Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Palkintorahat kelle?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.7.24 01:50:04

Kun ammattilainen kisaa hevosellani ja sijoittuu niin kenelle kuuluu palkintorahat, omistajalle vai ratsastajalle? Jos omistaja maksaa lähtömaksut.

  Re: Palkintorahat kelle?

Lähettäjä: Tuomari 
Päivämäärä:   2.7.24 01:54:05

Omistajalle. Ruusuke ratsastajalle. Ellei tietysti jotenkin toisin ole keskenään sovittu.

  Re: Palkintorahat kelle?

Lähettäjä: Säännöt 
Päivämäärä:   2.7.24 01:54:31

Säännöt lukemalla tuokin selviää. Tietysti jokainen lainakuski ja hevosen omistaja voivat sopia asian miten haluavat.

  Re: Palkintorahat kelle?

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   2.7.24 06:21:19

Säännöissä on (ainakin ennen) määritelty, että ruusuke hevoselle, rahat omistajalle ja tavarapalkinnot ratsastajalle. Käytännöistä tietty saavat kaikki sopia keskenään miten haluavat. Lapset kun kisanneet mun poneilla (ei omat lapset siis), niin ovat saaneet pitää kaikki, joskus antaneet tavarapalkinnot mulle jos ne on esim. huopa tai riimu yms. mitä eivät voi itse käyttää.
Ammattilaisen kanssa sopisin niin, että kaikki mulle, koska maksan maksut ja ammattilaiselle vielä palkan siitä kisaamisesta.

  Re: Palkintorahat kelle?

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   2.7.24 09:40:25

Nykyään rahapalkinnot menevät ratsastajalle, sillä ne menevät automaattisesti ratsastajan verotukseen. Toinen vaihtoehto on laittaa yrityksen tilille. Nämä asiat yleensä sovitaan, mutta yleisemmin ratsastaja saa palkinnot ja jostain isoista omistajalle voidaan antaa joku % osuus tai esim ratsastaja maksaa palkinnolla vaikka hevosen kengityksen.

  Re: Palkintorahat kelle?

Lähettäjä: Eelis 
Päivämäärä:   2.7.24 10:57:04

Ei todellakaan mene rahapalkinnot automaattisesti ratsastajalle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.