Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   28.4.24 19:59:37

Muutkin myyjät voisivat ottaa tämän hyvän idean käyttöönsä. Esim. kenkien kokeilu liikkeessä 5 euroa.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.4.24 20:39:38

Myyjälle maksetaan palkkaa :)

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   28.4.24 20:43:38

Only in Finland trokarit koittavat rahastaa kaikesta.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: Jihaa 
Päivämäärä:   29.4.24 01:41:30

Autoliikkeestä koeajolle tehdään vakuutus 600€ omavastuulla. Parempi?

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: Abc 
Päivämäärä:   29.4.24 02:31:12

Myyjät tekevät koemaksulla hevosistaan vuokrahevosia.

Aikaisempia hevosia ostaessani kokeilin 15 min., joskus jo 5 minuutissa tiesi sopiiko hevonen minulle. Nyt seuraavaa etsiessä hiittaan tuolla 30 eurolla kokonaisen tunnin, koska olen siitä maksanut.

Oikeasti en mene edes katsomaan hevosia, joiden koeratsastuksesta pitää maksaa.

Olen aikuinen palkkatyössä oleva ihminen, jolla on ollut hevosia ennenkin ja tallipaikka valmiina, joten olen vakavasti otettava ostaja. En lähde sellaiseen pelleilyyn, jossa ajan 4-6 viikonloppuna satojen kilometrien matkoja kokeilemaan hevosta, josta en ehkä pidä, ei ehkä ole minulle sopiva ja jonka kokeilemisesta minun pitäisi kaiken lisäksi maksaa. Koeratsastukset eivät ole mitään hupia ostajalle.

Ostaja käyttää hevosta ostaessaan koko päivän ajelleessaan ympäri Suomea, toivoo, että periltä löytyisi sopiva hevonen, kun taas myyjä tulee omalle tallilleen oman hevosensa luokse - jonka on laittanut julkisesti myyntiin - kuten joka päivä. Onhan se hevonen liikutettava. Ostaja käyttää paljon enemmän aikaa ja vaivaa hevosen löytääkseen kuin myyjä myydäkseen.

Minun on vaikea uskoa, että koeratsastajia eli ostajia on niin runsaasti/hevonen, että osaa pitää häätää pois.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: Zn 
Päivämäärä:   29.4.24 09:30:13

Onhan tuo älytöntä. Kyseessä on koeratsastus, ei 1 h vuokraus täyttä treeniä.

Kunhan laitan taloni myyntiin, otan halukkailta katsojilta 30 e sisäänpääsymaksun.
Myös auton myynnissä koeajo 30 e.
Onko halukkaita jonoon? Anyone?

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   29.4.24 09:40:54

Valitettavasti näitäkin löytyy jotka kiertävät vaan ”koeratsastamassa”.

Ehkäpä se myyjä suostuu joustamaan maksusta jos oikeasti ostaja vaikuttaa kiinnostuneelta kyselee ja selvittää taustoja ja on ne ostohousut jalassa.

Kun sitten toinen ääripää jota ei paljon kiinnosta kysellä mitään eivätkä edes vaikuta kummemmin kiinnostuneelta vaan tahtovat ratsain kokeilemaan. Eikä heistä sitten koskaan kuulu perävalojen jälkeen mitään.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.4.24 11:35:50

"Valitettavasti näitäkin löytyy jotka kiertävät vaan ”koeratsastamassa”."

Ja nämä on puhelimessa harvinaisen helppo karsia. En ikinä mene mihinkään tallille joka pyytää koeratsastuksesta rahaa. Epäammattimaista, eikä kuulu kaupantekoon.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: juu'u 
Päivämäärä:   29.4.24 11:45:36

En vaibaituisi edes katsomaan jos koeratsastuksesta ollaan rahaa vailla.Meillä kokeilee useampi perheenjäsen aina tai kun valmennettaville etsitään hevosta niin vähintään kaksi ellei kolmekin. Valmentajien ja ratsastajien, joskus heidän vanhempansa kun on päästävä kokeilemaan kun tehdään arvokasta ja pitkäaikaista hankintaa. Kierrämme kaukaa nämä maksua pyytävät. Karvat nousee pystyyn jo ilmoitusta lukiessa.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.4.24 12:01:42

Itse perin aina koeratsastuksesta maksun. Tälle on kaksi keskeistä syytä:

- Renkaanpotkijat, joilla ei ole aikomustakaan ostaa hevosta, mutta tykkäävät käydä ratsastamassa ilmaiseksi myyntihevosilla. Jo pelkkä maininta maksullisesta koeratsastuksesta vähentää näiden turhien yhteydenottojen ja pikkutyttöjen haaveilukyselyiden määrää paljon.

