Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Satula hankaa takaa

Lähettäjä: Äh 
Päivämäärä:   27.4.24 17:53:20

Sopivaksi sovitettu satula ammattilaisen toimesta (2kk sitten) alkanut hangata karvaa takaa molemmille puolille sellaiset ympyrän muotoiset alueet... Soitin toiselle ammattilaiselle joka kävi 2vk sit tsekkaa ja sanoi et kapeahlo, kokeile ottaa romaani pois niin hyvä (sovitettu aikaisemmin romaanin kanssa). Edelleen sama tilanne.

Vaikea kun asutaan oikeasti niin korvessa enkä itse tiedä satulansovituksesta mitään ja seudun parasmaineisimmista sovittajista ei nyt ollutkaan apua. Omaan silmään ja käteen tuo satula näyttää ja tuntuu hyvältä ja heppa liikkuu oikeastl tosi hyvin vaikka edellistä satulaa reagoi tosi vahvasti vaikka sekään ei nyt kovin huono sille ollut.

Ideat loppu, mitä tehdä tai kokeilla?

  Re: Satula hankaa takaa

Lähettäjä: Keppi 
Päivämäärä:   27.4.24 18:02:56

Hei! Laita kuvia satulasta selässä vyö kiinni ja sitten niistä hangatuista alueista. Olen aika hyvä satulan sovituksessa vaikka itse sanonkin, autan mielelläni jos vaan kuvista onnistun näkemään mikä mättää. Olen joutunut hankalien omien tapausten kanssa painimaan ja tuli pakosta opittua monta asiaa siinä sivussa.

Kuvat ilman huopaa, etuviistosta, sivulta ja takaa, myös sään päältä.

  Re: Satula hankaa takaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 18:09:49

Laita lampaankarva alimmaiseksi. Joillakin hankaa tähän aikaan vuodesta vaikka olisi kuinka sopiva satula.

  Re: Satula hankaa takaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.24 18:31:04

Mattes (muut ei käy) selkää vasten. Sitten huopa ja satula

  Re: Satula hankaa takaa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.4.24 18:56:26

Hankaako satula vai huovan kantti?

  Re: Satula hankaa takaa

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   27.4.24 19:50:34

Joko se on nyt leveä että nousee vähän takaa ilmaan ja pääsee liikkumaan.
Tai se on kapea ja sen myötä pikkusen takapainoinen jolloin hankaa silloinkin.

  Re: Satula hankaa takaa

Lähettäjä: Ho 
Päivämäärä:   27.4.24 20:08:51

Karvan vaihtuminen voi tähän aikaan vaikuttaa siihen että pienikin hankaus näkyy isosti.

  Re: Satula hankaa takaa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.4.24 20:12:40

Meillä auttaa vaan sinkki-kupari. Hiertyy huovan takaosalta ja ohjat tekee laikut kaulalle, etenkin kohti kevättä, kun talvikarva kehnoa. Kasvatti jo takaisin kuurilla, mutta jälleen on palattu "ongelman" äärelle. Kyllä on tosi yleinen juttu tämä:) toki eri jos selkeästi satulan alta, ei huovan reunalta..

  Re: Satula hankaa takaa

Lähettäjä: Kaho 
Päivämäärä:   27.4.24 20:44:59

Samaa olin tulossa sanomaan, että aito lampaantalja tai aito mattes hevosen selkään vasten kunnes kesäkarvassa ja länteissäkin karva. Sit voit kokeilla uudestaan tavallisella huovalla ja jos silti hankaa, niin miettiä sopiiko vai ei. Syksyllä saattaa olla sama juttu kun karva vaihtuu.

  Re: Satula hankaa takaa

Lähettäjä: Äh 
Päivämäärä:   27.4.24 21:46:15

Kiitos kaikille, kokeillaan vinkkejä!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.