Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   26.4.24 08:12:41

Eli minkälainen talkootoiminta kutsuisi sinua? Sana on täysin vapaa työtehtäviä, kellonaikaa, vuodenaikaa, tarjoiluja yms myöden

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   26.4.24 08:16:13

Maksava asiakkaana en mihinkään

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   26.4.24 08:20:20

Pop: Tämäkin on tärkeä kommentti, kiitos!

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Hmh 
Päivämäärä:   26.4.24 08:30:42

Mihin vaan, mistä hyötyy itsekin edes jotenkin. Oli se sit palveluksia takaisin, pääsyä johonkin jne... Mitä kevyempi homma ja mitä paremmassa säässä vaan tarjolla niin sitä helpommalla lähtee jos vaan aikataulu sopii.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.24 08:31:28

Haravointiin, tarhojen siivoukseen, maalaukseen, aitojen korjaukseen. Niin ja heinänajoon niin kuin ennenvanhaan.
Kahvi, mehu, limu/vissy ja pientä purtavaa. Isommat talkoot niin varmaan joku lämmin ruoka olisi paikallaan.
Ihan maksavana asiakkaana :)

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   26.4.24 08:40:15

Kiitos kommenteista, olisi kyllä kiva järjestää talkoot niinkuin ennenvanhaan!

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: fix 
Päivämäärä:   26.4.24 08:49:20

Osallistun säännöllisesti laidun- ja tarhatalkoisiin. Lisäksi jos tallilla on jotain heinäkuorman purkua tms.

Aikaisemmin tein paljon talkootyötä ratsastusseurani kisoissa. Homma meni siihen, että työpanostani pidettiin itsestäänselvyytenä, ladattiin koko ajan lisää tehtäviä päälle, auottiin päätä ja kiitosta ei tullut koskaan. Joten lopetin kokonaan. Olen pitänyt toimihenkilöoikeuteni voimassa, joten välillä olen pelastanut kaverin seuran kisat tulemalla tuomaroimaan lyhyellä varoitusajalla alkuperäisen tuomarin sairastapauksessa tms.

Harrastuksen ulkopuolella voin talkoilla kaverin muuttoapuna, apuna remontissa tms. Joskus olen ollut istuttamassa metsää.

Noin lähtökohtaisesti voin siis talkoilla kaverille, josta tiedän että saan häneltä apua tarvittaessa. Täysin vieraiden talkoisiin ei ole kiinnostusta, ellen saisi siitä jotain etua itselleni. Just nyt en keksi, mitä sellainen etu voisi olla.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.4.24 09:00:14

Maalaukseen, pihan haravointiin, siivoustalkoisiin ym. "kunnossapidollisiin" töihin jotka ei lähtökohtaisesti kuulu hoitosopimuksen sisältöön. Hevoseni hoitoon ei lähtökohtaisesti vaikuta se onko pihan nurmialueilla lehtiä tai onko tallin maalipinta kulunut jne. Seuratoiminnassa olen ollut paljon mukana - tuomarin sihteerinä, kisakansliassa, leiponut pullaa kanttiiniin jne.
Hevostallilla talkoiden pitäisi olla samantapaiset kuin taloyhtiöissä. Ei niissäkään tehdä talkootyönä hommia jotka kuuluu huoltoyhtiön tai isännöitsijän töihin.

Mitään tarhojen siivousta, tarhojen korjailua tms. en tekisi talkoina, koska se on palvelu joka on hoitosopimuksessa määritelty joko hevosen omistajan tai tallinpitäjän vastuuksi. Jos se on minun vastuullani, siivoan oman hevoseni tarhan ilomieln, mutta muiden hevosten tarhoja en ala talkoilemaan.