- Ja se suurempi syy: Koeratsastajien aikataulujen mukaan hyppiminen ja omasta vapaa-ajasta tinkiminen tai työaikasaldojen käyttö - aina löytyy niitä, joille sopii koeratsastuksen ajankohdaksi vain joku keskiviikon aamupäivä kello 10:30 tai perjantai-ilta klo 19 ja paikalle tullaan sitten kuitenkin tunti myöhässä kun pysähdyttiin hesburgeriin syömään. Yhtä hevosta saattaa käydä viikon aikana katsomassa joku joka päivä, jotkut käyvät jopa kahdesti, ja se 30-40€ on varsin kohtuullinen korvaus minulle siitä että käytän aikaani koeratsastuksen järjestämiseen. Joka ikinen kerta kun olen myynyt hevosta, olen joutunut perumaan omia menoja tai olemaan töistä pois koeratsastajien aikataulujen vuoksi.

Se koeratsastuskorvaus on tosiostajalle pieni raha ja se tottakai sitten hyvitetään kauppahinnassa tai kuskaan hevosen omalla kustannuksellani ja traikullani esim. ostotarkkiin ostajan puolesta. Jos ei ole rahaa maksaa koeratsastuksesta, niin ei kyllä ole rahaa ostaa, saati sitten pitää, sitä hevostakaan.

Yhtään hevosta ei ole jäänyt myymättä maksullisen koeratsastuksen vuoksi.
Mutta ketjun perusteella monella "ostajalla" on näköjään jäänyt hevonen "ostamatta" maksullisen koeratsastuksen vuoksi. Mielestäni se kertoo enemmän "ostajasta" kuin myyjästä. :D

Asuntokauppaan vertaaminen on silkkaa idiotismia, sillä asuntoa myydessä esittelyt hoitaa välittäjä, joka saa palkkaa näkemästään vaivasta. Ei minun tarvitse olla asuntoesittelyissä vahtimassa ja neuvomassa katsojia eikä minun tarvitse siirtää omia menojani tai ottaa vapaata niiden vuoksi. Ja välittäjän välityspalkkio maksaa ostaja kauppahinnassa, en minä.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.24 12:09:11

Kuten on jo todettu, maksun ottaminen koeratsastuksesta vähentää yhteydenottojen määrää jotenkin kohtuullisiin lukuihin. Se on tarkoituskin, joten mielellään kaikki loukkaantujat saa jättää jatkossakin minulta hevoset ostamatta. Aina on kaupaksi menneet ja myyntiajalla ehtii ajatella muutakin kuin piippaavaa puhelinta.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   29.4.24 12:11:55

”pelkkä maininta maksullisesta koeratsastuksesta vähentää näiden turhien yhteydenottojen ja pikkutyttöjen haaveilukyselyiden määrää paljon.”

Vähentää sitten myös niiden potentiaalisten oikeiden ostajien yhteydenottoja. Mutta varmaan jokainen myyjä älyää ottaa tuo koeratsastusmaksun pois jos ostajia näytä löytyvän. Ja varmasti on niitäkin jotka maksavat, itse tosin en ikinä maksaisi koeratsastuksesta.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.4.24 12:12:29

"Jo pelkkä maininta maksullisesta koeratsastuksesta vähentää näiden turhien yhteydenottojen ja pikkutyttöjen haaveilukyselyiden määrää paljon."

Karsii varmasti myös potentiaalisia ostajia, mutta mikäs siinä jos ei ole suurta intoa myydä.

