Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Pilvipouta 
Päivämäärä:   13.4.24 05:55:48

Hei, täältä varmaan löytyy Bates satuloiden käyttäjiä? Kertokaa kokemuksia! Esim oletteko olleet tyytyväisiä, miten cair-paneelit toiminut hevosellesi verrattuna villa/paneelitoppaukseen, onko nahan laatu köytössä kestävä jne jne. Tutustuin messuilla näihin nopeasti, minkä nyt tungoksesta siinä pystyi ja jäi mieleen edustajan sanat, että satulan saa muokattua toppauspaloilla sopimaan millaiseen vain selkään ja malleista vaan valitaan ratsastajalle sopiva - mietteitä tästä?

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Kii 
Päivämäärä:   13.4.24 06:24:13

No ei saa sopimaan joka selkään. Paneelin takaosan malli on jo sellainen, että tökkää monella taaksenousessa selässä. Eikä myöskään sovi kovin kaarevaan vaikka kuinka laitat paloja.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Oofi 
Päivämäärä:   13.4.24 06:28:46

Jollain suoraselkäisellä puolijoutuhebosella saattaa mennä jos ei kovin usein ratsasta

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   13.4.24 06:40:29

Minulla on bates innova ja sitä on kyllä muokattu kaarevahkoon sopivaksi. Ollut myös Arena kahdella eri pv:llä ja suokilla ja hyvin muokkautui molempien selkään.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   13.4.24 07:15:48

Kyllähän noista muokattua saa paloilla jne tosi moneen selkään mutta takapaneelien malli varsinkin koulusatuloissa sellanen että tökkii herkästi kokemusta 2 mallista, suokilla ja pvllä, nuorena ostettu satulat ja kummallekaan ei jäänyt aikuisiällä käyttöön

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.4.24 07:33:31

Todella suoria ja paneelien malli todella epäonnistunut varsinkin näissä uudemmissa malleissa. Muutama satulansovittaja myy näitä usein liian pitkänä, jolloin valuvat eteen tai hankaavat/painavat hevosta takaa.

Uusissa malleissa todella leveä istuin mikä ei sovi kaikille. Koulusatulat järkiään väärin tasapainotettuja, istuimen syvin kohta ei ole keskellä vaan takana, mikä laittaa ratsastajan tuoli-istuntaan ja tekee satulasta takapainoisen.

Muuten kyllä hyvä muokattava satula, mutta suunnittelullisesti menty ojasta allikkoon monessa kohtaa. Vanhoissa Batesin satuloissa ongelma oli kovin muovinen nahka ja kapea selkärangantila, näissä uusissa nahka todella hyvää ja paljon säätömahdollisuuksia, mutta itse satulan perustoteutus sellainen, ettei edes se muokattavuus pelasta suunnittelussa tehtyjä virheitä.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Irre 
Päivämäärä:   13.4.24 07:33:34

Me ollaan aina saatu Bates satula istumaan hyvin, kun on ollut Batesin sovittaja mukana sovituksessa. Olen tykännyt myös itse satulasta ja nahka on kestänyt hyvin. Eli ole muuttunut mitenkään vuosien aikana.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.4.24 08:23:16

Muutamalla tutulla on Bates Artist, joka kyllä muokkautuu moneen selkään. Näitähän suurin osa sovittajista ei oikein osaa säätää, eli kannattaa kääntyä maahantuojien tms. aidosti ko. satulan tuntevien puoleen.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.4.24 09:17:18

Paneelit on tosi pitkät ja takaa "ulkonevat" joten ovat monille hevosille liian pitkiä, en ymmärrä miten noita käytrtään niin paljon esimerkiksi suomenhevosilla joilla satulansija on yleensä lyhyt

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.4.24 09:48:11

"mutta itse satulan perustoteutus sellainen, ettei edes se muokattavuus pelasta suunnittelussa tehtyjä virheitä."

Montako satulaa olet suunnitellut?

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: A class 
Päivämäärä:   13.4.24 09:58:56

Batesit on mulla olleet useamman vuoden . Advanta ja Artiste, monella on samat.Ei kyllä moitteen sana . Tuntuvin ero on siinä , että hevosen selkävaivat jäi heti . Saman todennut hieroja ja osteopaatti . Hoidettavaa löytyy aina , mutta ne ei liity satulaan. Kuten ennen . Vaikka entinen satula oli ” hieno ”’ja merkkiliikkeessä sovitettu . Pidemmän päälle ei toiminut kuitenkaan . Hevonen liikkuu hyvin , mä tykkään istua ja luotan että suunnittelu on ihan kohillaan .