Ja talkoiden täytyy tietysti olla hyvin organisoidut. Viime kesänä olin "talkoissa" joihin tallinpitäjä tuli itse paikalle kaksi tuntia myöhässä ja joihin osallistuville ei ollut mitään selkeää työlistaa tai ohjeita.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.24 11:25:05

Siellä tallilla, jossa oma asuu. Aitatalkoot tms on ihan kivoja. Janojuomaa voisi olla tarjolla ja vaikka grilli lämmetä. En ehdi tai jaksa lähteä muualle auttelemaan.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Dun 
Päivämäärä:   26.4.24 12:44:03

Sellaisiin, joissa tuntee olevansa tervetullut. Että minulle puhutaan, ohjeistetaan mitä voi tehdä ja ei pahastuta jos pystyn olemaan vain tunnin-pari. Kiva jos on juomista ja jotain pientä syömistä, mutta ei ole pakko.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Ainakin 
Päivämäärä:   26.4.24 13:44:29

Pihaton siivous, aitojen kunnostus, tallinpesu, tallin ympäristön siistiminen kukkien sun muiden istutus, varusteiden huolto, puomien maalaus sun muu. Ja palkaksi riittänee se et saa vaikka juomaa mehua, limsaa ja sämpylä tai jotain pientä energiaa. Aikalailla noi on semmosii kivoi juttui yhdessä tehdään ja sosiaalista lisäks kun näkee kätten jäljen tulee hyvä fiilis.
Isoilla ratsastuskouluilla en mielelläni osallistu koska yrittäjä takoo rahaa ja mielestäni kun maksan tunnista jo paljon talkoo hommat ei oo mun vastuilla. Ellei palkaksi saa vaikka pari ratsastustuntia. Eri asia näin vuokraajana tai hevosen omistajana kun siitä hyötyy ihan erilailla kaikki ja itse.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Paise 
Päivämäärä:   26.4.24 13:46:22

Osallistun melkein kaikkiin mihin pyydetään. Suhtaudun talkoisiin enemmän seurusteluna kuin yksin otsa hiessä paahtamisena, joten toivon että talkoissa on muitakin ja he edes huomaavat läsnäoloni. Jos en kelpaa porukkaan niin lähden pois. Odotan että tarjoilu on linjassa hommien raskauden ja ajankäytön suhteen. Jos ei, saatan lähteä kesken. Yhdellä makkaralla en talkoile kolmea tuntia. Kiitos lopuksi on niin kiva, että tulen varmaan toistekin.

Talkoiden ajankohdalla ei ole väliä, jos vain pystyn järjestämään itseni paikalle. Tehtävillä ei ole väliä, jos vain osaan tehdä tai opetetaan. Niistä voisi kuitenkin sanoa etukäteen niin osaa pukea oikeat kamppeet.

Voisin osallistua muiden tarhojen siivoukseen, vaikka olen siivonnut oman hevoseni tarhaa koko talven. Tai vaikka tallin kunnossapitoon tai pihan siivoukseen. Mutta koen että ne kuuluvat tallinpitäjälle, niin tarjoilu/palkinto/huvittelupuoli saisi olla sitten erityisen hyvä :)

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: juliaX 
Päivämäärä:   26.4.24 13:46:37

Ilmapiiri on kaikista tärkeintä, sellaisiin osallistun minne jokainen on tervetullut omana itsenään omine taitoineen/puutteineen ilman silmien pyörittelyä tai selän takana jauhamista.
Esim erään seuran kisoihin on ilmapiiriongelman takia tosi vaikea saada porukkaa osallistumaan talkoilemaan. En oman yhden kokemuksen jälkeen itsekään mennyt toista kertaa (ja vaihdoin seuraa)…

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Tuija 
Päivämäärä:   26.4.24 13:49:11

Omalla tallilla osallistutaan ja myös aktiivisesti järjestetään.

On mukavaa puuhaa kivojen tallikavereiden kanssa. Laidun aita talkoot, pihatalkoot, kentän suolatustalkoot ym. mitä nyt pystytään yhdessä tekemään.

