Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: Poh 
Päivämäärä:   5.8.24 09:06:44

Paljonko veloitatte tilojen käytöstä eläinlääkäriä, kengittäjää, hierojaa?
Entä valmentajaa? Tarkistatteko, onko kyseessä verollinen tulo?

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   5.8.24 09:10:17

Entäs jos hevosen omistajan perhettä tulee käymään, oletteko veloittaneet siitä erikseen. Esim vessamaksu? Jos käyttävät vessaa, tai vesimaksu jos vaikka juovat vettä. Ja miten parkkipaikan kanssa, otatteko parkkimaksua?

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: Aina 
Päivämäärä:   5.8.24 09:10:29

Tämä on kestoaihe. Laitat tallivuokran sille tasolle ettei ärsytä kun hevosen hyvinvoinnista huolehditaan.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: Irma 
Päivämäärä:   5.8.24 09:10:38

Kyllä muuttaisi oma hevoseni hyvin äkkiä pois tallilta, jossa vaikka eläinlääkärin pitäisi maksaa porttimaksu tullessaan hevostani hoitamaan! Siis mikä se toinen vaihtoehto olisi, hevonen jätettäisiin kengittämättä tms?

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.8.24 09:15:40

Koska olen itse myös kengittäjä, todellakin veloitan tilamaksut vierailta kengittäjiltä! En minäkään tee omia töitäni heidän tiloissaan. Tämä on myös tiedossa kaikilla, jotka meiltä tallipaikkaa vuokraavat.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: Ex-tallinpitäjä 
Päivämäärä:   5.8.24 09:17:37

Hieroja, ell, kengittäjä en mitään.
Vierailta valmentajilta 20e/h tilojen ja välineiden käytöstä, koska hän harjoittaa kilpailevaa liiketoimintaa minun tiloissani. Itse olen ratsastuksenopettaja ja valmentaja. Se, miten tämä vieras valmentaja sitten maksaa, lisääkö valmennushintaan ja omasta pussista, ei ole minun asiani.

Onko teilläkin tapana käydä leikkaamassa viereisessä kampaamossa kaverin huikset kampaamon välineillä? Samalla voi pestä kaverin hiukset kampaamon vesilaskuun ja käyttää heidän shampoita. Kaveri kuitenkin sitten värjäyttää itse kampaamoyrittäjän laskuun kuitenkin.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: Ex-tallinpitäjä 
Päivämäärä:   5.8.24 09:27:33

Lisään, että jos valmentaja valmentaa lajia, josta minulla ei ole mitään käsitystä, esim ratsastusjousiammuntaa, eikä tähän tarvita muuta välineistöä kuin kenttä/maneesi, voi hinta olla edullisempi, tai ilmainen, koska valmentaja ei kilpaile oman toiminnan kanssa. Mutta tällöin, jos yksi varaa tilat täysin omaan käyttöön, tulee aikataulu sopia muiden kanssa niin, ettei maneesi ole primetime-aikaan käytössä vaikka kolmea tuntia parille ratsukolle.

Ja onneksi tämä on ollut mennyttä aikaa, vaikka preesensissä kirjoitan, tallinpito on nähty ja tehty, ei enää koskaan.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: Huli 
Päivämäärä:   5.8.24 09:45:36

”Lähettäjä---
Päivämäärä5.8.24 09:15:40

Koska olen itse myös kengittäjä, todellakin veloitan tilamaksut vierailta kengittäjiltä! En minäkään tee omia töitäni heidän tiloissaan. Tämä on myös tiedossa kaikilla, jotka meiltä tallipaikkaa vuokraavat.”

Muista kertoa se kun vuokraat tallipaikkaa. Valitsen itse kengittäjän sen taitojen mukaan, en sen perusteella että hän sattuu omistamaan tallin. Sama pätee valmentajiin, hierojiin jne.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.8.24 09:49:35

Huli: Onko sulla luetunymmärtämisessä ongelmia? "Tämä on myös tiedossa kaikilla, jotka meiltä tallipaikkaa vuokraavat."

