Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia Racingin Progres Oilista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.24 23:02:52

Mietin tämän lisäämistä ruokintaan omalle mahavaivaiselle, mutta huonosti löysin facebook-ryhmissä kokemuksia kyseisestä tuotteesta. Onko jollain käytössä ja onko tuntunut että olisi hyötyä?

  Re: Kokemuksia Racingin Progres Oilista?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.7.24 08:35:34

Täällä heräsi myös kiinnostus tuotetta kohtaan. Kokemuksia kans kaipailen...maistuiko hevosille?

  Re: Kokemuksia Racingin Progres Oilista?

Lähettäjä: seppo 
Päivämäärä:   2.7.24 08:53:51

Minä syötin mun hevoselle ja vielä on yks pullo varastossa, jonka varmaankin aloitan laidunkauden loputtua.
Mulla siis nuori hevonen, joka aloitti mahalla reagoinnin heti kun tuli laitumelta/pihatosta karsinatalliin ja ratsutus aloitettiin.

Tutkittiin hiekka, haavaumat yms. mutta niitä ei löytynyt. Pidettiin eliminaatiodieetti (ei varsinaisesti apua tästäkään).
Alkoi lisäksi reagoida hankaamalla (syksyllä).
Otettiin allergiatestit jne. ei selittäviä löydöksiä niissäkään.

Kutina paheni ja lopulta tajusin, että kesäihottumahan tämä on. Kun aloitettiin loimitus + pesut niin tilanne parani huomattavasti! Myös mahavaivat väheni käytännössä kokonaan. Tosin vielä en pidättäisi hengitystä, vaan syksy varmasti kertoo aika paljon siitä miten ihottuman hoitotasapaino saadaan paikoilleen. En siis pyörry jos mahavaivat palaavat syksyllä.

Mutta mitä tulee tuohon progress oiliin niin meidän tapauksessa turha, en huomannut vastetta vatsavaivojen aikaan juuri ollenkaan. Vaikutus lähinnä mun korvien välissä kun sain jotain hoitona antaa. Tosin olen kuullut että esim. suolistotulehdus hevosille on auttanut. Meidän kohdalla olen siis lähes varma että ihottuma aiheutti myös vatsavaivat.
Maittavuudessa en huomannut mitään, turvotettavaan viherpellettiin sekoitin ja hyvin söi :)

Tsempit!

  Re: Kokemuksia Racingin Progres Oilista?

Lähettäjä: Aina 
Päivämäärä:   2.7.24 09:17:49

Sanoisin että Nutrolin Skin & Coat oilista enemmän kokemuksia ja tietoa ja tuntuu että monella todellakin auttanut.

  Re: Kokemuksia Racingin Progres Oilista?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.7.24 09:32:54

Aina: Nutrolin Skin & Coat auttanut iho-ongelmiin vai vatsa/suolisto-onglmiin?

  Re: Kokemuksia Racingin Progres Oilista?

Lähettäjä: Aina 
Päivämäärä:   2.7.24 09:53:59

Ihoon.

  Re: Kokemuksia Racingin Progres Oilista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.24 10:01:09

Nutrolin Sport tuotteesta hyviä kokemuksia. Ovat nyt lisäksi parannelleet tuotteen koostumusta joten sopii erityisen hyvin myös suoliston tueksi.

  Re: Kokemuksia Racingin Progres Oilista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.7.24 14:29:39

Meillä ei iho-ongelmia, mutta IBD ja mietin olisiko kokeilemisen arvoinen. Tuntuu, ettei tuotteesta oikein ole ollut haittaa eikä hyötyä, mitä olen lukenut, mutta ajattelin kuitenkin kysäistä täältä vielä kokemuksia.

  Re: Kokemuksia Racingin Progres Oilista?

Lähettäjä: Sandy 
Päivämäärä:   2.7.24 20:04:18

- mielenkiinnosta kysyn, että mitä sun IBD hevonen syö nyt? Omalla todettiin sama vaiva aika vastikään ja siksi aina kiinnostaa kuulla mitä muilla syödään ;)

  Re: Kokemuksia Racingin Progres Oilista?

Lähettäjä: Feed 
Päivämäärä:   3.7.24 09:31:22

Erona tavalliseen pellavaöljyyn on. että progress Oilin on sekotettu x määrä mäntyölyä.

Voi auttaa mut eniten auttaa ruokavalion tarkistus allergia ja tärkkelys vapaaksi.

Kokeilisin melassileike pellavaöljy yhdistelmää ja mahdollisimman allergiavapaata kivennäistä. Esim racing mineral se hiekka 1dl, melassileikkeen sekaan ja racing ADE oil pari pumppausta talvella. Jos tarvii sinkki kupari olla korkeampi, useimmiten tarvii kun rautapitoinen heinä ni hippolytillä on sensi mineral käynyt monelle ibd hevoselle. Jos ilman kivennäistä ni tarvii olla sinkkikupari, kalkki, feedxcell ja luonnollinen e-vitamiini aina öljyjä syötettäessä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.