Tallinpitäjän pitäisi ostaa palvelut ulkopuoliselta ja tämä myös aiheuttaisi korotuspainetta hoitosopimukseen. Talkoilla vältämme tämän ja tämä myös auttaa pitämään talliympäristön siistinä, kun se kuitenkin kimpassa siivoillaan :)

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   26.4.24 13:52:59

Sellaisiin missä on hauskaa, ei väliä mitä tehdään. Olen tyhjentänyt pihattoa helteessä hikoillen ja ammoniakkihöyryjä haistellen ja nautin kun oli kiva seuraa, juteltiin ja naurettiin ja välillä juotiin limua.

En osallistu esim tarhan putsaustalkoisiin jos jokaisella on oma tarha ja pakerran yksin. Jos tehdään yhdessä ja jutellaan samalla niin osallistun.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.4.24 14:36:48

Vastaus otsikon kysymykseen: En minkäänlaisiin talkoisiin. Tai no, jos joku minulle erittäin rakas ja läheinen ihminen pitäisi talkoot, niin hänen vuokseen varmaankin osallistuisin, mutta muuten en.

Syy siihen, että talkoot eivät kiinnosta, on se, että minulla on ihan tarpeeksi kaikenlaista pakertamista omassa elämässäni. Jos on vapaa-aikaa, niin vietän sen kyllä mieluiten ihan lepäämällä ja rentoutumalla, mikään ylimääräinen touhu ei kiinnosta. En tiedä, olisiko tilanne toinen, jos olisin toimistotyöntekijä eikä elämässä muutenkaan olisi kauheasti fyysistä sisältöä kuin ehkä jonkin kerrostalokämpän siivous, niin voisi olla ihan mukavaakin vaihtelua mennä välillä tekemään jotain käsillään.

En myöskään järjestä minkäänlaisia talkoita. Ja olen siis tallinpitäjä. :) En oikein usko, että sellaiset toimivat, koska on paljon ihmisiä, jotka ajattelevat samoin kuin minä, eli että talkoot eivät tänä päivänä kiinnosta. Lisäksi asiassa on se puoli, että nykyään ihmisten kanssa on niin vaikea sopia mitään ajankohtaa millekään, että pääni luultavasti räjähtäisi jo siinä viestittelyssä, joka talkoiden sopimiseksi tarvittaisiin, että paikalle saataisiin edes puolenkymmentä ihmistä... Sillä ajalla ja vaivalla, kun väännän jotkin talkoot pystyyn, teen ne hommat kyllä ihan itsekin. :)

Lisäksi jos puhutaan talkoista nimenomaan tallielämässä, niin mielestäni talkoot eivät sovi kovin hyvin ammattimaiseen tallinpitoon. Jos olisin itse asiakkaan roolissa etsimässä tallipaikkaa, fiilis olisi ihan sama: mieluiten sellaiselle tallille, jossa hommat hoituvat ilman talkoilua.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.24 14:59:01

Yritän osallistua kaikkiin kouluratsastustalkoihin, mihin pääsen, auttaakseni lajia.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   26.4.24 15:05:52

Talkoita ei pidä järjestää liikaa. Yhden illan tai lauantain talkoissa viettäminen on Ok.
Mut Talkoita ei saa pitää liian usein. Eikä talkoissa saa teettää yhdellä ihmisellä liikaa hommia.

Nää: " Tuuthan sie talkoisiin kun sinulla on nuo koneet?" Ei ole minusta sopiva tapa kerätä ihmisiä paikalle.
Monesti haluttaisiin Joku ammattilainen tekemään alan vaikeatkin hommat ilmaiseksi.
Tai tuovan kalliit koneet talkootyömaalle.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   26.4.24 16:16:06

