Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Takaisin satulaan kurssit

Lähettäjä: Lisa 
Päivämäärä:   29.4.24 07:20:07

Minkä tasoisille?

  Re: Takaisin satulaan kurssit

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.4.24 07:24:50

Kaiken tasoisille.

  Re: Takaisin satulaan kurssit

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   29.4.24 11:07:34

Minä en ainakaan päässyt sellaiselle, kun kävin kysymässä. Pääsin suoraan liikuttamaan tp:n hevosia. Oli kuulema ollut minun oppilas joskus 90-luvulla eikä voisi kuvitellakaan opettavansa minua. Se vaihe kesti vain viikkoja ja ostin sit oman. Taukoa oli 10 vuotta tai sellaista taukoa, että aina jonkin jossain läpiratsastin ja sit taas puolen vuoden tauko.

  Re: Takaisin satulaan kurssit

Lähettäjä: O.o 
Päivämäärä:   29.4.24 15:05:25

Kannattaa kysyä siltä tallilta mihin olisit menossa. Kurssit voivat olla tyyliin jatkokurssi tai sitten he B, kuin myös kurssille osallistujat:)

  Re: Takaisin satulaan kurssit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.24 15:12:06

Minulla oli takana yli kymmenen vuoden tauko, kun menin tällaisella takaisin satulaan kurssille. Sen jälkeen siirryin suoraan HeA/B-ryhmään ratsastamaan, vaikka olinkin ihan tosi huono aluksi, kun kaikki osaaminen oli hukassa. Tai oli se aivoissa, mutta ei siirtynyt käytäntöön ihan heti. :D

Minusta tuo oli hyvä ja pehmeä paluu takaisin ratsastuksen pariin. Ihan jo siitäkin syystä, että siinä tuli itselle uuden tallin systeemitkin tutuksi ja sai vähän muistutella sitä ratsastusta kropalle ennen varsinaisille tunneille siirtymistä. Mutta riippuu varmaan ratsastajan tasosta ja osaamisesta, että onko tuollainen tarpeen vai ei.

  Re: Takaisin satulaan kurssit

Lähettäjä: nod 
Päivämäärä:   29.4.24 15:23:12

Itse yritin päästä moiselle, talllinpitäjä ehdotti josko kuitenkin osallistuisin lasten alkeiskurssille. Aikanaan (tarpeeksi kauan sitten) tullut mentyä heC hyväksytysti, treenattua esteiden alkeita ja ratsastettua itsenäisesti parilla vuokrahevosella. Liekö ollut sitten niin kova taso paikallisella koululla.

  Re: Takaisin satulaan kurssit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.24 15:51:44

Riippuu tallista ja myös kurssista.

Jos kurssille on jo ilmoittautunut osallistujia, jotka ovat aiemmin olleet heB-heA tasoa ja ratsastaneet paljon, niin sinne sekaan on ihan turha ottaa talutettavaksi jotain 20 vuotta sitten heC-tasolla ollutta ristikoiden hyppelijää.

Mitä enemmän on ratsastanut aiemmin, sitä nopeammin asiat palautuvat mieleen, ja vaikka takaisin satulaan-kursseilla yleensä aloitus on aika lempeä, niin etenemistahti on kuitenkin paljon nopeampi kuin tavallisella alkeiskurssilla.
Takaisin satulaan-kurssilta voi yleensä sitten jo jatkaa jollekin heB-tason tunnille.

Eli jos joku kiinnostava talli tällaisia järjestää, niin kannattaa ottaa sinne suoraan yhteyttä ja kysyä millaisille ratsastajille kurssi on tarkoitettu.

  Re: Takaisin satulaan kurssit

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   29.4.24 16:01:54

Minäkin suosittelisin kysymään tallilta. Meillä ne on sellaisia tunnustelukursseja, jossa kukin tekee oman tason mukaan ja tarkoituksena on ennen kaikkea tutustua talliin ja kartoittaa, millainen vakiotunti voisi kurssin jälkeen olla sopiva. Ei ole tarkoitus mitenkään edetä, kukin saa tehdä omalla tasollaan ja tehtävät (ja hevosjaot) ovat sellaisia, että kaikki satulaan palaajat pärjäävät mukana kunhan hallitsevat hevosen itse niissä askellajeissa, joita haluavat ratsastaa.

  Re: Takaisin satulaan kurssit

Lähettäjä: hs 
Päivämäärä:   30.4.24 07:23:36

+ kanssa samaa mieltä

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.