Lähettäjä: TT
Päivämäärä: 2.7.24 01:42:50
Aika harva kivijalkakauppa tarjoaa palautusoikeutta.
Palauttaminen on hankalaa, kun rahoja ei meinaa saada takaisin. Ostin useamman tavaran yhdestä suomalaisesta verkkokaupasta. Yksi tavaroista piti palauttaa, muut pidin. Maksoin luottokortilla, mutta kaikki maksut menivät Klarnan tai jonkun vastaavan kautta. Rahaa palautetusta tavarasta ei alkanut kuulua. Olin yhteydessä myyjäliikkeeseen josta sanottiin, että Klarna hoitaa rahojen palautuksen. Olin yhteydessä Klarnaan, joka sanoi, että hoitavat kyllä rahojen palautuksen, mutta myyjäliikkeen pitää ilmoittaa heille, että rahat saa palauttaa. Olin yhteydessä myyjäliikkeeseen, josta sanottiin, että he ovat ilmoittaneet Klarnalle. Olin yhteydessä Klarnaan, josta sanottiin, ettei myyjäliike ole ilmoittanut mitään. Olin yhteydessä pankkiin ja kysyin, miten toimia, kun olen maksanut luottokortilla, palauttanut tuotteen mutta rahoja en saa. Pankki vastasi, että pitää olla yhteydessä myyjään, Visa ei voi auttaa.
Meni 2 kk ennen kuin sain rahani takaisin.
Toinen syy on postin kautta palauttamisen vaikeus. Meillä ei ole enää ”oikeaa” Postia, ainoastaan asiamiespostit. Koskaan ei tiedä, mikä kesätuuraaja on tiskillä. Lukee ohjeita, yrittää saada palautusta kirjattua, huutelee apuja (kukaan ei ehdi tulla), lukee taas ohjeita jne. Nämä ilmaiset asiakapalautukset kun pitää hoitaa (asiamies)postin tiskillä, ei voi vaan jättää automaattiin. Tai sitten siinä pikkukaupassa on vain yksi työntekijä ja hän joutuu olla kassalla koko ajan, ei ehdi tulla välillä hoitamaan postipistettä. Vaikka hän osaisikin hoitaa asiakaspalautuksen heti kerralla, joutuu silti odottamaan palvelua puoli tuntia, kun mummot haluavat omalla kassavuorollaan kertoa elämäntarinansa, ennen kuin antavat tilaa seuraavalle.
|