Meillä talkoillaan tallilla ns sisäpiirin kesken. Aikuiset ihmiset ja jo jouluna aletaan kysellä että koska talkoot. Siellä yhdessä hoidetaan ne tilan hommat jotka kaipaa laittoa, yleensä se on sama porukka jonka kanssa laitetaan laitumet. Hyvää seuraa ruokaa ja juomaa, lopuksi sauna ja illan istujaiset. Ja kyllä ne kellä on ammattitaito ja koneet oikein kysyy otanko mukaan. Jokaisella on jotain annettavaa meidän porukassa. Meidän tallilla ei laidunmaksu ole yhtään tallivuokraa pienempi ja omistajat siivoavat oman hevosensa tarhan päivittäin. Jonkun hevosen omistajan olen vuosien saatossa ottanut mukaan näihin mutta en lähtökohtaisesti.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   26.4.24 17:43:47

Sellaisiin jossa ei yritetä korjata isoja puutteita tallin peruspyörittämisessä. Eli kaikelle on paikka, tallin omistaja pitää huolta paikoista ja talkoot on hyvän mielen apua, ei epätoivoinen yritys pitää kaatuvaa korttitaloa kasassa. Olen osallistunut moniin hyviin talkoisiin, joissa siivottu pihaa, laitettu kukkia, kunnostettu aitoja, maalattu puomeja jne. mukavaa. Talkoot pidettiin joka kevät ja joskus syksyllä, joten paikat pysyivät kunnossa. Isoimmat roskat vietiin roskalavalle ja ne siitä kaatopaikalle. Eväät oli kunnossa, parhaimmissa talkoissa oli aivan massiivinen buffetti joka päihitti monet ravintolatkin.

Mutta mieleen on jäänyt erään ratsastuskoulun talkoot, joissa jokainen vähän puuhaili jotain omaa ja selkeitä tehtäviä, ohjeita saati työkaluja tekemiseen ei ollut. Yritettiin mm. keksiä miten huonosti perustetut tarhat, joissa ei ollut salaojia, saataisiin vähemmän tulviviksi (tuotiin kuormakaupalla hiekkaa, kuukauden päästä tarha oli samanlainen suo kuin ennenkin). Korjattiin kaatumaisillaan olevia aitoja puolilahoilla laudanpätkillä ja kerättiin vanhat, ties miten pitkään tarhojen reunoilla mädäntyneet aidankappaleet pois. Kaikki rojut käskettiin viemään metsänreunaan "haetaan sieltä sitten kaatopaikalle", näin 7 vuotta myöhemmin ovat kuulemma edelleen siellä. Muutenkin meno oli sellaista, että maksavat asiakkaat tekivät paljon ylimääräistä ja jopa ostivat varusteita, jotta hevosilla olisi säälliset olot...

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: ihio 
Päivämäärä:   26.4.24 18:52:31

Yleishyödylliseen, jolla pidetään käytettävissä olevat puitteet hyvänä ja jos niitä ei tehtäisi talkoilla, niin niiden tekeminen toisi tallinpitäjälle enemmän kustannuksia (tallivyokra nousisi) ja kunnostettava asia olisi pidempään pois käytöstä.

Esim. maneesin reunojen siistiminen, puomien maalaus, tallin pesu, jne. Kun tehdään porukalla, saadaan tehtyä muutamasa tunnissa. Jos tallinpitäjä tekisi itse, hänellä menisi viikko tai teettäisi ulkopuoliella niin tallivuokra nousisi 100 e/kk per tehtävä homma.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: ihio 
Päivämäärä:   26.4.24 18:54:20

Vaatii toki sen, että kaikki osallistuvat, ettei vain muutama ole tekemässä muidenkin edestä. Pitää olla niin, että jos et osallistu, niin tallivuokra nousee 100 e seuraavan kuun alusta. Toki tuo vaatii sen, että talkoiden ajankohta on etukäteen tiedossa, niin siihen ei buukata mitään tärkeää päälle.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.4.24 21:03:23

Osallistun säännöllisesti tallin talkoisiin. Hyvä ryhmähenki pihalla touhua ja tohinaa, ihania päiviä ovat. Kaikki tekevät oman pystymisen ja osaamisen mukaan, tehtävää löytyy ihan laidasta laitaan. Talli tarjoaa päivän aikana superhyvän ruoan. :)

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   26.4.24 21:16:40

Sellaisiin, joissa huomioidaan myös ne, jotka eivät kuulu sisäpiiriin. Tallitalkoissa usein omistaja / opettaja juoruaa sisäpiirioppilaiden kanssa ja muut jätetään vähän oman onnen nojaa...