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   13.4.24 10:14:19

"mutta itse satulan perustoteutus sellainen, ettei edes se muokattavuus pelasta suunnittelussa tehtyjä virheitä."

Jos minulla olisi moinen ammattitaito satulan suunnittelussa, niin lisäisi uskottavuutta kun kirjoittaisi ihan omalla nimellä. Ehkä jopa Bates olisi kiinnostunut palkkaamaan sinut?

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   13.4.24 10:47:08

Onhan Bates tehnyt ja suunnitellut satuloita vuosikymmenet ! Jotain on tehty todella oikein kun vieläkin tekevät ja myyvät . Nimekkäillä käytössä . Kävin just sivustolla . Suosittelen .

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: 7v Bates 
Päivämäärä:   14.4.24 09:37:00

Meillä oli Bates satula, hyvin istui ja kaaria sai itse vaihdettua ja levennettyä satulaa kun lihaksisto kasvoi. Ainakin me oltiin tyytyväisiä.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.24 09:48:14

Olen aina ihmetellyt miten mainostetaan moneen selkään sopivaksi toppauspalojen ansiosta. Jos runko on suora, niin miten ihmeessä joku kuvittelee tekevänsä satulan kaarevaksi toppauspaloilla?

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: .pirkko 
Päivämäärä:   14.4.24 10:03:20

Minulla on ollut useammalla erilaisella hevosellani Wintec/Bates satulat, ja niille on saanut hyvin muokattua sopivaksi. On ollut iso pv-ratsu 4-vuotiaasta 16-vuotiaaksi, on ollut laiha, lihakseton suomenhevonen, joka on kehittynyt lihaksistoltaan ja lihonut tiineenä. Kaikille on samoista satuloista saatu muokkaamalla sopivat. Selkä- tai lihasongelmia ei ole ollut.

Jos nämä satulat kelpaavat Isabell Werthin tasoiselle ratsastajalle ja Suomessakin Olympialaisiin valitulle, ei kai ne kovin huonoja voi olla!

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Kii 
Päivämäärä:   14.4.24 10:47:35

Kyse ei ole kelpaamisesta vaan siitä ettei käy kaikkiin selkiin vaikka jälleenmyyjät niin väittävät.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.24 10:54:07

Juu ei käy sellaisiin hevoseten selkiin jossa ei ole lihaksia. Jos on hyvä lihaksisto niin Bates istuu todella hyvin.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: .pirkko 
Päivämäärä:   14.4.24 10:56:43

En usko, että kukaan jälleenmyyjä väittäisi satuloiden sopivan ihan kaikkiin selkiin. Monenlaisiin niitä voi kyllä muokata. Varsinkin jos satula on sopiva ja sitten hevonen muuttuu, sen muokkaaminen on helppoa ja sen voi tehdä itsekin, kun vähän perehtyy. Puhun omasta kokemuksesta, en ole kauppias.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Kii 
Päivämäärä:   14.4.24 10:57:52

No aloittajahan juuri kirjoitti myyjien messuilla näin sanoneen.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.24 11:25:51

Ja onhan näissäkin satuloissa kehitys vienyt asioita eteenpäin. Uusi Bates on ihan eri satula kuin mitä se oli 10 vuotta sitten. Eli mistä satulasta ja minkä vuoden mallista kukin puhuu? Hyvä on satula, nyt kun olen muutaman vuoden käyttänyt.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Kokemusta on 
Päivämäärä:   14.4.24 11:31:02

Nimenomaan käy sellaiseen selkään joka on lihakseton . Pyydä paikalle asiaan perehtynyt ja kokemusta omaava Koulutettu Bates sovittaja.Oikein sovitettu,oikea malli tukee lihaksiston kehitystä ja hevosen suoruutta. Me ollaan saatu pidempää koeaikaa testaukseen. En tiedä sopiiko kaikille, mutta kyllä vaan tosi erilaisiin selkiin löytyy satula , se nyt on tullut selväksi näinä vuosina!