"30-40€ on varsin kohtuullinen korvaus minulle siitä että käytän aikaani koeratsastuksen järjestämiseen. Joka ikinen kerta kun olen myynyt hevosta, olen joutunut perumaan omia menoja tai olemaan töistä pois koeratsastajien aikataulujen vuoksi."

Voi jestas, jos haluat myydä niin silloin siihen yleensä joutuu hieman aikaa käyttämään. Onko vaikea ilmoittaa ostajaehdokkaalle, että sulle käy hevosen näyttäminen sinä ja tuona päivänä näihin kellon aikoihin.

"Ja välittäjän välityspalkkio maksaa ostaja kauppahinnassa, en minä."

No lisää se 30 euroa jo ilmoituksen myyntihintaan minkä saat jos kaupat tulee. :D

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.4.24 12:13:21

Lähettäjä: ,,,
Päivämäärä: 29.4.24 12:11:55

”pelkkä maininta maksullisesta koeratsastuksesta vähentää näiden turhien yhteydenottojen ja pikkutyttöjen haaveilukyselyiden määrää paljon.”

Vähentää sitten myös niiden potentiaalisten oikeiden ostajien yhteydenottoja. Mutta varmaan jokainen myyjä älyää ottaa tuo koeratsastusmaksun pois jos ostajia näytä löytyvän. Ja varmasti on niitäkin jotka maksavat, itse tosin en ikinä maksaisi koeratsastuksesta.

Kyseessähän ei ole todellakaan ole oikea ostaja, jos hänen ostohalut kariutuu muutaman kympin koeratsastusmaksuun. Jos hevonen on ilmoituksen perusteella kiinnostava, niin ne oikeat ostajat kyllä tulee paikalle vaikka joutuisivat koeratsastuksesta maksamaan.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.24 12:17:31

"Karsii varmasti myös potentiaalisia ostajia, mutta mikäs siinä jos ei ole suurta intoa myydä."

Voi kuule, kyllä mulle riittää 30 yhteydenottoa yhden hyvän kodin löytämiseen, ei tarvitse 60-100. Eniten on karsiutuneet hutummasta päästä olevat yhteydenotot. Pk-seudulta ei ostajat lopu. Onneksi en joudu luopumaan hevosista juuri koskaan.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: G ja pilkku 
Päivämäärä:   29.4.24 12:21:38

Ei vähennä potentiaalisia ostajia yhtään.
Renkaanpotkijoita vähentää ja se on tarkoituskin.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.4.24 12:31:47

"Voi kuule, kyllä mulle riittää 30 yhteydenottoa yhden hyvän kodin löytämiseen, ei tarvitse 60-100. Eniten on karsiutuneet hutummasta päästä olevat yhteydenotot. Pk-seudulta ei ostajat lopu. Onneksi en joudu luopumaan hevosista juuri koskaan."

Oikeastiko kehtaat ottaa koeratsastusmaksun jos joku lähtee monen sadan kilometrin päästä kopin kanssa kokeilemaan? Eikö silloin ole aika selvää ettei ole vain ilmaisen ratsastuksen perässä paikalla?

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.24 12:33:09

Eipä ole koskaan kukaan niin kaukaa lähtenyt tulemaan. Minulle on ihan sama vaikka joku Jyväskylästä nimenomaan ei lähde maksusta luettuaan, hevoset on myyty parissa viikossa joka tapauksessa.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.4.24 12:38:08

Lähettäjä: --
Päivämäärä: 29.4.24 12:31:47

"Voi kuule, kyllä mulle riittää 30 yhteydenottoa yhden hyvän kodin löytämiseen, ei tarvitse 60-100. Eniten on karsiutuneet hutummasta päästä olevat yhteydenotot. Pk-seudulta ei ostajat lopu. Onneksi en joudu luopumaan hevosista juuri koskaan."

Oikeastiko kehtaat ottaa koeratsastusmaksun jos joku lähtee monen sadan kilometrin päästä kopin kanssa kokeilemaan? Eikö silloin ole aika selvää ettei ole vain ilmaisen ratsastuksen perässä paikalla?

