Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.24 21:41:01

…Eivät ole hinnoitelleet tuotetta ja siitä tarjoaa vähemmän, kuin mitä myyjä on ajatellut?

Itselleni ilo kirppareilla ovat nopeat kaupat ja hyvä hinta. :) Jos puhutaan nyt käytetyistä tuotteista, joiden käypä kirppishinta on tarjottuna 30-50% vähemmän mitä kaupasta uutena. Maksan aina heti ja olen hyvä ostaja.

Saahan sitä tarjota, ota tai jätä. Minulle tulee ainakin huono vaikutelma, jos myyjä alkaa räyhäämään tarjouksesta, varsinkaan jos hintaa ei ole määritelty. No, meitä on moneen junaan.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: Jeb 
Päivämäärä:   1.7.24 22:11:13

Huomannut samaa, ehkä ne tavarat ovat heille jotenkin henkilökohtaisia. Tai halutaan omansa takaisin eikä sitä kierrätys ideaa niinkään, koska tavara on tosiaan jo käytettyjä.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: Upup 
Päivämäärä:   1.7.24 23:31:11

Minä en ole koskaan räyhännyt jos joku tinkii. Mutta lähes aina ostaja alkaa räyhätä kun sanon "En tingi hinnasta".
Mikä hemnetti ostajia oikein vaivaa? :DDD

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.7.24 01:22:34

Jokainen päättää itse hinnan millä valmis myymään. Kyllä jossain vaiheessa se ostaja tulee joka sillä hinnalla ostaa.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.7.24 01:23:16

Itse lähinnä ignooraan ne jotka tarjoaa naurettavan alhaista hintaa, en vaivaudu vastaamaan.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: Taija 
Päivämäärä:   2.7.24 06:43:14

Sattui eilen, varasin tuotteen nettikirppikseltä ja sovittiin hinta 15€, vähän kallis tavaraan ja kuvista näkyvään kuntoon, mutta oli oikean värinen ja kokoinen, joten ajattelin silti ostaa.

Mutta. Sitten alkoi vääntö lähettämisestä. Millä lähteysmuodolla ja minkä firman kautta vai noudanko. Ja voisinko jo hetipiankohta maksaakin tuotteen. Ja ne pkt.

Myyjä selvitti tuotteelle, joka mahtuu A5-kuplamuovikuoreen, että postitus olisi 6,90€. Kun asiaan kommentoin, että olen isoja loimia lähettänyt jätesäkissä tuolla summalla ja uskon, että saisimme edullisemankin diilin. Hiipi mieleen sekin ajatus, että yrittääkö myyjä tehdä tiliä tällä postitusepsodillakina, kun tavarakin oli jo yläkanttiin hinnoiteltu.

Ehdotin kuplapussia tai muovipussia ja jesaria ja postin pakettilähetyspalvelua tai kirjekuorim´lähetystä. Väitti, ettei Postista saa kuin 2,50€ merkkejä ei pienempiä. Nauroin ääneen ja ajatus kusetuksesta vahvisttui. Vai ei Suomessa Posti myy kuin 2,50€ merkkejä. Eli tulis paketti maksamaan 5€ vähintään. Sanoin, että postissa on ne kirjevaa'at, siihen kun laittaa kuoren ja punnitsee, näkee minkä verran tarvii maksaa, ja se lipare tulostetaan ja liimataan kuoreen.

Kiitin ja sanoin, että skippaan nyt kaupat, liian hanakka 15€:n perään (ylihintaa) ja vedätti postimerkkitarinalla, joka oli valhetta. Suuttui kun peruin kaupat, ja alkoi painostaa, että hän tekee musta valituksen jne. Sanoin, että ihan vapaasti. Itse raportoin kuntoon nähden ylihinnoitellut tuotteen jne.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: Ihan ookoo 
Päivämäärä:   2.7.24 10:06:33

Kyllä minä tarjoan usein vaikka olisi hintakin näkyvillä, etenkin jos on ollut pidempään myynnissä. Joku suosittu tuote mikä juuri tullut myyntiin ja haluan ostaa, maksan pyyntihinnan.

