Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.8.24 22:53:53

Suositelkaa parhaimmat ratsastusvarusteet sadekelille.
Itselläni on pitkä ratsastukseen tarkoitettu sadetakki, mutta sehän ei hengitä yhtään vaan on todella hiostava.

Onko suosituksia jostain vähemmän hiostavasta, mutta sadekelille passelista takista?

Samoin saa kertoa ja vaikka linkata tuohon keliin parhaita hanskoja ja housujakin.
Ihan koulutreeniin sopivia, joilla voi hyvin ratsastaa.

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.8.24 23:10:43

Laadukkaat kuorikamppeet esim. Haglöfs, Bergans jne.

Mutta myös öljykangastakki todella hyvä.

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   5.8.24 01:08:24

Muuta maneesilliselle tallille ja mene maastoon silloin kun ei sada. Ongelma ratkaistu.

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: Sade 
Päivämäärä:   5.8.24 04:20:40

Mulla on ratsastussadetakki 10000 vesipilarilla, oon ollut tyytyväinen.

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: (: 
Päivämäärä:   5.8.24 06:13:00

Uhipin pitkä sadetakki on ollut hyvä!

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 08:23:21

Mitä isompi vesipilari nimenomaan ratsastusmerkiltä - ei hengitä tippaakaan.

Suosittelen ostamaan vaellukseen tarkoitetun takin ja pitkät sadechapsit. Pärjää erinomaisesti !

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.8.24 08:40:00

Mulla on ridahousujen päällä joustavat sadehousut, kumpparit tai ridasaappaat ja pitkähelmainen vedenpitävä kuoritakki ratsastukseen. Ainoa mistä sade tulee läpi on hanskat. Talveksi pitäisi hankkia öljykangastakki.

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: Ananas 
Päivämäärä:   5.8.24 08:43:08

Ajankohtaista minullekin, muutettiin keväällä maneesittomaan talliin (maneesi kävelymatkan päässä) . Sadekamppeet sekä parhaat heijastinsysteemit itselle ja hevoselle kiinnostaa..

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   5.8.24 08:45:21

Joko kestää sen hikoilun, kun ei se takki hengitä tai sitten kastuu. En ole vielä muuta keksinyt. Toisaalta, jos sen n.tunnin ratsastaa, niin aika se ja sama. Vaihtovaatteet mukaan, niin saa vaihdettua kuivat. Ja pitää pään kuivana, niin auttaa paljon, kun tukka ei kastu.

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 08:46:39

Ridahanskojen alle kumihanskat jos ei kestä märkiä hanskoja, itse vaihdan hanskat vain kuiviin jokaisen hevosen välissä kun en taas siedä liian lämpimiä hanskoja.

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.24 10:39:44

Vedenpitävä takki mutta ei sadetakkia. Jalassa kokochapsit. Hanskoja useampi pari ja pussillinen vaihtovaatteita mukana. Ei haittaa ratsastaa useampikin hevonen kosteilla vaatteilla kun saa kuivat päälle sen jälkeen.

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   5.8.24 10:49:36

Sadetakki joka tulee puoleen reiteen jossa niin iso huppu, että saa kypärän päälle, rainleggsit, Hevarin kumipintaiset hanskat.
Tuubihuivi kaulassa jonka saa vedettyä suojaamaan kasvojen alaosaa tarvittaessa.

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.8.24 23:18:15

Entäs laitatteko hevoselle ratsastusloimen, jos sataa? Joko peppuloimen tai ihan fullneck?
En puhu tietenkään pienestä tihkusta.

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   6.8.24 07:39:40

No ei hevoselle mitään loimea, sillä on karva sitä varten.. älä nyt sitäkin tukahduta johonkin loimen alle!

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   6.8.24 07:54:45

Kyllä meillä käytetään vedenpitävää peppuloimea siinä vaiheessa, kun lämpötila on +5 ja sataa tuulen kanssa. Vanhempi ohutkarvainen pv, joka menee herkästi jumiin. Suokilla ei olla käytetty.

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   6.8.24 08:01:06

Tulin tähän topaan katsomaan, tulisko hyviä ideoita. Itse en kärsi niinkään hikoilusta, vaan pitkät liepeet ja lipareet kuroutuvat epämukavasti reisien ja takapuolen alle. Jos siis haluaa ratsastaa ”kunnolla”. Kevyessä maastoilussa yms. ihan ok.

Itse olen todennut mukavimmaksi pusakkamallisen sadetakin ja rainlegsit, joiden alla softshell-ratsastushousut. Tässä kuitenkin on vähän ongelmana, että vedet valuu nivusiin.

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: ’M 
Päivämäärä:   7.8.24 21:36:45

Perus sadeasu

  Re: Syyssateilla ratsastus, varusteet

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   7.8.24 21:43:40

Vedenpitävät ja hengittävät vaeltamiseen tmv tarkoitetut vaatteet. Softsell housut ja kunnollinen korkeakauluksinen takki.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.