Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.6.24 16:08:05

Onko aivan toivotonta edes yrittää etsiä vuokrahevosta seuraavanlaisen henkilön:
50 v ikää, 168 cm ja 78 kg, paljon hevoskokemusta, mutta en halua tulla syödyksi, vaan haluaisin kivan hevoskaverin, jonka kanssa kevyttä liikuntaa. Minulla on ollut useampi oma hevonen. Älyän, että hevosenpitoon on kallista ja vuokraaminen maksaa ja myös maksan omat laskuni. En peru sovittuja asioita. Minulla on
oma auto. Tasoni on helppo ö tällä hetkellä, mutta pärjään itsenäisesti hevosten kanssa. Pidän hyvää huolta varusteista.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: Jupi 
Päivämäärä:   26.6.24 16:13:11

Mulla saman ikäisenä oli niin paljon ratsastettavia kuin kerkesin liikuttaa. Taikasana luotettavuus. En maksanut mitään ja tein niin kuin oli sovittu. Enkä ollut mikään laiheliini. Riippuu paikkakunnasta. Meillä päin ei vuokraajia harrasteta.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.6.24 16:54:46

Olen luotettava kaikin puolin ja tunnollinen ja huolehtiva. Mutta vaikea tällaista on itse itsestään mainostaa, kuulostaa huijarien puheilta. Alue on Kuopio.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   26.6.24 17:19:58

Tädin ottaisin mielelläni hevoselle vuokraajaksi kyseisillä ominaisuuksilla. Ainoa mutta on se ratsastustaitojen puute. Jos helposti horjahtaa kyydistä ruuhkaisella kaupunkitallilla missä aina on jotain happeninkia niin tulee helposti vammaa ja vaaratilannetta sekä joissain tapauksissa ihan massiivista rahanmenoa. Tällaista riskiä minulla ei ole mahdollista ottaa. Toisaalta jos aloittaja kävisi ensin verestämässä ratsastustaitojaan vaikka ratsastuskoulussa niin luulisi tuolla taustalla jos ne hevoset on olleet ratsuja niin äkkiä tason nostavan siihen että voi sanoa olevansa ratsastuskoulun helppo B-tasoa. Silloin tuntuisi riski huomattavasti pienemmältä. Suosittelen siis lämpimästi tätä lähestymistapaa ja taatusti alkaa vuokrahevosia löytyä,

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.6.24 17:40:39

Hyvä vinkki, kiitos! En ole kyllä koskaan ollut mikään selästä vyöryvä, vaan ennemmin mallia takiainen, mutta ikä kyllä teettää kaikenlaista. En ole enää mikään notkeusihme.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.6.24 19:48:28

Yksi täti tänne kiitos!! Alkaa teinien toilailut riittämään

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.6.24 19:54:57

Mielelläni ottaisin tätivuokraajan ja aiemmalla hevosellani sellainen olikin, mutta nykyinen hevonen on nuori ja vasta koulutusvaiheessa, joten sillä ei toistaiseksi muut ratsasta kuin ratsuttaja.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.6.24 21:17:34

Täällä olis kanssa yksi täti joka mielellään vuokraisi hevosta rauhalliseen ratsastukseen 1-2 krt viikko, ystäväksi ja "turpaterapeutiksi". Tykkään maastoilla ja ihan käyntimaastostakin olisin valmis maksamaan jos hevonen olisi luotettava ja maastovarma. Näin ollen vaatimukset hevosen suhteenkaan eivät olisi suuret, ex- ravuri, vikainen tai vanhus kävisi hyvin. Takaisin luotettavan hoidon ja sen että noudatan omistajan ohjeita 100%. Auto löytyy ja kestävyyttä säiden suhteen. En kaipaa maneesia, edes kenttä ei välttämätön. Rauhalliset maastot, luotettava hevonen ja normaali, maalaisjärkinen omistaja olisi minun toiveet. Taitotaso minullakin luokkaa helppo ö (nuoruudessa kyllä reilu 15v tausta), mutta maastoratsastuksesta on kokemusta ja selässä pysyn. Jyväskylän pohjoispuolella olisin.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.6.24 22:54:01