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 09:57:48

"En minäkään tee omia töitäni heidän tiloissaa."

Jos kengittäjälle ei ole asiakkaita kuin omalla tallilla ja silloinkin vain koska on pakko, niin kertoo kyllä kengittäjän taidoista kaiken oleellisen. Minäkin valitsen kengittäjän osaamisen mukaan, joten ei olisi minusta asiakkaaksi.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.8.24 10:11:51

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 5.8.24 09:57:48

"En minäkään tee omia töitäni heidän tiloissaa."

Harvalla kengittäjällä on omat tilat, minä olen heistä yksi ja kierrän myös talleilla, joilla ei omaa kengittäjää ole.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 10:17:00

En kyllä pitäisi hevosta paikassa jossa tuollaista maksua kysellään. Itsellä on myös ollut talli, eikä tullut mieleenkään tälläiset.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: hekoheko 
Päivämäärä:   5.8.24 10:24:09

Kymmenen euroa/ tunti jokaiselta joka tallin pihaan astuu, myös tallilla asuvien hevosten omistajilta ja heidän seuralaisiltaan. Maksu mobilepaylla niin veroista ei tarvitse huolehtia kun kaikki sujuu laillisesti. Vessan ja veden käytöstä vielä erillinen maksu, 5euroa/15min vesari ja 2euroa/wc-käynti. Kaikki ymmärtävät, että tämä on nykyaikaa ja maksavat mukisematta. Talli on täynnä varakkaita ja maksukykyisiä asiakkaita, koska meillä on tietty tulotaso jonka alapuolelle jääville emme tarjoa palveluita.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 10:45:33

"Harvalla kengittäjällä on omat tilat, minä olen heistä yksi ja kierrän myös talleilla, joilla ei omaa kengittäjää ole."

Kai maksat näille tallinpitäjille että käytät heidän talliaan omaan yritystoimintaansi?

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 10:53:48

Meillä on asiakkaan tilaamat palveluntarjoajat sallittuja, mutta asiakas ei saa käyttää tiloja omaan liiketoimintaan. Helppo homma.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   5.8.24 11:20:11

Olen kengittäjä jolla on oma talli. Kollegat ja eläinlääkärit ovat tervetulleita ihan ilman korvausta hoitamaan asiakkaansa. Minun asiakkaani maksavat tilojen käytöstä hevosen hoitopaikkamaksussa. Toki kengitys yleensä ilmoitetaan etukäteen,jottei ole monta seppää käytävillä ja jos valmennus vie koko kentän, tulee tästä erillinen maksu. Jos valmennus mahtuu muiden ratsukoiden kanssa samaan aikaan kentälle, ei mitään erillistä korvausta. Hierojat jne nyt tottakai mahtuu kyllä talliin. Jos tallillani olisi asiakkaana toinen kengittäjä, joka alkaisi tarjoamaan kengityspalveluja tiloissani, se luonnollisesti olisi jo ihan eri juttu :)

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 13:20:02

valmentaja on ainoa josta verottaisin, mutta jättäisin senkin tekemättä jos talli ei tarjoa omasta takaa valmentajas/tunteja.

Kengity, ell yms on hevosen perus hoitoon kuuluvaa eikä siitä kuulu velottaa yhtään mitään

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   5.8.24 14:05:49

Ainiin, yksi juttu kuitenkin: kukaan ei saa ladata autoaan tontillani ilman että joka kerta asiasta sovitaan erikseen. Eli jos ajat sähköautolla, tankkaat sen muualla kuten polttiksillakin ajavat asiakkaat/alan ammattilaiset. Rälläkälle/hitsauslaitteille/lisävalolle/ raspillle/rtg tms. kyllä saa ottaa sähkön seinästä.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: y7 
Päivämäärä:   5.8.24 14:27:46

parikymppiä valkut/h, hierojat keng ell ilmainen. Kukaan ei lataa autojaan tallin pistokkeista.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.8.24 14:30:21

"Onko teilläkin tapana käydä leikkaamassa viereisessä kampaamossa kaverin huikset kampaamon välineillä? Samalla voi pestä kaverin hiukset kampaamon vesilaskuun ja käyttää heidän shampoita. Kaveri kuitenkin sitten värjäyttää itse kampaamoyrittäjän laskuun kuitenkin."

