Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: ui 
Päivämäärä:   26.6.24 17:40:51

Haluaisin oppia istumaan harjoitusravia. Mitä paikkoja teillä olisi suositella tai ketä valmentajaa suosittelet? Käytössä on hevonen tunneille Espoossa, mutta kesällä voisi ajella vähän kauemmaskin oppimaan harjoitusravin salat.

Toki myös kiinnostaisi saada ohjausta oheistreeniin samalla eli sekin kiinnostaa.

  Re: Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.6.24 17:59:30

Siis onko sulla oma hevonen?
Mä opin istumaan ravissa vasta, kun opin ratsastamaan hevosen selän ylös. Sitä ennen kävin useamman istuntagurun opissa, mutta melko turhaan.

  Re: Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: ui 
Päivämäärä:   26.6.24 18:16:18

Saan hevosen selän ylös kyllä ja helpoissa raveissa pystyn istumaan, mutta tiedän ettei se ole oikeasti oikeaoppista istumista ja vaikuttamista. Vrt. Dujardin ja miten sillä istunnalla vaan tehdään ravi. Haluaisin saada kiinni siitä tunteesta

  Re: Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.6.24 18:53:14

Stall Pekkarinen, siellä mennään ilman jalustimia ja jalustintenkin kera paljon ravia

  Re: Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: ui 
Päivämäärä:   29.6.24 09:21:56

.. siis ihan istuntavalmennusta kaipaan. Voin itsenäisesti mennä harjoitusravia jalustimilla tai ilman tai vaikka satulatta, mutta siltikään en koe että osaan istua sitä oikein. Haluaisin päästä jyvälle siitä oikeasta tavasta.

  Re: Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: sara 
Päivämäärä:   29.6.24 09:39:07

Suosittelen itse Katariina Alongin verkkokurssia Riding with Connection. Oli mielestäni erinomaisesti selitetty vaikeita asioita, ja kurssin avulla omassa ratsastuksessani sain kiinni joistain virheistä. Ei tietysti korvaa opettajaa! Hän myös kouluttaa istuntaopeja, nettisivuilta löytyy heistä lisää tietoa.

  Re: Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.6.24 09:47:07

ui, sori, olis pitänyt kirjoittaa pidemmin, Pekkarisella tunnit on tosi istuntapainotteisia, opettaja korjaa paljon istuntaa.

  Re: Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.6.24 09:50:59

Suosittelen myös cwc-kurssia sekä cwc-istuntaopettajia. Tulevat omalle tallille pyydettäessä.

  Re: Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.6.24 09:56:01

Cwc on ihan hassuttelua. Suosittelen riding fysion Saara Uusitaloa, mm. Anna von wendt käy hänellä.

  Re: Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: ui 
Päivämäärä:   29.6.24 09:59:03

Sara, olen kuunnellut hänen podcastejaan ja meillä ei ehkä luonteet osu yhteen.

.., kattelin nettisivuilta ja ei ehkä päässyt jatkoon, kun en ryhmätunnille ajatellut mennä.

., cwc kuulostaa kanssa tuollaiselta henkimaailman puuhastelulta, joka ei istu mun aivoihin valitettavasti.

  Re: Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: sara 
Päivämäärä:   29.6.24 12:43:31

ui - on kyllä kaukana henkimaailman puuhastelusta, erittäin konkreettisia ohjeita biomekaanisesti oikeanlaisen istunnan tuottamiseen ja hevosen kanssa yhdessä liikkumiseen. Blogia en itse ole lukenut niin sen sisällöstä en tiedä, mutta tuo mielikuva ei kyllä kauempaa voisi olla :D

  Re: Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: sara 
Päivämäärä:   29.6.24 12:45:14

Kaikki siis toki käyttävät juuri niitä palveluita mitä haluavat, mutta halusin oikaista tuon, ettei jää tänne vääränlaisia mielikuvia pyörimään kurssista.

  Re: Istuntatreeniä pks/Uusimaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.6.24 12:59:43

Suosittelen Sanna Siekkistä /Equstomia tai sitten Centered Ridingiin perehtynyttä valmentajaa! Olen itse tutustunut sekä Siekkisen metodiin, että CR:iin ja CWC:iin ja itse tykkään enemmän kahdesta ensimmäisestä: ne sopivat mielestäni erinomaisesti kauniiseen mutta tehokkaaseen istuntaan pyrkivälle kouluratsastajalle, kuitenkin ottaen huomioon jokaisen kehon yksilölliset erot ja mittasuhteet. CWC taas omasta mielestäni pyrkii enemmän laittamaan kaikki ratsastajat samaan muottiin ja istunnasta tulee helposti staattinen, jolloin mukautuminen ja hevoseen vaikuttaminen istunnalla kärsii.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.