Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: löpö 
Päivämäärä:   20.4.24 10:15:32

Millainen paikka? Onko mistään saatavilla hinnastoa tai sitä kuka siellä opettaa? Ottaako yksityishevosia esim. täysihoitoon?

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   20.4.24 12:44:38

Karmea paikka, ja aivan törkeässä kunnossa. Kaikki paikat siivottomia. Taitaa olla enää ajan kysymys milloin tuolta lähtee kaikki hevoset.

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   20.4.24 20:08:48

jep, älä horise typeriä. Asiakashevoset tuskin ovat mihinkään lähdössä, kun ratsutus ja hoito pelaa hyvin.

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.4.24 20:11:34

Laadukasta kasvatustoimintaa ja ratsuttajina ammattilaiset.

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.4.24 20:42:19

Kauhea rytöläjähän se paikka on ollut jo iät ajat.

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: Suutarin lapsi 
Päivämäärä:   23.4.24 18:58:17

Siellä iso hyvä maneesi. Eikö ratsastuskoulu ole kannattavampaa bisnestä, kun yksärit? Kaveri kertoi, että uusia hevosia on tullut ratsastuskouluun.

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 20:30:01

Joo ei sinne rytölään yksäreitä saa kannattavalla summalla.

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: Jono 
Päivämäärä:   23.4.24 21:55:58

No höpöhöpö. Onhan siellä yksityisiä vaikka kuinka monta, mutta tuskin edes ottavat ketä tahansa! Talli on pääosin kasvatustalli, tammoja, varsoja, siitosoreja, oriasema, kaksi Suomen huippuratsuttajaa asiakkaineen. Paikat on täynnä ja jonoa koko ajan, ja jonoonkaan ei meinaa päästä kuin kiilaamalla.
Miksiköhän? Talli ei sovellu nirppanokille prinsessoille, eikä löydy fancyja oleskelutiloja, mutta hevoset hoidetaan pilkun tarkasti ja ovat hienossa kunnossa. Maneesi riittävän iso, pohja ok hevoset kivoja. Varmaan murrosvaiheessa Maken kuoleman jälkeen mutta ehdottomasti paikallaan

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.4.24 00:28:21

Aina olen ihmetellyt kuka tuolla hevostansa pitää. Joskus niiltä loppui heinä kesken ja kiersivät ympäri kyliä haalimassa paaleja hevosille. Yhdestä tallista sortui katto. Ei ole kunnon tarhoja laitumista tai maastoista
puhumattakaan. Sitä ei yksi maneesi vielä pelasta. Ennen tais olla halpa paikka, ehkä siksi.

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 07:52:54

ai jonoa?! :DDDDDDDDDDDDDDD salli mun nauraa. puhutaan varmaan eri talleista...

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.24 08:33:35

Joskus aikoinaan paikka ollut loisteessa mutta on jo vuosia ollut ränsistynyt. Ratsastuskoulun opetus liikenteen ohjausta eikä niinkään opettamista. Itse veisin rahat johkin missä niistä hyötyy

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   24.4.24 08:50:16

Muutamalta tutulta kuullut, kun ovat tuolla olleet hevosenhoitajina töissä, että työntekijöitä on ollut aivan liian vähän valtavaan hevosmäärään nähden ja esim. varsat ja nuoret (sisäänratsastamattomat) ovat olleet lähes käsittelemättömiä, koska kenelläkään ei ole ollut aikaa niille. Työmäärä on ollut aivan posketon ja siksi työntekijöissä onkin ollut paljon vaihtuvuutta. Nämä kokemukset ovat kyllä ristiriidassa erinomaisen ja pilkuntarkan hoidon kanssa, mutta toki aina riippuu myös siitä mikä on vertailukohde ja mitä erinomainen hoito kenellekin tarkoittaa. Voi toki olla niinkin, että tilanne on Maken kuoleman jälkeen muuttunut ja hevosmäärä per työntekijä on pienentynyt huomattavasti jolloin työntekijät voivat panostaa enemmän tekemisen laatuun kun jonkinlaiseen työpäivästä selviytymiseen. Mutta ainakin aiemmin tuo paikka ei kyllä ole ollut erityisen tunnettu hevosten hyvästä hoidosta, enemmänkin vähän toisin päin, kun kaikki hevoset eivät ole päässeet esim. tarhaan joka päivä. Mutta kuten sanottu, mitä hyvä hoito kenellekin tarkoittaa, niin se on sitten eri asia eri henkilöille. Tämä kommentti ei koske ratsastuskoulua vaan ihan koko valtavaa tallikompleksia.

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   24.4.24 09:00:15

Kasvatustoimintaa on ajettu ymmärtääkseni alas koko ajan nyt kun jäljellä olevat osakkaat ovat toimintaa luotsanneet.
Kaikki hevoset mitä itse olen nähnyt on olleet hyväkuntoisia ja ruokittuja.

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   24.4.24 10:24:25

Ehkä ratsastuskoulussa enemmän lapsi asiakkaita. Maneesi ja koulun talli OK.
Ratsastuskoulun hevosille toivoisi paremmat varusteet, loimet ja heinät.

  Re: Riihimäen Ratsastuskoulu/ Sammalisto

Lähettäjä: Asiakas 
Päivämäärä:   25.4.24 15:17:21

Kuka jonottaa paikkaa? Aika monikin Harjulan asiakas joutuu nyt odottamaan vapautuvaa karsinapaikkaa hevoselleen esim.sisäänratsastukseen. Kattoja ei ole romahdellut sen 25 vuoden aikana, mitä olen omistajat tuntenut, joten älkää levitellä vääriä huhuja.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.