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Assi 
Päivämäärä:   26.4.24 21:54:37

Tykkään talkoilla. Varsinkin kisoissa pääsee näkemään ja oppimaan.
Kaikki puuhaaminen on kivempaa porukassa.

Kotona voisin järjestää haravointitalkoot, kavereiden ei tarvitsisi kuin pitää seuraa minulle, mut eihän nykyään kukaan ehdi..

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.4.24 22:09:02

Kisatalkoilu:
Kaikille tehtäviä tasaisesti. Meni siihen että itse olen talkoissa luokka toisensa jälkeen kaikissa kisoissa monen monta tuntia ja samat naamat kisoista toiseen ei tee yhtään mitään. Kaikille vähän tekemistä eikä yhdelle kaikkea. Loppu mielenkiinto enkä talkoile enää

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Minerva 
Päivämäärä:   27.4.24 08:17:47

Ai että kun tuli lämpimät muistot nuoruuden heinätalkoista kun ajettiin paalit pellolta latoon. Nykyään vaan melkein kaikkialla on suurpaaleja, joita siirrellään lähinnä konevoimin.

Olen nykyään ratsastuskoululainen, mutta ihan mielelläni voisin osallistua aitatalkoisiin tai johonkin paikkojen kevätkunnostukseen, jos työn määrä on kohtuullinen ja on kiva yhdessä tekemisen fiilis.

Minulla kyllä on ikävä sellaista nuoruuden tallityttömeininkiä, missä tehtiin kaikenlaisia tallihommia, vaikka olenkin jo keski-ikäinen ponitytön äiti. Ei vaan tässä elämänvaiheessa tahdo aika riittää enää. Ehkä minusta tulee myöhemmin tallilla notkuva heppamummo, kun lapset ovat isompia. Saavat sitten sen ajan heppatytöt pyöritellä silmiään.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   27.4.24 09:54:32

En innostu talkoista. Minulla on työsarkaa omakotitalossa ja mökillä, ihan tarpeeksi saa istuttaa kukkia ja haravoida muutenkin. Ylipäätään kaupallisen liiketoiminnan (ratsastuskoulu) kylkeen ei oikein talkootoiminta istu, ainakaan pk-seudun tuntihinnoilla. Tallitöitä olen aikoinaan tehnyt, joten vesikupin pesut ja satulahuoneen raivaus on kyllä tuttuja.

Maastoesteiden rakentaminen ja puomien maalaaminen ei inspiroi, kun en hyppää.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.4.24 10:21:31

Kaikkiin missä kohennetaan tallin ympäristöä jos kiva porukka .
Remontointiin en osallistu ne kuuluu tallinpitäjälle. Talkoot on yhteishengen luomista.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Sami 
Päivämäärä:   27.4.24 10:21:51

Jänniä nämä, jotka talkoilee vain jos siitä tulee itselle jotakin etua. Eikö talkootyön periaate ole, että korvausta ei saa?

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Organisoitu 
Päivämäärä:   27.4.24 13:59:57

Kisatalkoot, joissa on etukäteen tiedossa työtehtävä(t) ja aika. Esimerkiksi ”luokka 1 ratahenkilö, luokka 2 ajanottaja, luokka 3 porttivahti”.

Ärsyttäviä ovat kisat, joissa et tiedä yhtään, mitä tulet tekemään. Puketuminen sadekisoihin tai pakkaskisoihin ratahenkilöksi on ihan eri kuin kanttiininhoitajaksi. Samoin ärsyttävää on, jos vasta kisapaikalla selviää, että talkooväkeä on liikaa eikä kaikille riitä töitä.

