Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi et jaksa palauttaa ostamaasi tuotetta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.6.24 16:52:31

Ihmettelen kun on yllättävän paljon ihmisiä, jotka eivät jaksa palauttaa epäsopivaa tuotetta, vaikka se onnistuisi kätevästi myymälään tai joskus myös ilmaiseksi postitse. Miksi mieluummin näet kuitenkin vaivan myydä sen facebook-kirppiksellä?

  Re: Miksi et jaksa palauttaa ostamaasi tuotetta?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.6.24 17:14:39

Mulle on ainakin käynyt niin, että oon tilannut tuotteen, laittanut jemmaan vaikka talvea varten ja sitten talvella todennut tuotteen epäsopivaksi ja myynyt eteenpäin uutena, lappuineen. Ulkomailta tilatessa myös palauttaminen voi olla aika arvokasta.

  Re: Miksi et jaksa palauttaa ostamaasi tuotetta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.6.24 17:24:12

Tätä näkee ihan tosi paljon nykyään, ja luin joskus että osa ihmisistä ostaa jotain esimerkiksi osamaksulla, ja myy pois jotta saa rahat heti, esim. rahantarpeen takia. Toki kuitenkin suurin osa on varmaan muista syistä.

  Re: Miksi et jaksa palauttaa ostamaasi tuotetta?

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   29.6.24 20:26:50

No vaikka siksi että sinne ulkomaille palautus on sen verran hintavaa että ei ole järkeä. Tai sitten sieltä tilattu kaksi kokoa varmuudeksi jos ei tiedä kumpi sopiva ja epäsopiva sitten myyntiin.

Suomen sisällä palautus on kyllä helppoa ja usein ilmaistakin.

  Re: Miksi et jaksa palauttaa ostamaasi tuotetta?

Lähettäjä: mamsa 
Päivämäärä:   29.6.24 20:27:52

usein palautusvaatteet vaan heitetään roskiin, ei ole järkevä lähettää takaisin

  Re: Miksi et jaksa palauttaa ostamaasi tuotetta?

Lähettäjä: Jos 
Päivämäärä:   1.7.24 10:00:02

Jos vaikka purat loimen tiiviistä pakkauksesta, sovitat kerran, niin onko se enää palautus kunnossa. Talli olosuhteissa tarrautuu? Tai ratsastussaappaat. Kun kokeilet kotona kävellen muutaman askeleen, ajattelet, että kyllä nämä muotoutuu. Kahden käytön jälkeen toteat, että ei sittenkään.... Nyt voi olla syy myös se, että hevoselle on ostettu "varuille' ja ei sitä enää olekaan. Itsellä on ainakin kaksi loimea syksyä varten, riimu, riimunaru, ohjasajo-ohjat, takasuojat.... Ja hevonen sairastui. Saa nähdä onko syksyllä niitä käyttämässä. Toivottavasti on, säästyisi myyntirumbalta.

  Re: Miksi et jaksa palauttaa ostamaasi tuotetta?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   1.7.24 11:52:49

Tai ostanut alesta ja myy normihinalla.

  Re: Miksi et jaksa palauttaa ostamaasi tuotetta?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   1.7.24 12:01:43

Esimerkiksi ulkomaisiin verkkokauppoihin palautuskustannukset on niin kovat, että on halvempaa myydä tavara pienellä tappiolla kirppiksellä.
Toinen sitten se, että ostaa jotain esimerkiksi alesta, mutta sille ei tuukaan käyttöä tai löytää muualta saman tavaran parempana, ja palautusaika menee umpeen.

  Re: Miksi et jaksa palauttaa ostamaasi tuotetta?

Lähettäjä: TT 
Päivämäärä:   2.7.24 01:42:50

Aika harva kivijalkakauppa tarjoaa palautusoikeutta.

Palauttaminen on hankalaa, kun rahoja ei meinaa saada takaisin. Ostin useamman tavaran yhdestä suomalaisesta verkkokaupasta. Yksi tavaroista piti palauttaa, muut pidin. Maksoin luottokortilla, mutta kaikki maksut menivät Klarnan tai jonkun vastaavan kautta. Rahaa palautetusta tavarasta ei alkanut kuulua. Olin yhteydessä myyjäliikkeeseen josta sanottiin, että Klarna hoitaa rahojen palautuksen. Olin yhteydessä Klarnaan, joka sanoi, että hoitavat kyllä rahojen palautuksen, mutta myyjäliikkeen pitää ilmoittaa heille, että rahat saa palauttaa. Olin yhteydessä myyjäliikkeeseen, josta sanottiin, että he ovat ilmoittaneet Klarnalle. Olin yhteydessä Klarnaan, josta sanottiin, ettei myyjäliike ole ilmoittanut mitään. Olin yhteydessä pankkiin ja kysyin, miten toimia, kun olen maksanut luottokortilla, palauttanut tuotteen mutta rahoja en saa. Pankki vastasi, että pitää olla yhteydessä myyjään, Visa ei voi auttaa.

Meni 2 kk ennen kuin sain rahani takaisin.

Toinen syy on postin kautta palauttamisen vaikeus. Meillä ei ole enää ”oikeaa” Postia, ainoastaan asiamiespostit. Koskaan ei tiedä, mikä kesätuuraaja on tiskillä. Lukee ohjeita, yrittää saada palautusta kirjattua, huutelee apuja (kukaan ei ehdi tulla), lukee taas ohjeita jne. Nämä ilmaiset asiakapalautukset kun pitää hoitaa (asiamies)postin tiskillä, ei voi vaan jättää automaattiin. Tai sitten siinä pikkukaupassa on vain yksi työntekijä ja hän joutuu olla kassalla koko ajan, ei ehdi tulla välillä hoitamaan postipistettä. Vaikka hän osaisikin hoitaa asiakaspalautuksen heti kerralla, joutuu silti odottamaan palvelua puoli tuntia, kun mummot haluavat omalla kassavuorollaan kertoa elämäntarinansa, ennen kuin antavat tilaa seuraavalle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.