Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: Aargh 
Päivämäärä:   24.4.24 15:18:46

Ärsyttääkö ketään muuta nämä ilmoitukset jotka aloitetaan ”Hiljaisessa myynnissä sh-tamma…” Miten niin hiljaisessa kun siitä laitetaan julkinen ilmoitus?

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.4.24 15:37:57

Ei ärsytä. Pienet on ongelmat jos sana ”hiljaisessa myynnissä” saa ihmisen ärsyyntymään.

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: Matti 
Päivämäärä:   24.4.24 15:47:27

Kyllä

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 15:49:26

Ärsyttää, ja hiljainen etsintä myös :D Hiljainen on sitä ettei sanota ääneen, prkl.

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.4.24 16:12:12

Ärsyttääkö? Ei. Ihmetyttääkö? Välillä. Itsekin miellän hiljaisen etsinnän/hiljaisen myynnin sellaiseksi, että kertoo ehkä tutuille tai vastaa jonkun toisen myynti-/ostoilmoitukseen, mutta ei itse tee aktiivisesti toimenpiteitä myydäkseen/löytääkseen.

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: Iida 
Päivämäärä:   24.4.24 16:30:21

Ei ärsytä, itse vaan yleensä sivuutan ne koska käytännössä aina hintaa liikaa ja omistaja joka seuraa sitten hevosta jälkeenpäin, hyvä ettei pihassa asti. Eli nämä mammanmussukat jää yleensä itseltä katsomatta.

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   24.4.24 17:48:41

Ärsyttää, ja samoin ’tulossa myyntiin’. Siis onko ne myynnissä vai ei, miksei laiteta sitä ilmoitusta sitten kun ne on myynnissä eikä vaan tulossa??

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: Täydellisyys 
Päivämäärä:   24.4.24 18:11:02

Hiljaisessa myynnissä -myyjät etsivät varmaan täydellistä kotia ja täydellistä uutta omistajaa, jolla on oma paikka ja kapasiteettia ja osaamista hoitaa hevonen vimpan päälle. Pitää varmasti osata myös ratsastaa täydellisesti ja haluta hepalla kisoihin tuomaan kasvattajalle mainetta. Varmaan vaatimuslista on pitkä. Itse hevosen etsijänä en edes uskalla kysyä tuollaisista, koska olen vaan tavallinen harrastaja, joka kuitenkin pystyisi järjestämään uudelle hepalle suht hyvän elämän.

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   24.4.24 18:15:53

Nuo hiljaisessa myynnissä ovat niitä etteivät itsekään tiedä myydäkö vai ei

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: ihio 
Päivämäärä:   24.4.24 19:56:58

Onhan tuo vähän hassua, että laitetaan julkinen ilmoitus ja sanotaan olevan hiljaisessa myynnissä. Hiljainen myyntihän tarkoittaa sitä, että ei ole julkisesti myynnissä vaan tieto kulkee lähinnä puskaradion kautta tai suoraan myyjältä mahdolliselle ostajaehdokkaalle.

Minua ärsyttää se, että ilmoitukseen laitetaan "Ei turhia kyelyitä" ja sitten ilmoituksessa ei ole mitään olennaisia tietoja.

"Myydään 1 v varsa. Tosi kiltti, voi vuolla ja kuljettaa. Ei turhia kyselyitä!".

No voisiko kertoa kaiken olennaisen niin, ettei tarviitse kysyä muuta kuin että milloin voi tulla katsomaan?

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.4.24 10:09:12

"Onhan tuo vähän hassua, että laitetaan julkinen ilmoitus ja sanotaan olevan hiljaisessa myynnissä. Hiljainen myyntihän tarkoittaa sitä, että ei ole julkisesti myynnissä vaan tieto kulkee lähinnä puskaradion kautta tai suoraan myyjältä mahdolliselle ostajaehdokkaalle."

Tämä. Eihän se tosiaan ole mitään "hiljaista myyntiä", jos julkisesti ilmoitellaan. Itse olen ostanut kaksikin hevosta niin, ettei missään ole ollut myynti-ilmoitusta, vaan kumpaakin tarjottiin minulle tutun tai tutun tutun kautta, kun tiesivät minun etsivän uutta hevosta ja ajattelivat, että kyseinen hevonen voisi sopia minulle. Tällainen on mielestäni juuri sitä hiljaista myyntiä, siis että voidaan myydä, jos sopiva ostaja sattuu kohdalle, mutta ei ole ns. pakkomyynnissä eikä ilmoitella julkisesti missään.

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.4.24 10:10:38

Korjaan, olen ostanut kaikki kolme hevostani hiljaisesta myynnistä. En siis itse asiassa ole koskaan ostanut hevosta julkisen myynti-ilmoituksen perusteella, vaan aina vain tutulta tai tutun tutulta niin, että hevosta on tarjottu minulle suoraan.

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   25.4.24 10:23:34

Ei ärsytä. Täytyy olla omat asiat tosi hyvin kun murheet on tuota luokkaa...

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   25.4.24 11:27:49

Ei ärsytä. Hyvä saada etukäteen varoitus ettei myyjä ole oikeasti valmis luopumaan hevosesta, niin tietää kiertää kaukaa.

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   25.4.24 20:37:41

Se ärsyttää kun laitetaan että EHKÄ tulossa myyntiin. Hevosia tai varusteita. Joko on myynnissä tai ei, ja jos laitat ilmoituksen faceen niin kyllä kai se sitten on myynnissä?!

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: Hyvä 
Päivämäärä:   25.4.24 20:58:13

Itse olen hiljaisesti ostamassa oikeastaan aina. Jos näen jonkin myynnissä olevan kiinnostavan hevosen, saatan ostaa.

  Re: Hiljaisessa myynnissä

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   26.4.24 09:13:23

Kyllä on tyhmä argumentti jos on ilmoitus ei se ole hiljaista myymistä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.