Ärsyttävää on myös talkoovuorot kellon mukaan eikä luokan mukaan silloin, kun työtehtävä liittyy olennaisesti luokan läpiviemiseen. Sillä ei ole väliä, onko kanttiinivuoro ”luokat 1 ja 2” vai ”klo 9-13”. Olen ollut kisaajana koulukisoissa, jossa ilmeisesti tuomarin sihteerin työvuoro meni kellon eikä luokan mukaan. Juuri ennen minun vuoroani toisen tuomarin sihteeri vaihtui. Ikävä kyllä, ”vanhalla” sihteerillä oli oma kynä ja oma kirjoitusalusta. ”Uudella” sihteerillä ei ollut kumpaakaan ja sitten odoteltiin, kun jostain löydettiin kirjoitusalusta ja kyniä.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.4.24 16:02:45

Tämäkin keskustelu kuvastaa aika hyvin talkoilun ongelmia. Osa niistäkin, jotka ovat valmiita lähtemään talkoisiin, lähtee sinne sillä asenteella, että kytätään ja kyräillään, hoitavatko muutkin varmasti osuutensa. Talkoilun lähtökohtaisesti pitäisi olla vapaaehtoista hyvän mielen touhua, mutta hyvin vaikea siitä on sellaista saada, kun ihmiset ovat sellaisia kuin ovat.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   28.4.24 06:38:51

En osallistu talkoisiin en koe tarpeelliseksi ennemmin maksan palvelusta. En ole kiinnostunut hoitamaan muiden omistamia kiinteistöjä ja tiluksia. Saan tarpeeksi talkoilla omalla mökillä.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: mimmi 
Päivämäärä:   28.4.24 07:13:25

Aitatalkoisiin olen osallistunut useampana vuonna ja meillä niihin tulevat kaikki joille päivä sopii. Muutenkin tallilla autellaan paljon puolin ja toisin (usein siivotaan esim. iltaisin karsinoista kakat pois vaikka kukaan ei tätä pyytänyt ja heinäkuorman tyhjennyksessä jeesataan jos ollaan paikalla, joskus annetaan iltaruokia) vaikka maksavia asiakkaita kaikki ollaan. Vastavuoroisesti onnistuu sitten loimien vaihdot ja lääkintä ym. tallimestarin toimesta tarvittaessa.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   28.4.24 12:44:38

Meillä on aina alkukesästä talkoot ja suurin osa tulee aina paikalle.
Puuhastellaan paljon kaikenlaista.
Ja sitten yleensä on myös grilli kuumana ja janojuomaa löytyy. Eli talkoot on myös ihan hauskaa ajanviettoa.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Introvertti 
Päivämäärä:   28.4.24 12:53:58

En minkäänlaisiin. Myös vapaaehtoistoiminta on nou nou.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   28.4.24 14:40:27

Synnytystalkoot, valtion taloustalkoot.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   28.4.24 18:32:40

Hoidan eläimiä ja lapan pskaa työkseni, eli en osallistu minkäänlaisiin siivoustalkoisiin. Puomeja voisin käydä maalaamassa, mutta siinä se. En halua käyttää vapaa-aikaani siihen mitä teen työkseni.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.4.24 18:49:08

Mä en ole koskaan osallistunut tallilla talkoisiin. Mua jännittäisi, että olenko oikeasti kuitenkaan tervetullut ja onko mulle järkevää tekemistä. Samasta syystä en koskaan käy ratsastuskoulun pikkujouluissa, kevään päättäjäisissä yms. Pelkään että seisoisin vaan tyhmänä yksin nurkassa. Typerä pelko mutta näin se on, tiedostan kyllä etten kuulu mihinkään sisäpiiriin eikä mulla ole tallilla kavereita, toki juttelen omien tuntilaisten kanssa, mutta siinä kaikki.