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.4.24 12:41:00

Minulla on Bates Artiste koulusatula hyvinkin haastavassa selässä mihin ei hevoselle kelvanut mikään muu. Suhtauduin ilmatopattuun epäluuloisesti mutta kahden vuoden käytön jälkeen ei mitään valittamista.
En usko, että mikään satula sopii kaikille.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: T10 
Päivämäärä:   14.4.24 14:50:24

Villatopattu Bates oli hyvä mun nuorelle välillä 3-6 v. Sitten löydettiin jo aikuistuneelle hepalle täydellisen sopiva Jeremy Rudges, jolla sitten mentiinkin loput 14 vuotta.
Mutta hyvä, muokattava oli Bates siinä kasvuvaiheessa. Toki se satula oli 2000-luvun alun mallia, uudemmista en osaa sanoa?

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.4.24 15:10:41

Tietäjät kertokaa . Voiko villatopattua Batesia muokata ? Siis kaaren voi vaihtaa , mutta miten kaikki muu ?
Villatopattuja ei kai tehdä muuta kuin tilauksesta ? Koska Ilmatoppaus ylivoimaisesti parempi ? Myydyin ?

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: iluna 
Päivämäärä:   14.4.24 15:36:17

Lähettäjä.pirkko
Päivämäärä14.4.24 10:56:43

En usko, että kukaan jälleenmyyjä väittäisi satuloiden sopivan ihan kaikkiin selkiin.

Tiedän yhden Bates/Wintec-kauppiaan, joka todellakin näin kyllä väittää. Vaikka siis ei, ei todellakaan käy selkään kuin selkään!

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   14.4.24 22:58:11

Sama kuin iluna, eräs ja mulle väitti kivenkovana et saa sopimaan mihin vaan...

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: meillä 
Päivämäärä:   15.4.24 08:18:06

meillä ollut vuosia käytössä wintec/bates satuloita ja edelleen molempia käytössä. Ei todella sovi kaikkiin selkiin, esim kaarevaan selkään ei saanut sopimaan mitenkään päin koska ovat suoria. Tällä hetkellä wintec iw odottaa ilmapaneeleiden vaihtoa ja rungon tarkastusta koska on toiselta puolen tyhjä tasku. Käytössä bates innova, siinä ainakin nahka ihan ok, toki joku aikaisempi omistaja on sitä hieman liian innokkaasti hoitanut ja paikoin se on huonossa kunnossa, joka lähinnä kosmeettinen haitta pinta nahassa. paneelit on pehmeät käteen ja istuinta voisin verrata sohvaan :).

Makuasioita sanoisin, mutta ei tosiaan sovi jokaiselle hevoselle, eikä myöskään jokaiselle ihmiselle

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: ER 
Päivämäärä:   15.4.24 08:28:34

Me saatiin vihdoin sopimaan . Rungoissa on eroja, runko vähän joustaa , ja ArtIste on hyvä meidän selkään . Dressage ei istunut niin hyvin Olen tyytyväinen satulaan ja siihen miten hevonen alkoi liikkua !

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: harppu 
Päivämäärä:   15.4.24 09:11:30

Näin satuloista omaan harraste- ja kisakäyttöön sovitelleena 42 vuotta, voinen sanoa myös mielipiteeni Batesin satuloista. Yleissatulat ovat kauttaaltaan onnistuneempia kuin este- ja koulusatula. Joku kirjoitti, että ovat takapainoisia ja saman havainnon olen tehnyt. Ratsastaja istuu koulusatulan takaosalla enemmän kuin keskemmällä joka pitäisi olla myös se syvin kohta. Yleis- ja estesatulat hyviä istua, mutta se painopiste on niissäkin vähän takana.

Bates ei ole etuosan kaarestaan ns. U-mallinen joka kävisi leveäharteisille hevosille, vaan aika kapea V. Tätä "veemäisyyttä" ei saa muutettua rungon yläosasta, alaosaa saa levennettyä leveämmällä kaarella. Tämäkin asia korostuu koulusatulassa. Uudemmat satulat ovat kyllä materiaaleiltaan hyviä ja parempia ratsastajan lonkille, mutta ei esim. Artistesta myyntimenestystä tullut.

Itse vannon englantilaisten satuloiden malliin. Hevoset liikkuvat niiden alla hyvin.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Inna 
Päivämäärä:   15.4.24 09:41:13

Ja minä kun olen tykännyt Batesistä, koska sen painopiste on edempänä kuin monissa muissa, joten ei vie niin helposti tuoli-istuntaan kuin muut satulat. Ihan päinvastainen kokemus siis kuin harpulla!