Tietenkin se maksu peritään heiltäkin, kun varmasti samalla reissulla käyvät katsomassa muitakin eikä se pelkkä kopin mukana kiskominen ole tae mistään.
Jätän maksun perimättä vain jos kauppakirja on allekirjoitettu ja hevonen maksettu ennen koeratsastusta.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.4.24 12:42:39

Ja varsinkin noiden kauempaa tulevien kanssa joutuu aina taikinoimaan aikatauluista. Ei tiedetä ollaanko paikalla yhdeltä, kahdelta vai kolmelta ja käydäänkö mennessä, tullessa vai palatessa. Päivystä siinä sitten päivä kotijalassa, suunnittele omat menot sen mukaan milloin se kokeilija ehkä on pihassa.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.4.24 12:49:39

"Ja varsinkin noiden kauempaa tulevien kanssa joutuu aina taikinoimaan aikatauluista. Ei tiedetä ollaanko paikalla yhdeltä, kahdelta vai kolmelta ja käydäänkö mennessä, tullessa vai palatessa. Päivystä siinä sitten päivä kotijalassa, suunnittele omat menot sen mukaan milloin se kokeilija ehkä on pihassa."

Ihan sama tilannehan on esim. autoa tai mitä tahansa myytäessä, mutta ei siitä silti maksua peritä. :D Selitä miten selität, törkeää se on.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: Vuokra 
Päivämäärä:   29.4.24 12:54:30

Ihan oikein periä maksu. Ei se hevosenomistaja päivystä tallilla 24/7 odottamassa ties ketä. Vuokraajat tekee samaa. Pitää päästä ilmaiseksi kokeilemaan. Minkä ihmeen takia? Maksaa kertamaksun. Kyllä se sillä selviää.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.24 12:56:02

Jos on töykeää, älä ota yhteyttä.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: TP 
Päivämäärä:   29.4.24 13:09:40

Voihan sitä kysyä että vähennetäänkö ne kympit sitten kauppahinnasta, jos on niin mahdottoman "törkeää".
Jokainen myy millä tyylillä haluaa, ei se että joku lähtee kopin kanssa katsomaan ole tae mistään, kuten yllä on todettu.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.4.24 13:14:43

"ei se että joku lähtee kopin kanssa katsomaan ole tae mistään"

On se nyt aika selvä tae siitä, että tuskin kukaan ilmaisen ratsastuksen perään lähtee ajelemaan monen sadan kilsan päähän, vaan on oikeasti hevosta etsimässä. Nykyään maksaa tuo autolla ajelu sen verran paljon.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.4.24 13:19:36

Lähettäjä: --
Päivämäärä: 29.4.24 12:49:39

"Ja varsinkin noiden kauempaa tulevien kanssa joutuu aina taikinoimaan aikatauluista. Ei tiedetä ollaanko paikalla yhdeltä, kahdelta vai kolmelta ja käydäänkö mennessä, tullessa vai palatessa. Päivystä siinä sitten päivä kotijalassa, suunnittele omat menot sen mukaan milloin se kokeilija ehkä on pihassa."

Ihan sama tilannehan on esim. autoa tai mitä tahansa myytäessä, mutta ei siitä silti maksua peritä. :D Selitä miten selität, törkeää se on.

Autoa tai mitä tahansa myydessä kyselijöitä ei yleensä ole kymmeniä eikä auton koeajaminen tai esim. rullaluistimien kokeilu ole sellainen lysti josta yleensä maksetaan (vrt. ratsastustunnit, vuokrahevoset jne). Olen kyllä nähnyt myös hienojen museoautojen myynti-ilmoituksissa maksullisia koeajoja.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.4.24 13:23:19

"Autoa tai mitä tahansa myydessä kyselijöitä ei yleensä ole kymmeniä eikä auton koeajaminen tai esim. rullaluistimien kokeilu ole sellainen lysti josta yleensä maksetaan (vrt. ratsastustunnit, vuokrahevoset jne)."

Ootko kuullut ikinä vuokra-autoista.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.24 13:58:17

"Olen kyllä nähnyt myös hienojen museoautojen myynti-ilmoituksissa maksullisia koeajoja."

Jep, kaikki mikä houkuttaa hupiajelijoita laitetaan maksun taakse.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   29.4.24 14:02:01

Minulle tulee mieleen kysymys, onko tuollainen hevonen ylipäätään myynnissä, vai onko "koeratsastus" maksua vastaan pelkkää rahastusta.
Itse kiertäisin kaukaa...

