksella "kaikki muut kuin minä"

Höpöhöpö. On kyse siitä, että jos minä pystyn kasvamaan, pystyvät kyllä muutkin. Minä otin silmän käteen ja katsoin omaa toimintaani. Se oli paskaa. Osin tietämättömyyttäni, osin koska kaikki muutkin.

Jos huippuja ei kiinnosta kehittyä, koska tietävät itse paremmin kuin kukaan muu, laji on tiensä päässä ja läpimätä. Ja eihän heitä kaikkia kiinnostakaan. Mutta osaa onneksi kiinnostaa.

Paska valuu alaspäin. Jos huiput valmentavat omilleen mätiä toimintatapoja, ja he taas omilleen ja niin edelleen, on ihan turha itkeä "nokun pullahevoset kärsii pajemmin yhyy". Niin kai kärsivät, jos lajin kattojärjestöä ei kiinnosta, ja kaikkein parhaat, he, joista otetaan mallia, ratsastvat ylpeästi kieli sinisenä. Viesti kaikille kuuluu siis sieltä että ei haittaa yhtään jos hevosta sattuu meidän ridailut. Ei haluta muuttaa mitään. Se on paska viesti. Ei sellaisella lajilla tee mitään, joka ei halua kehittyä. Kehityksen pysähtyminen on taantumusta.

  Re: Oman pesän paskominen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.8.24 20:17:25

Juurikin tämä mitä nimim. Ech sanoi. Vouhkataan jostain median/somen/htnetin mukana, mistä.ei ymmärretä tuon taivaallista. Ja vieläpä itse tehdään ihan mitä sattuu.
Näitä nuoria joilla on mitä käsittämättömimpiä ajatuksia hevosten kanssa työskentelystä on nykyisin pilvin pimein. Pehmeät otteet ja horsemanchip on sanahelinää. Ei ymmärretä että se oma hevonen on kipeä, ja jos ymmärretään, niin ei ole varaa viedä klinikalle.

Eikä tämä koskee vain nuoria. On näitä kuuskymppisiäkin jotka elää teinivuosiensa unelmaa ja sairasta hevosta pidetään väkisin hengissä. Samat tyypit kouhkaa kouluratsastuksesta eläinrääkkäyksenä.

Sitä tässä odottelen milloin nämä tajuaa mitä kaikkea sinne estehevosen suuhun saa ihan kisoissa laittaa ja miten niitä treenataan. Kyllä sekin aika koittaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.