Jos täti matkustaisi maalle saakka, olisi täti suorastaan ihannevuokraaja! Osaavat ja kiltit hevoset, jotka nyt ovat vähällä liikunnalla oman ajanpuutteeni vuoksi. Hyvin hevosista huolehtiva ja tunnollinen vuokraaja, jolla olisi haluan kehittyä ratsastajana ainakin hevoselle mukavammaksi kannettavaksi tilauksessa. Puitteet yksinkertaiset.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   26.6.24 23:11:36

Tänne kelpaisi kanssa autoileva täti, jolle ei tarvitse olla maneesitalli vartin ajomatkalla kaupungin keskustasta.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: XT 
Päivämäärä:   26.6.24 23:15:58

Melkein tuli itku silmään näitä lukiessa. Olen myös saman ikäinen ja harrastustaustaa löytyy. Elämänilanteeni on sellainen etten pysty omaa hankkimaan mutta pari kertaa viikossa harrastamaan kyllä. Olen jumittanut ratsastuskouluun mikä on alkanut kyllästyttää monestakin syystä. Olen ajatellut ettei kukaan vuokraa viisikymppiselle tädille enkä ole kehdannut edes kysyä mutta tämä rohkaisi.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   26.6.24 23:27:13

Täällä melkein 50 kymppinen täti. Olen vuokrannut jo usean vuoden ihanaa heppaa. Omistaja on tyytyväinen; olen luotettava ja hoidan hevosta niinkuin omaani hoitaisin.saan harrastaa monipuolisesti, suurempia kyselemättä, koska omistaja tietää että menen hevosen etu edellä: vaihtelua päiviin, myös lepoa ja minulla käy säännöllisesti valmentaja.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: Villa 
Päivämäärä:   27.6.24 06:59:53

Jos Lapinlahti ei liian kaukana n.60 km Kuopiosta niin suokkitamman 17.v kanssa saa maalle tulla maastoilemaan.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   27.6.24 08:17:57

Miksei vuokraisi viisikymppiselle. Paljolti kyse on siitä, että on sopiva hevonen ja tatsastajalla realistiset ajatukset mitä hevosella tehdään. Itse vuokraisin mielelläni, koska luotettavuus on tärkein kriteeri. Oma heppa tarvitsee kyllä kohtuu taitavan ja kevyen ratsastajan, mutta ei se nyt iästä ole kiinni.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: Tammamamma 
Päivämäärä:   27.6.24 08:23:58

Onni olisi saada vuokraajaksi täti-ihminen, Minä kun laitan ilmoituksen vuokrattavasta ponista, ratsastajaehdokkaat ovat pikkutyttöjä. Missä luuraavat pääkaupinkiseudun ponitädit? Ei tarvitse olla edes mikään 50 kiloinen pikkiriikkinen piipertäjä.

  Re: Täti haluaa vuokrata hevosen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.24 09:25:28

No ehdottomasti jos etsisin nyt lisäliikuttajaa, viisikymppinen olisi etusijalla kaksikymppiseen. Järki on kasvanut päähän ja ymmärrys siitä, ettei sen hevosen kanssa tarvitse vaahtoon asti aina juosta. Mutta vastapuolena sitten taas sekin, että rohkeutta ja tasapainoa olisi kuitenkin myös ratsastaa, ei turpa terapoida pelkästään, jos liikuttajaa kerran etsii, vaikka niitä käyntimaastojakin sitten, nekin on tarpeellisia. Rohkeus helposti alkaa kadota ikää myöten kun tulee kuitenkin monilla hieman vaivoja ja kankeutta. Painon haluaisin tietää ilmoituksessa sen takia, että hevoseni on pieni juuri hevosmittainen. Olisi ikävä joutua sanomaan muuten hyvälle ehdokkaalle että on liian painava. Pari kertaa on siis näin käynytkin kun joku on tullut kysymään, tietenkään painosta en mitään sano vaan että hevonen ei just nyt tarvitse liikuttajaa (kun en aktiivisesti siis ole hakenutkaan). Eli pitäisi olla siinä 60-65 kilon paikkeilla ja kyllähän ihmisillä paino tapaa nousta vielä helpommin ikää myöten. Jos ois isompi hevonen niin olisi kyllä kelvannut :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.