:))

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.24 14:05:25

Kiitos Pekka, toimit täsmälleen myyjän haluamalla tavalla :D

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   29.4.24 14:08:23

Ei tulisi mieleenkään maksaa koeratsastuksesta. Hevosia olen ostanut elämän aikana kaikkiaan neljä ja jokaista kokeillut ihan max 1/2 h, siinä ajassa selviää kyllä kaikki tarpeellinen.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: Kati 
Päivämäärä:   29.4.24 14:09:18

Naurettavaa. En maksaisi todellakaan kokeilusta jos olisin ostoaikeissa, jäisi sellainen hevonen kokeilematta vaikka olisi miten helmi.
Ettekö myyjät osaa jutella niiden ostajien kanssa ja kuulostella todelliset tarkoitusperät?? Ja eipä niitä kokeilla kuin hetki, siinä ajassa kyllä selviää onko oma vai ei.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   29.4.24 14:11:54

"Kiitos Pekka, toimit täsmälleen myyjän haluamalla tavalla"

Ai kun en anna hänelle rahaa?

:))

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.24 14:51:21

Vähennät viestitulvaa. Aika vähän myytäisiin hevosia jos sinun pitäisi ne kaikki ostaa.

Maksua olen nähnyt käytössä vain kivoilla yleishevosilla isojen kaupunkien ympäristössä. Tyhmempikin ymmärtää, että sellaisessa tilanteessa tulee paljon kyselyitä, ja jos parin kympin maksun mainitseminen vähentää tulvan puoleen, niin onhan se nyt sen arvoista.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   29.4.24 16:52:23

Saat menetetystä ajastasi palkan sitten kun hevonen on myyty. Laita lasku ajastasi hevosen hintaan. Lisää huomattavasti motiaatiotasi kohdella ostajia asiallisesti ja esittää hevosta ja tehdä työtä sen myymiseksi.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.24 17:00:27

En kyllä usko hetkeäkään, että kukaan saa sata tiedustelua yhdestä hevosesta Suomessa. Kyllä ne taitaa ennemmin liikkua kyselijöiden määrät muutamissa max parissakymmenessä joista ihan helposti karsii pois jotka eivät selvästikään ole ostoaikeissa. Aika harva yksityinen niin usein myy hevosta etteikö siihen voisi käyttää tarvittavan ajan ihan ilman mitään lisäkorvauksia.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.24 17:22:21

Älä usko sitten.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   29.4.24 20:25:20

"Vähennät viestitulvaa. Aika vähän myytäisiin hevosia jos sinun pitäisi ne kaikki ostaa."

Päätelmässäsi on se virhe, että minä en "shoppaile" hevosia. Jos menen katsomaan myyntiin ilmoitettua, niin tarkoitus on ostaa sopivaksi katsomani.
Rahastaminen kokeilusta toimii hyvin karkotteena. ;)

:))

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.4.24 20:38:26

;)

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   29.4.24 21:14:35

Miksi maksu nostattaa näin paljon tunteita? Jos hevonen ei ratsastettuna näytä hyvältä, en mene selkään enkä maksa. Jos se näyttää siltä, että haluan nousta selkään, todennäköisesti myös ostan sen. Ei tällä maksulla minulta rahaa saa huijattua. Hevoskaupassa muutaman kympin maksulla ei oke mitään merkitystä.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: kkk 
Päivämäärä:   30.4.24 01:37:33

No todellakin on. Antaa myyjästä täysin epäammattimaisen vaikutelman.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.4.24 07:16:16

Moniko saa kuitin maksamastaan koeratsastuksesta? Tai kuka maksaa työnantajasuoritukset siitä koeratsastusrahasta jos se kerran on palkkaa? Menee muuten ”myyjän” taskuun, vaikka tuskinpa ovat oikeasti myymässäkään mitään.

Hevonen on myös verottajan näkökulmasta tavara, voidaan siis hyvin verrata autoon. Eipä ole autokaupoilla tarvinnut maksaa ”järjestetystä koeajotilaisuudesta” ja ”myyjän ajankäytöstä”.