Jos erikseen lukee että ei tinkivaraa, niin sitten turha tarjota.

Jos joku loukkaantuu kaupankäynnistä, niin oma on harminsa.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.7.24 11:09:12

Lähettäjä: Taija
Päivämäärä: 2.7.24 06:43:14

Ehdotin kuplapussia tai muovipussia ja jesaria ja postin pakettilähetyspalvelua tai kirjekuorim´lähetystä. Väitti, ettei Postista saa kuin 2,50€ merkkejä ei pienempiä. Nauroin ääneen ja ajatus kusetuksesta vahvisttui. Vai ei Suomessa Posti myy kuin 2,50€ merkkejä. Eli tulis paketti maksamaan 5€ vähintään. Sanoin, että postissa on ne kirjevaa'at, siihen kun laittaa kuoren ja punnitsee, näkee minkä verran tarvii maksaa, ja se lipare tulostetaan ja liimataan kuoreen.

-

Nolo ja hankala se oot tässä sinä. Kannattaa välillä käydä siellä Postin sivuilla/Postissa itsekin ennen kun läyhää suu vaahdossa, Postimerkki maksaa 2,50€.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.7.24 11:18:33

Halvin postimerkki on 2,5€ sen halvempia on vain joulukortin postimerkit, mikäli laittaa ne punaiseen kuoreen riittävän ajoissa.
Terveisin postipalveluidenkin myyjä.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   2.7.24 11:33:28

Itse ihmettelen sitä, kuinka ihmiset suuttuu siitä että tuotteen myy sille, joka ostaa sen sujuvasti ja jahkailematta.
Olen saanut haukut moneen kertaan, kun tavara on myyty jo päivää ennen kuin se ensimmäinen "av"-kommentin laittanut vaivautuu laittamaan viestiä. Tai tämä "varailija" ilmoittaa yksityisviestillä ostavansa tavaran mutta ei sitten vastaa mihinkään tuntikausiin.
Kirjoitan aina itse ilmoituksiini että en varaile ja sujuvat kaupat etusijalla, mutta silti aina isompia määriä myydessä tulee vähintään yksi tällainen hupivarailija joka sitten suuttuu kun tavara onkin myyty sille jonka kanssa kaupat sai tehtyä kohtuullisessa ajassa.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.7.24 11:47:39

Höpsistä teidän postimerkkien kanssa. Postilla on myynnissä mm. tuote "Arktika 2 kotimaan ikimerkkiä + 0,10€ + 0,20€", jossa on - TADAA - 10 sentin merkki ja 20 sentin merkki.

Suurempi mysteeri mulle on, miksi Ratsastus-alueella vikistään kirpputorihinnoista.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: Vähän 
Päivämäärä:   2.7.24 12:00:41

Siitä kaikesta vaivasta mitä kirppari aiheuttaa niin itse myyn uudenveroiset mielummin hyvällä hinnalla (niin, että mahdollisien postien jälkeen ostajankin on kannattavampaa ostaa se lähes uusi minulta) ja jos ei miellytä niin annan mielummin kavereille ilmaseksi tai sillä pilkkahinnalla. Tai vien ratsastuskouluun (ei ole vielä tarvinnut viedä)

Yhden tavaran myynti - jaksetaan varata heti ja väittää ”yv” ja sit se yv tulee viikon päästä ja ei enää jakseta tehdä kauppaa aktiivisesti, tuntuu et pitää joka viestiin kirjottaa erikseen, vastaa tämän päivän aikana tai menee muualle. Ostamista pitkitetään melkein sopimalla kaupat ja sit kuitenkin kysellään mittoja lisää tai kuvia tyyliin naapurin päällä tai kello viiden auringonvalossa niin ei vaan jaksa..