>>>Tämä vertaus ei toimi. Parempi vertaus olisi, että vuokranantaja laskuttaisi kotikeikkaa tekevältä parturilta tilamaksua, jos hän käy leikkaamassa vuokralla asujan hiukset.

Kun asiakas maksaa jo tilavuokraa, on typerää laskuttaa jotain extramaksuja.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   5.8.24 16:18:54

Asiakkaani maksavat tilavuokrat tallipaikkahinnassa, enkä laskuta heiltä mitään tuplamaksuja.

Ulkopuolisille on tietenkin hinnasto, jos joku haluaa vuokrata maneesia, kenttää tai hoito- ja kengityspaikkaa.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.8.24 16:29:06

Mietippä syytä miksi adiakkaat haluavat käyttää muuta kengittäjää eivätkä sinua

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: kenkääjä 
Päivämäärä:   5.8.24 20:29:19

Siis mitähän ihmettä. Ei meillä päin ole koskaan kuultu siitä että meidän kengittäjien pitäisi maksaa tallinpitäjille. Ihan älytön ajatuskin.

Sen sijaan tallinpitäjä repikööt vuokraa niin paljon asiakkailtaan, että ei tarvitse miettiä paljonko ne sepät, ellit sun muut HEVOSTENPITOON LUONNOLLISESTI KUULUVAT HENKILÖT vie sähköä tai raapivat lattioita.

Ei hevostalli ole mikään vtun kampaaja. Aivan viime aikoina on jotkut alkaneet tuoda tällaisia kommentteja esille, ei ennen ole puhuttukaan.

Sitäpaitsi, se on kaikista yksinkertaisinta että asiakkaat maksaa riittävän isoa tallivuokraa, ettei moiset asiat tee ihan normaalia olemista ja tekemistä naurettavan monimutkaiseksi.

Että alkaisin maksamaan jotain tilavuokraa joka hevosen kohdalla jonka tulen jonkun talliin kengittämään? Ja niitä pikkuhiluja sitten pitää alkaa kirjanpitoon vänkäämään. Voi jeesus soikoon. Mä ymmärrän sähköautojen latailun että sellainen maksaa, tai että laitan jonkun sähkösyöppö-lämpöpuhaltimen itselleni talvella että on kiva kengitellä. Muuten en, eikä kyllä oikein kukaan muukaan. Hilatkaa se vuokra riittävälle tasolle ja lopettakaa naurettavuudet.

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   5.8.24 20:50:43

Jestas mitä hinnoittelua... Meillä isäntä kengittää omat ja vieraat jos he haluavat. Ei tulisi mieleenkään veloittaa vieraasta kengittäjästä :D eikä isäntä pahoita mieltään tai ole kateellinen jos kollega käy lyömässä kenkään meidän tiloissa:D ja hevosia saa käydä hieromassa ja hoitamassa ihan niin paljon kuin omistaja haluaa. Toki kysyn kyllä jos hoidon tekijä kuulostaa ja näyttää puoskaroinnilta että onkohan siitä viisasta maksaa. Mutta ne on asiakkaan rahoja,maksakoon mun puolesta turhasta :D

  Re: Tilojen käyttö ell, keng, hier, valm

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.8.24 21:00:47

Oliko tämä triplaviiva-kengittäjä siis trolli joka ensin ei koskaan käynyt muissa tallessa kengittämässä mutta sitten yhtäkkiä kävikin.

Ja on sitä mieltä että lisämaksuja on järkevä sekä kerätä että maksaa kengittäjän ja tallinpitäjän välillä eikä tallinpitäjän ja kengittäjän tilanneen asiakkaan välillä?

Jos kengittäjä on tilattu tallille niin on asiakkaan tehtävä järjestää tilanne niin että kengitys voidaan tehdä ja tämä tarkoittaa että kaikki mahdolliset maksut tallille tekee asiakas eikä kengittäjä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.