Lasten harrastusten talkoisiin osallistun aina. Ja todellakin hyvin pieni porukka osallistuu, noin 90 % ei koskaan osallistu. Talkoissa on myös selkeä tavoite ja tarkoitus, esimerkiksi kahvion pitäminen, ja hommat on pakko tehdä, siksi osallistuminen on mielekästä. Tallin pihan siisteys tai aitojen maalin kunto on mulle ihan yhdentekevää.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   28.4.24 21:08:59

Meillä talkoillaan tallilla, ihan maksavat asiakkaat. Luo yhteishenkeä, kaikki tekee voimiensa ja osaamisensa mukaan ja talli tarjoaa syömiset ja juomiset. Joskus joku leipoo jotain talkoisiin. Mukavaa on aina ollut ja miksei olisi kun on fiksua ja kivaa porukkaa joiden kanssa puuhastella ja viettää vapaapäivää! Ja kaikki hommat hyödyttää meitä asiakkaita.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   28.4.24 22:00:10

Sellaisiin mitkä ilmoitetaan hyvissä ajoin ja sopii omaa aikatauluuni. Ihan paskalla säällä ei niin kiinnosta. Mitkään kisatehtävät ei myöskään kiinnosta. Ennemmin siivoan/rakennan.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   29.4.24 09:50:10

Teen mielelläni kaikenlaista talkootyötä, mistä on hyötyä ja mitä osaan. Juotavaa olisi kiva olla tarjolla, muuten en kaipaa korvausta tai hyötyä. Heinäallergian takia en voi olla pitkiä aikoja sisällä tallissa tms., joten ulkohommia.

Kunnollinen ohjeistus hommaan on tärkeää. Tämä ei ollut heppajuttu, mutta viime kesänä olin WWF:n vieraslajitalkoissa (mennään luontoon ja kitketään vieraslajiyksilöitä). Kun ryhmä vaihtoi paikkaa, minut jätettiin yksin (täysin tuntemattomassa metsässä!) ja kesti puoli tuntia, ennen kuin löysin ryhmän uudestaan. Keskeytin talkoot siihen…

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   1.5.24 09:41:55

"Haravointiin, tarhojen siivoukseen, maalaukseen, aitojen korjaukseen. Niin ja heinänajoon niin kuin ennenvanhaan.
Kahvi, mehu, limu/vissy ja pientä purtavaa. Isommat talkoot niin varmaan joku lämmin ruoka olisi paikallaan.
Ihan maksavana asiakkaana :)"

Tämä, parikertaa vuodessa on ihan jees. Juomiset ja syömiset on mun mielestä olennainen osa tässä. Olen valitettavasti ollut monissatalkoissa, joissaei ole edeskesäkuumalla juomavettä varattu. Jäi ikävä mieli. Ei tarvitse mitään hienoa ja kallista tarjoilua, voileivät tai makkara ja vichy, vesi ja mehu riittää.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: Asiakas 
Päivämäärä:   1.5.24 09:51:17

Luovuin omasta tallista kun ei aika riittänyt tilojen huoltoon ja kunnossapitoon.
Asiakkaana tallilla ja haluan keskittyä ratsastukseen, joten oman työn ohella ei jää
aikaa/energiaa talkoille.

  Re: Millaisiin talkoisiin voisit osallistua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.5.24 10:05:54

Maksavana asiakkaana en mihinkään. Jos itse käyttäisin estekalustoa ja tulisi maalattavia puomeja niin voisin osallistua puomien maalaukseen sopivana ajankohtana. Heinäpelolle en enää todellakaan lähtisi ilman rahapalkkaa.

Jo kävisin ratsastamassa jonkun muun hevosia ilmaiseksi niin silloin voisin osallistua pihattojen/tarhojen siivoukseen, laitumien tekoon, aitojen maalaukseen yms tarvittavaan toimintaan samalla kun menisin ratsastamaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.