Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.5.24 13:07:45

Suosituksia hyvistä psyykkisistä valmentajista tai mentaalivalmentajista? Ilmianna myös perustelut ja hinta jos tiedät

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.5.24 14:09:50

Taas pitäisi ilmiantaa rikollinen.

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: taavi 
Päivämäärä:   5.5.24 14:14:26

Käytä rahasi urheilupsykologille. Ei kannata haaskata mentaalihörhöihin.

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.5.24 16:18:31

Onko sitten suosituksia urheilupsykologeista?

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.5.24 20:43:31

?

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   5.5.24 20:50:14

Katja Pasanen. Valmentaa eri lajien urheilijoita, yksilöitä ja joukkueita. Katso googlesta Katjan sivut ja tarkemmat referenssit.

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.5.24 08:35:31

Urheilupsykologilla ja psyykkisella valmentajalla on se ero, että urheilupsykologi on sertifioinnin takana oleva tutkinto, johon vaaditaan psykologian maisteriopinnot.
Itse osaamisessa ei välttämättä ole eroa, mutta psyykkisen valmentajan tittelin voi saada suht helposti.
Monella ensi käynti on halvempi tai jopa ilmainen, kannattaa kysyä tutustumispuhelua jotta saat kiinni sopisiko valmentaja sinulle. Tässä on vähän sama kuin ratsastuksessakin, jokin sopii toiselle ja toiselle sit taas ei.

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.5.24 08:37:38

Itse koin että sain psyykkisestä valmentajasta enemmän apua. Keskityttiin ongelmani korjaamiseen ja ratkaisuihin.
Urheilupsykologi halusi aina jutella lapsuudestani ja siitä kuinka kisajännitys tulee kriittisistä vanhemmista. Maksoi paljon ja en oikeasti nähnyt tässä ihan linkkiä enkä saanut apuja.

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   6.5.24 09:42:51

Eikö ratsastajissakin ole psyykkisen valmennuksen koulutuksen käyneitä, esim. Mirella Lesonen-Hakola, josta olen kuullut pelkkää hyvää..?

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.5.24 11:12:42

Joo, MLH ei ole urheilupsykologi. Eli se ei tee autuaaksi. Kantsii tosiaan kysäistä lyhyttä tutustumispuhelua, itse sain sellaiset parille onnistumaan. Kerroin mihin haluan apua ja he kertoivat mitä tekisivät. Tämän perusteella valitsin nykyisen ja oon tyytyväinen.
Kantsii kysyä vaikka omalta valmentajalta tietääkö ketään, kun itse näen että on auttanut että psyykkinen valmentaja myös tietää mun hevosen ja valmentajan. Kokonaisuus on toiminut.

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   6.5.24 13:40:39

Voin suositella Fagerströmin Suskia. Tuntee lajin hyvin ja ratsastajien ongelmat.

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: VW 
Päivämäärä:   6.5.24 13:53:36

Päivi Granholm

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   6.5.24 13:59:18

Fageström!
Mut kuka on tää rikollinen mistä ekassa kommentissa sanottiin

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: Pepsimax 
Päivämäärä:   6.5.24 16:40:07

Löytyykö kokemuksia Tero Puustisesta? Eikös hän ole (onko vielä) ollut ainakin maajoukkueleireillä mukana, eli varmaan jotain ratsastajaspesifimminkin pakko tietää?

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   6.5.24 18:35:40

"Urheilupsykologi halusi aina jutella lapsuudestani ja siitä kuinka kisajännitys tulee kriittisistä vanhemmista. Maksoi paljon ja en oikeasti nähnyt tässä ihan linkkiä enkä saanut apuja."

Urheilupsykologeissakin on eroja, omani kanssa ei todellakaan keskustella lapsuudestani vaan pohditaan ratkaisuja erilaisiin ongelmiin ja haastaviin tilanteisiin joita koen. Tai okei, on me joskus silloin alkuaikoina käyty taustaa lyhyesti läpi, tyyliin miten pärjäsin koulussa ja millaisia odotuksia ja vaatimuksia muhun kohdistui ja kenen taholta jne, mutta se oli murto-osa käynnistä eikä noihin ole sen enempää palattu. Apuja olen kyllä saanut todella paljon.

  Re: Psyykkiset valmentajat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.5.24 19:08:51

Kannattaa valita henkilö jolla on psyykkisen valmennuksen tai urheilupsykologian sertifikaatti, lista löytyy psykologiliiton sivuilta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.