Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   30.6.24 14:40:26

Mikäli olet kouluratsastaja, käytätkö turvaliiviä kun ratsastat?

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.24 14:48:18

En käytä.
Hevonen on tosi hyväpäinen joten otan sen riskin.

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.24 14:59:02

Käytän. Hevonen on tosi kiltti eikä ole 3v aikana kuin kerran innostuksissaan pukittanut. Eikä siis niin, että olisin ollut tippumassa. En silti halua ottaa mahdollisesti hengenvaarallisia riskejä

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.24 15:59:25

Käytän, en pidä putoamista niinkään suurena riskinä oman hevoseni kanssa, mutta liikaa olen nähnyt kaatumisia ja muita onnettomuuksia hevosen kanssa kun on sattunut pahasti ja joiden riskit pyrin näin alaikäisten lasten äitinä välttämään, ei kuitenkaan ole iso asia käyttää asianmukaisia turvavarusteita, varsinkaan kun ne nykyään ei ole edes mitenkään epämukavia päällä.

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   30.6.24 17:39:25

Kiitos teille vastauksista :) käytättekö paukkuliiviä ja jos niin minkä merkkinen? Oletteko törmänneet somessa kouluratsastajaan joka käyttää ratsastuksessa turvaliiviä? Kiinnostaisi nähdä inspiraationa :)

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.24 17:45:39

Mulla on Tipperary Eventer Pro. Harkinnassa paukkuliivi, esim Freejump

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: 90210 
Päivämäärä:   30.6.24 18:47:06

Minulla nuori kouluhevonen. Käytössä Point2 paukkuliivi, jossa halusin ottaa huomioon juurikin mahdollisen kaatumisen ja liivin nopean täyttymisen.

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.6.24 21:20:14

Kyllä.
Hevonen on reaktiivinen ja saattaa sännätä ilman ennakkovaroitusta johonkin.

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.24 22:31:54

En vielä, mutta uusi hevoseni on niin reaktiivinen, että ajattelin hankkia paukkuliivin heti, kun ehdin liikkeeseen niitä sovittamaan. Tarkoitus on käyttää kaikessa ratsastuksessa ehkä kilpailuja lukuunottamatta.

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: äää 
Päivämäärä:   30.6.24 22:50:23

Mulla on nykyään lähes poikkeuksetta aina turvaliivi päällä, jos olen hevosen selässä. Oli se hevonen sitten minkälainen tahansa. Oon vihdoin alkanut tajuamaan ihmiskehon rajallisuudet ja, mikäli voin liivillä edes aavistuksen pienentää riskiä vammautumiselle niin aion sen liivin pukea päälleni.

Tällä hetkellä käytössä on kylläkin vain selkäpanssari, jossa on kevyt suoja myös edessä, mutta käytännössähän tuo on yhtä tyhjän kanssa. Paukkuliivi on postissa tulossa :)

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: Sini 
Päivämäärä:   30.6.24 23:11:51

Maastoillessa käytän, muuten hevonen on tosi turvallinen.

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.24 00:48:24

Kyllä ohut palaliivi

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   1.7.24 00:56:53

Maastoillessa. Nyt vaan keväällä huomasin että olen kasvanut (hups) ulos liivistäni ja pitäisi ostaa uusi. (Vaiko laihduttaa?).
Kohta on oma nuori ratsutettavana, joten uusi olis hommattava sitte viimestään.

  Re: Turvaliivi kouluratsastajalla?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   1.7.24 06:59:47

Kiitos teille kaikille vastauksista! Kiva kuulla että niin monella on käytössä. Osaatteko sanoa onko turvaliivin käyttö mahdollisesti yleistynyt kouluratsastajien kesken? Onko paukkuliivit yleensä kevyet ja mukavat päällä, ns. kuin käyttäisi mikä tahansa vaatetta?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.