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.24 13:40:32

En oo jaksanut lähteä tähän kirpputorisäätämiseen mukaan ollenkaan, vaan oon ihan suosiolla heittänyt roskiin tai vienyt läheiselle ratsastuskoululle tavaroita, joita en enään itse tarvi. Menee kaikista helpoiten vaan näin.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.7.24 14:38:36

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 2.7.24 11:47:39

Höpsistä teidän postimerkkien kanssa. Postilla on myynnissä mm. tuote "Arktika 2 kotimaan ikimerkkiä + 0,10€ + 0,20€", jossa on - TADAA - 10 sentin merkki ja 20 sentin merkki.

-

Älä nyt tee itsestäsi idioottia, vaikka saivartelu varmaan kivaa onkin. Ei se postin lähettäminen kymmenen sentin merkeillä ole sen halvempaa kuin yhdellä merkillä.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   2.7.24 15:06:09

Joo, Taijalle en kyllä myisi yhtään mitään. 51-250 gramman kirjeen lähettäminen maksaa Postin hinnaston mukaan 5 euroa. Sitä paitsi järkevämpää on lähettää pienikokoinen tavara pikkupakettina, joka maksaa 5,90 euroa, koska siihen saa seurannan. En siis todellakaan jaksaisi alkaa säätää jonkun kirjevaa'an kanssa Postin tiskillä, kun voin ostaa netistä postituksen ja tiedän, että se maksaa tuon 5,90 euroa, kun taas punnitessa vaarana on, että meneekin yli 250 gramman ja sitten se kirje maksaa jo enemmän kuin paketin lähettäminen.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: Pöm 
Päivämäärä:   2.7.24 15:11:22

Minua nettikirppiksillä ärsyttää ostajat, jotka laittaa "ostan, yv" ja sen jälkeen katoaa. Tai sit sovitaan hinta ja sanotaan "maksan illalla/huomenna" ja sit kadotaan. Sitten kuukauden kuluttua sama ihminen laittaa viestin "menikö jo? Ostan."

Ostakaa tavara jos olette ostamassa älkääkä tuhlatko toisten aikaa turhaan!

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.7.24 17:56:19

"Älä nyt tee itsestäsi idioottia, vaikka saivartelu varmaan kivaa onkin. Ei se postin lähettäminen kymmenen sentin merkeillä ole sen halvempaa kuin yhdellä merkillä."

Edellä useampi ihminen kertoo faktana, ettei ole olemassa alle 2,50 euron merkkejä. Jos ilmeisen virheen oikaiseminen on sinusta saivartelua, se on sinun ongelmasi.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.24 21:35:35

Joo kyllä nuo euron postituskuluista vänkäävät niitä idiootteja on joille tietää olla myymättä, varmasti valittavat lopulta myös tuotteesta vaikka olisi saanut tuhat kuvaa. Ennemmin laitan sillä xxs paketilla seurannalla kun alle euron halvemmalla ilman. Eipähän tarvitse syytellä jos paketti häviää. Paras oli typerys joka antoi väärän osoitteen ja paketti palautui minulle, alkoi sitten raivota miksi en ole lähettänyt sitä, lopulta maksoi uudet postimaksut ja oli sen jälkeen hiljaa :D

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.7.24 18:54:41

Mä joskus myin hurtan käyttämätöntä 65cm nahkapantaa hintaan 10€. Laput paikoillaan ja ovh 69€. Ilmoituksessa luki selvästi, että vain nouto paikasta x enkä postita. Yksi ilmoittautui ostamaan ja suuttui kun en lähtenytkään kuskaamaan sitä pantaa 100km päähän, eli 200km yhteensä. Olis mennyt polttoaineisiin rahaa jo enemmän kuin tuo 10€.

  Re: Miksi ihmiset suuttuu nettikirppareilla jos

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.7.24 19:48:51

Taijalle tiedoksi, että Postin hinnat on hitokseen kalliita nykyään. Max.250g painava kirje maksaa 5€. 1000g painava kirje maksaakin sitten jo 10€. Itse en ainakaan kirjeenä lähetä mitään ostoksia vaan kaiken paketteina, koska Posti hukkaa nuo kirjeet kuitenkin eikä niille saa lähetystunnusta. Se kuplamuovipussikaan ei ole ilmainen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.