Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  2-vuotiaan ruokinta?

Lähettäjä: Ässä 
Päivämäärä:   2.5.24 20:19:06

Ihan mielenkiinnosta, kun ravipuolella puhutaan nuorien ruokinnasta vs treenimäärät. Mitenkäs teidän 2v vuoret syövät, ja minkälaista liikuntaa?

Itsellä kasvamassa sh-nuoret, toinen puhtaasti ratsusukua ja tarkoitus saada siitä minulle mukava yleispolle. Muuten on vaan ravihevosia, ja toinen varsoista sellainen.

Mulla tosin se juttu, että oon ottanut tuon upean ratsunalun mukaan myös lenkille ja sillä ajetaan myös kärrilenkkiä,mutta rennommin kuin ravivarsaa.

Meillä tarhaavat sen 12-14h ,ja ulkona vapaa heinä. En lähde erittelee ravivarsan ruokintaa,mut tämä kullannuppuni saa heinän lisäksi n.4 litraa varsarehua ja melassileikettä 1L.

Miten teidän ruokinnat, ja mitenkä paljon ulkoilevat/vai ovatko pihatossa?

  Re: 2-vuotiaan ruokinta?

Lähettäjä: Orri 
Päivämäärä:   2.5.24 21:51:28

2v meillä kevyttä puuhastelua, juoksutusta, talutusta maastossa, joskus irtohypytystä.

Heinän srv 86, ja korkea kalkki ni syö vain tuota kuivaa heinää vapaasti ja hippolyt sensi mineral 90g. Kyseessä arabi.

  Re: 2-vuotiaan ruokinta?

Lähettäjä: Olki 
Päivämäärä:   2.5.24 21:55:40

Meillä valkuainen 32, saa vapaasti heinää mutta sen verta alhaalla valkuaiset on varsalle et rypsikrono 1L. Kesällä kääntyy 3v. Kivennäinen racing mineral 1dl ja ADE rae 0.3dl. Pellavaöljy. Ei oo annettu ny kalkkia kun on kivennäisessä paljon. Muuten kyllä jos ois joku alemman kalkin kivennäinen. Lämminverinen.
Kevyttä liikuntaa lähinnä kärryillä, pihatto.

  Re: 2-vuotiaan ruokinta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.5.24 18:50:12

Just tasan kaksi vuotias pv, kulkee lenkillä 2x viikolla käsihevosena, toteutettu satulaan, ohjasajetaan silloin tällöin. Syö kauraa 4l ja soijaa 6dl, melassileike 1l. Heinä vapaa, pihatossa asuu.

  Re: 2-vuotiaan ruokinta?

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   4.5.24 19:16:57

Pihatossa, saa kasvaa rauhassa, sh-ruuna.heinät 5x heinät. 1l kauraa ja 2dl Hippolytenkivennäinen.

  Re: 2-vuotiaan ruokinta?

Lähettäjä: Go 
Päivämäärä:   4.5.24 19:28:48

Hippolyt kivennäinen oon ymmärtänyt tai mulle laskettu et 100g on desi ja 20-max 25g per 100kg hevosta

Eli jos antaa 2dl 200g täytys olla 1000kg painava hevonen…

Siinähän pomppaa seleeni sit aika kattoon tolla määrällä?

  Re: 2-vuotiaan ruokinta?

Lähettäjä: Nelli 
Päivämäärä:   6.5.24 00:06:01

Hippolyt.... En ikinä syöttäisi, aivan järjettömät sisällöt vaikka ja sun mitä. Speedex future, kaura ja Speedexin kivennäinen käytössä, ja vapaa heinä pihatossa. Sh-varsa. Ajetaan kärrilenkkiä kahdesti viikossa

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.