Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oikea jalka heiluu ratsastaessa

Lähettäjä: Qiu 
Päivämäärä:   26.4.24 09:36:04

Todnäk heikkoutta tai jumia jossain, mutta mistä lähtisi korjaamaan?

Mistäköhän johtuu, että ratsastaessa oikea jalkani on ”levoton” ja etenkin harjoitusravissa ei pysy hiljaa paikallaan.
Vasen jalka on rento ja pysyy hiljaa.
Kipua ja kireyttä ei tunnu varsinaisesti missään.

Lisäksi ratsastessa paino meinaa valua helposti liikaa vasemmalle. Liekö nämä yhteydessä toisiinsa?

  Re: Oikea jalka heiluu ratsastaessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.24 10:28:12

Oikea jalkasi heiluu, koska lantion paino on vasemmalla. Yritä istua keskemmällä. Etsi oikea istuinluu esimerkiksi kääntämällä katse oikean olkapään yli taakse.

  Re: Oikea jalka heiluu ratsastaessa

Lähettäjä: ÅÅ 
Päivämäärä:   26.4.24 10:41:45

Vinous, jumit ja sitä myötä ratsastajan painopiste on toispuolinen, onkohan tässä oikean puolen painopiste liikkeen takana? Aloittajan mukaan ongelma on pahin harjoitusravissa, mutta miten kevennys? Jääkö istunta alastulossa liikkeen jälkeen, sillä silloin jalka heilahtaisi eteen?
Ratkaisua vinouteen voisi hakea naprapaatilta, osteopaatilta ja pilateksesta. Pääsetkö aloittaja katselemaan peilistä itseäsi, tai saisitko jonkun ottamaan videota ratsastamisestasi? Video mieluiten T-paidassa, silloin näkee selän ylälinjan parhaiten.

  Re: Oikea jalka heiluu ratsastaessa

Lähettäjä: Mulla vasen 
Päivämäärä:   26.4.24 11:51:57

Vasen jalka mulla ongelmana, ja heiluu helposti jos lantion alueella ylimääräisiä kireyksiä, etenkin lonkankoukistaja.

Kireydet vetävät lantion huonoon asentoon, eikä lantiokulma ole riittävän avoin —> jalka pääsee irti hevosesta. Samaa ongelmavyyhtiä liian heikot pakaralihakset

  Re: Oikea jalka heiluu ratsastaessa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.4.24 12:12:32

Mulla johtuu eriparisista lonkkamaljoista. Vasen lonkka on ahtaampi ja vetää istuntaa sitä rnemmän vasemmalle, mitä leveämpi hevonen on. Oikea, laajemman liikelaajuuden lonkka, päästää jalan heilumaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.