Hevosalan yrittäjä saa palkkansa yritykseltään, toiminta voi olla vaikka sitä tavaran myyntiä. Samoin autokaupan myyjä saa palkkansa autoliikkeeltä, joka myy tavaraa. Jos myydään yksityishenkilönä tavaraa, ei palkkaa makseta myyntitapahtumasta kummallekaan, vaan yksityishenkilölle jää myydystä tuotteesta saatu vastike. On siis hyvin omituista, että toinen myyjä vaatii palkkaa jostain, mitä ei tee työkseen.

Sisällyttäkää se koeratsastuksen hinta suoraan kauppasummaan jos kerran myytte niin halvalla, että pitää ottaa välistä itselle tienestejä.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.4.24 08:23:17

Myyjät puhuvat ajankäytöstään ja renkaanpotkijoista.

En ole vieläkään oikein ymmärtänyt tätä. Myyjä määrää näytön ajankohdan ja näyttöjen määrän, sekä sen, kuka sinne selkään kiipeää ja kuinka kauan ratsastaa.
Hevosen sen päivän liikutus on hoidettu. Menen itse vielä usein selkään hoitamaan hevosen loppuverryttelyn.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.4.24 09:05:28

Ajankäyttöä on myös sen viestitulvan käsittely ja sieltä potentiaalisten ostajien poiminta ja karsinta ennen kuin päästään edessä sopimaan aikatauluja.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.4.24 09:16:34

"Ajankäyttöä on myös sen viestitulvan käsittely ja sieltä potentiaalisten ostajien poiminta ja karsinta ennen kuin päästään edessä sopimaan aikatauluja."

No itsehän olet hevosesta eroon haluamassa, elä koskaan myy, kuulostaa sulle kovin vaivalloiselta.
Ihan minkä tahansa myyntiin joutuu hieman itseään vaivaamaan, mutta harva ajattelee asiaa noin negatiivisesti. Ihan kuin jonkun pitäisi sulle jotain palkkaa siitä maksaa että vaivaudut myymään jonkun OMAN tavarasi jota et enää tarvitse. :D

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.4.24 09:33:55

Ei palkkaa, se maksun kirjoittaminen ilmoitukseen vaan helpottaa prosessia niin paljon että teen samaa jatkossakin. Toki nyt on markkinat kylmenneet, viime vuonna vielä oli aika tulva kun yhden ponin myin. Nyt ei toivottavasti vuosikausiin taas tarvitse.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   30.4.24 09:36:08

Jobbarit taitaa tämäkin aloittaja olla.

  Re: Maksu koeratsastuksesta

Lähettäjä: ( 
Päivämäärä:   30.4.24 10:01:11

"Oikeastiko kehtaat ottaa koeratsastusmaksun jos joku lähtee monen sadan kilometrin päästä kopin kanssa kokeilemaan? "

Tällaista ostajaa en ottaisi kokeilemaan edes maksusta. Hevonen vaan traikkuun ilman mitään ell tarkastuksia? Ei kiitos, myyn muualle.

Aika moni täällä tuntuu ostavan vain puskatason hevosia edullisesti. Ei sellaisesta pyydetäkään maksua koska kukaan ei halua käydä ratsastamassa niillä. Mutta jos on myynnissä isompien kaupunkien maneesitallillaa hyvä ja järkevä hevonen niin kyllä löytyy ihmisiä jotka käyvät ratsastelemassa niillä ilmaiseksi hyvissä puitteissa. Vaikka täällä moni ei uskokaan. Kun on ilmeisesti kokemusta vaan niistä puskapolleista joiden liepeillä ei renkaanpotkijoita näy.

Itse kun myin edellistä hevosta niin koeratsastus oli maksullinen yksäri-valmennustunti mun valmentajalla. Eikä ollut halpa. Karsi taatusti ne renkaanpotkijat ja henkilö joka on todella kiinnostunut ei välittänyt siitä maksusta kun hevonenkaan ei ollut halpa. Ja saihan rahalla opetusta henkilöltä joka tunsi hevosen läpikotaisin ja pääsi paljon paremmin selville millainen hevonen on.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.