Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yksityinen kotitalliin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.24 16:53:52

Saan jatkuvasti kyselyitä, voisiko meille tulla yksityiseksi.

Periaatteessa tilaa yhdelle on, mutta.

Meillä on ollut kesälaidunvieraita -> todellisuudessa kesävieraat joiden ”pitää hoitaa hevosensa itse” sattuvatkin lähtemään reissuun ja huomaan olevani itse sidoksissa vieraisiin. :(

Olen ottanut hevosen, jota ei kuulemma juuri liikuteta. Yhtäkkiä sillä onkin kolme vuokraajaa, joista yksi käy aamulla ja toinen illalla. Eli jatkuvasti pihassa väkeä.

Mistä löytyy tolkun ihmiset? Ihan ilmaiseksi ei meiltä paikkaa saa, vaan se on suhteutettu alueen hintatasoon. Ihan vaan koska kulut on niin suuret ja vieraasta haluan jäädä vähän plussalle. Meillä saisi harrastaa ihan rauhassa, ei ole ruuhkaa. Puitteet on hyvät ja vuokrattava maneesi vieressä.

Pitäisikö vaan jatkaa kokeilua niin että löytyisi se sopiva tyyppi, vai olla keskenään omien hevosten kanssa?

Miten te kotitallilaiset saatte vuokralaisen ymmärtämään, että tämä ei ole täysihoitola? Eikä ainoa työ.

  Re: Yksityinen kotitalliin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.24 16:55:54

Älä ota vieraita.

  Re: Yksityinen kotitalliin

Lähettäjä: Aml 
Päivämäärä:   28.7.24 17:12:23

Jos haluaa harrastaa rauhassa, on ainoa keino pitää vain omat pihassa.

  Re: Yksityinen kotitalliin

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   28.7.24 17:18:15

Ota mieluummin joku ratsastuskoulun toipilasheppa. Kukaan ei käy tiluksilla notkumassa, eikä tuhlaa vettä tai kuivikkeita. Joo, joutuu katsomaan toipilaan peruskunnon päivittäin ja putsaamaan kaviot, mutta ei raskaita asiakkaita.

  Re: Yksityinen kotitalliin

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.7.24 17:55:39

Ei kuulosta siltä, että sinulle sopii vuokralaiset talliin. Et halua tarjota täysihoitoa, mutta et myöskään halua kenenkään käyvän hoitamassa ja katsomassa hevosta eli notkuvan tallilla. Se on ristiriitainen ja mahdoton toive. Vuokralaiset eivät selkeästi ole sinun juttu, joten pitäydy omissa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.