Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Taitoarvostelu?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.5.24 21:40:26

Anteeksi, ehkä luetunymmärtämiseni on huonolla tasolla, mutta en nyt jotenkin vaan tajua tätä taitoarvostelua.

Säännöissä siis sanotaan:
"Taitoarvostelussa noudatetaan SRL:n estesääntöjä seuraavin sovellutuksin:
- Arvosteluna käytetään vain taitoarvostelua, suositellaan 367.1 (A0/taitoarv.) tai (A1/taitoarv.).
Toisessa vaiheessa on tällöin vähintään 7 estettä (8, jos mukana on sarja). 1. vaihe voi sisältää vain 5-6 estettä."

Eli A0/taitoarv. ilmeisesti mikäli ensimmäisen vaiheen tulos on nolla, niin jatketaan toiseen vaiheeseen jossa on taitoarvostelu? Tajuanko oikein?

Entäs A1/taitoarv? Eikö A.1.0 ole se, että pienimmän virhepistemäärän saaneet ovat ykkösiä? Eli jos luokassa pienin vp-määrä on vaikka neljä, niin silloin kaikki neloset ovat sijalla 1? Mistä siis tietää, että saako jatkaa toiseen vaiheeseen jos ekassa vaiheessa on tullut virheitä?

Entäs jos kutsussa on vain taitoarvostelu, mitäs se sitten tarkoittaa? Koko rata taitoarvostellaan?

  Re: Taitoarvostelu?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.5.24 21:41:40

Ja huom, minulla ei todellakaan ole mitään taitoarvostelua vastaan! Näitä ei vaan ollut silloin kun olin nuori ja kisasin, nyt en enää kisaa niin olen pudonnut kelkasta. Ihan vaan aikani kuluksi noita lueskelin, kun kuulin tallilla muiden näistä juttelevan kisojen lähestyessä.

  Re: Taitoarvostelu?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.5.24 21:44:31

Ja vielä jatkan :D Selailin kisakutsuja, niin joissakin oli arvosteluna taitoarvostelu pitkä. Mitäs se sitten tarkoittaa?

Kiitos ja anteeksi, menen nukkumaan :)

  Re: Taitoarvostelu?

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   3.5.24 01:00:04

Tuohon ekaan kysymykseen ei riitä mulla nyt ajatus vastaamaan, mutta muihin osaan vastata. Jos on arvosteluna pelkkä taitoarvostelu, niin sillon tosiaan koko rata arvostellaan taitona. Ja taitoarvostelua on olemassa lyhyt = tuomari antaa yhden numeron sekä pitkä = tuomari arvostelee kolme kohtaa numeroilla ja lisäksi tiputuksista ja kielloista tulee miinuksia.

  Re: Taitoarvostelu?

Lähettäjä: 367.1 
Päivämäärä:   3.5.24 02:14:37

Aloittajalta jäi lukematta 367.1 arvostelun säännöt. 367.1 arvostelussa toiseen vaiheeseen pääsee vain virhepisteettömät suorirukset. Jos vaiheiden arvostelut ovat A1/taito ja kaikki ratsukot saavat ekassa vaiheessa vähintään yhden virhepisteen, ei yksikään ratsukko pääse toiseen vaiheeseen.

A1 arvostelussa, jos kukaan ei ole päässyt toiseen vaiheeseen, palkitaan kuitenkin sijoitussäännön mukaan vähiten virhepisteitä saaneet ratsukot.

A0 arvostelussa, jos kukaan ei pääse toiseen vaiheeseen, ei ketään palkita.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.