Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 11:17:50

Jalustin markkinoilta täysin kärryiltä tippunut.
Kerro siis, mitkä on parhaimmat turvajalustimet kouluratsastuksen (sellaiset, joissa radallakin kehtaa mennä).

Satulassa on aina ollut perinteiset sprengerit tai nivelletty malli. Mutta nyt turvajalustimet houkuttaisi.

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: ——— 
Päivämäärä:   25.4.24 11:46:09

Acavallo alupro

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   25.4.24 11:52:54

Acavallo Alupro

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: repe 
Päivämäärä:   25.4.24 12:26:08

No itse menen niillä mitkä on jalkaan pahaat eli ihan Sprengerin 4 sytem
turvajalustimilla. Noloa tai ei, ei kiinnosta.

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 12:54:56

Repe - mikä tekee näistä parhaimmat juuri sinulle? Oletko kokeillut muut mallit?

Mulla siis sprengerin nivelletty malli ja perinteinen. Nämä olleet vuodesta 2007 enkä muita ole koskaan kokeillutkaan, koska olleet parhaat. Kunnes pääsin nyt ratsastamaan muutamilla muilla jalustimilla, enkä ole tajunnutkaan, kuinka jalustimet on kehittyneet eteenpäin vuosien saatossa.

Enkä myöskään edes tiedä mitä kaikkia jalustimia on markkinoilla. En siis etsi muotijalustimia, vaan parhaat, kouluratsastuksen soveltuvat jalustimet, joissa on oikeasti turvamekanismi (sitä ei sprengerin jalustlmissa ole.)

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: La 
Päivämäärä:   25.4.24 12:59:24

Mulla on Tech Stirrupin dressage venice plus:sat, olivat joku aika sitten alennuksessa Equitar.fi:ssä.

Ei kipeydy polvet, sopivan painavat ja hyvä pito. Toistaiseksi en näillä ole tippunut joten siitä ei ole kokemusta miten hyvin pelittävät.

Itse en tykännyt Acavalloista niiden keveyden vuoksi.

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.4.24 13:18:31

Aiemmin tykkäsin paljon Sprengerin nivelletyistä jalustimista, mutta sitten hankin Acavallo Arena Alupro -jalustimet enkä takasin vaihtais. Normaaleilla jalustimilla mulla kipeytyi nilkka, joten nämä nivelletyt ja Acavallot ovat hyvät sen suhteen. Acavallo on kuitenkin mukavan leveä ja saappaalla on hyvä pito jalustimeen. Lisäksi sivusta aukeava turva-ominaisuus tuo turvaa, jos jotain sattuisi.

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: Pro 
Päivämäärä:   25.4.24 13:58:47

Ei ole olemassa sellaista jalustinta, jolla en kehtaisi ratsastaa. Kun se itse ratsastus ja hevosen kanssa asiat on kunnossa, kaikki muu on sivuseikka.
Käytä kalliin jalustimen budjetti valmennuksiin.

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: Auntie 
Päivämäärä:   25.4.24 14:18:38

Flex-On olleet parhaat, Acavallo Alupro toisena hyvänä, mutta todellakin kakkosena ja ovatkin kakkossatulassa. Flex-oneilla ei kipeydy polvet eikä nilkat, istunta muuttui paremmaksi, selkäkään ei enää reagoi. En tiedä mikä sen tekee loppujen lopuksi, pieni kallistus ja leveä pohja?
Kyllä välineillä on väliä, kun erilaisia ollaan. Ei kaikki satulatkaan käy kaikille ihmisille.

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 14:54:22

Kuule Pro, se että ostan kerran 20 vuoteen hyvät jalustimet ei tasan ole pois minun valmentautumista. Ja ei, ihan joka jalustlmissa en todellakaan kehtaisi kouluradalle mennä, kuten nyt vaikka freejumpeilla. Kouluratsastus on esteettinen laji ja jalustimilla on todellakin väliä.

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: coconut 
Päivämäärä:   25.4.24 15:43:32

Tyypillisiä ht.net kommentteja taas tässä ketjussa :Dd
Mutta suosittelen oikeasti testiratsastamaan jalustimet ennen ostopäätöstä jos vaan mahdollista, erot on yllättävän isoja ns tuntumassa jalan alla! On ihan makuasia mikä miellyttää, esim joku rakastaa Freejumpeja ja joku toinen vihaa niitä. Itse tykästyin nivelongelmaisena flex oneihin.

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 15:51:01

Itse hyppään ja menen sileällä acavallon aluproilla, niissä on hyvä pito. Mutta kouluvalkuissa ja kisoissa suosin Sprengerin nivellettyjä jalkkareita. Eikö nekin luokitella turvajalustimiksi, ne ei vain aukea kokonaan? Sprengereistä tykkään koulupuolella siksi, että ne ovat inan painavammat, alupro:t melko keveät. Freejumpeja kokeilin koulussa ja esteillä, en voinut sietää niitä kun ne "joustaa".

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: ZiZi 
Päivämäärä:   25.4.24 15:53:02

Tech stirrupit olleet hyvät ja pitävät. Kestäneet vuosia käytössä, päivitin nyt turvajalustimiin, Venice dressage sloped.

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 18:46:27

Kiitos vastauksista ne.

Lisäkysymyksiä pukkaa:

Acavallon alupro jalustimet olleet harkinnassa, mutta ovatko ne siis jotenkin erityisen kevyet?

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.4.24 19:07:37

On niin kevyet että niiden kanssa on vaikea saada vakaata istuntaa, ilman ylimääräistä työtä. Voi istua hyvin, mutta itse haluan jalustimeen olevan painavampi kuin tuo.

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   25.4.24 19:24:58

Mun kokemuksen mukaan Aluprot ei oo mitenkään erityisen kevyet, en oo huomannut eroa Flex-onen ja niiden välillä. Molemmat on ollut tosi hyvät, Lemieuxin jalustimia haluisin päästä myös testaamaan

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: Henrikki 
Päivämäärä:   25.4.24 20:56:21

Todennäk. Pro kommentti on ihan asiaa. Tuskin suomalaisen ratsastus paljoa muuttuu jalustimen voimalla....

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: fix 
Päivämäärä:   25.4.24 21:08:42

Olen tykännyt Aluprosta ja Tech Stirrupin turvajalustimien perusmalleista. Kumpiakin saa hillityissä väreissä, on kelvannut ratsuttajalle kouluradalle.

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.24 21:10:37

Ei minusta ne aluprot ole mitenkään erityisen kevyet. Freejumpit on esim. TODELLA kevyet mut toisaalta mitä voi olettaa kun ne on muovia. Aluprot painaa suurin piirtein saman verran kun sellaset metalliset turvajalkkarit. Sprengerit taas mielestäni keskivertoa painavammat.

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.4.24 22:28:30

Freejump Dressage

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: Tipi 
Päivämäärä:   26.4.24 07:02:10

Aluprot tuntui kyllä alkuun erikoisen kevyiltä, tätä ennen oli käytössä Sprengerit. Mutta äkkiä tottui, tykkään kyllä kovasti!

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   26.4.24 08:31:30

Wideren

  Re: Parhaat jalustimet kouluratsastajalle

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.4.24 09:16:12

Acavallo AluPlus on paras, sama kuin Alupro mutta hiukan painavampi

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.