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   15.4.24 09:55:16

mutta ei esim. Artistesta myyntimenestystä tullut.

Mistä tiedät paljonko näitä on myyty?

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: /- 
Päivämäärä:   15.4.24 20:49:38

Mikähän Batesin malli sopisi suoraan selkään jossa isohko säkä ja isot lavat?

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Paulina 
Päivämäärä:   15.4.24 21:41:03

Hah, yks tietty jälleenmyyjä näitä täällä(kin) jatkuvasti kehuu.
Haksahdin ostamaan advantan. Onhan se ihan ok mutta sillä rahalla saa paljon parempaakin. Näin ainakin minä totesin. Ei muuten käy kaarevaan selkään vaikka muokattavissa onkin.
Väitetään että näissä ei niin haittaa hieman liian pitkä paneeli. Jälleenmyyjä/maahantuoja ainakin näin sanoi kun epäilin satulan olevan liian pitkä hevoselleni. Tietääkö joku mikä logiikka tässä on?

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: ripa 
Päivämäärä:   15.4.24 22:28:48

Perussopivuus kun kunnossa, niin pientä muutosta voi fiksata ihan itse kaarella ja paloilla.

Innova keskikokoisella suokilla ollut hyvä useamman vuoden. Toki kiinnostaisi kokeilla niitä uusia koulumalleja, lähinnä ratsastajan vuoksi, mutta voishan se olla hepallekkin hyvä.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Irre 
Päivämäärä:   16.4.24 06:00:57


Hah, yks tietty jälleenmyyjä näitä täällä(kin) jatkuvasti kehuu.

Niin eihän hevospiireissä myyjä saa kehua myymäänsä tuotetta?

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: ..,.. 
Päivämäärä:   16.4.24 07:30:15

saa tietenkin kehua, mutta väärää tietoa ei pidä jakaa

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.4.24 08:03:31

Kuka sanoo että mikä on sitä väärää tietoa? Jos kuitenkin satula on muokattavissa?

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: lime 
Päivämäärä:   16.4.24 08:25:30

Lähettäjä---
Päivämäärä16.4.24 08:03:31

Kuka sanoo että mikä on sitä väärää tietoa? Jos kuitenkin satula on muokattavissa?

Mutta kun se on fakta, ettei nämä mitään ”selkään kuin selkään” ihmesatuloita ole! Runko sisällä ei muutu sopivaksi hevoselle kaarella tai toppsuspaloilla, jos se lähtökohtaisesti ei hevoselle (esim kaarevaan) selkään ole oikean mallinen, vaikka kauppias mitä väittäisi.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.4.24 09:16:27

Montako Batesin koulutusta olet käynyt läpi?

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: ..,.. 
Päivämäärä:   16.4.24 12:25:57

väärää tietoa on se, etää satula sopisi jokaiseen selkään. ei sovi.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   16.4.24 13:41:51

Nyt väärää tietoa kuule ! varmaan kannattaa hoitaa tätä asiaa vaikka kuluttaja -
Asiamiehen kautta , tai ottaa yhteyttä suoraan myyjään. Tämä mielipiteesi tullut selväksi .

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.4.24 13:52:24

"Jos runko on suora, niin miten ihmeessä joku kuvittelee tekevänsä satulan kaarevaksi toppauspaloilla?"

Tyhmä. Tyhmät uskovat mitään vaan kunhan joku riittävän vakuuttavasti asian esittää, koska omaa järkeä ei ole.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   16.4.24 14:18:52

Noissa satuloissa runko on joustavaa materiaalia. Se sopii siksi useammalle selälle kuin täysin jäykkä, esim. puinen runko. Myös ilmatoppaus antaa myöten selän muodoille. Lisäksi moni kuvittelee hevosen selän kaarevammaksi kuin se onkaan, koska satuloi liian eteen (ennen opetettiin tekemään niin). Modernit satulat on tehty istumaan taaempana. Liian eteen satuloidessa ratsastaja valuu väkisinkin takakaarelle ja sitten ollaankin sitä mieltä, että vika on satulassa.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.4.24 15:02:35

Jos täällä ht.netissä joku asiantuntija sanoo, että Bates ei sovi kuin suoraan selkään ja myyjä sanoo toista, niin kumpaa kannattaa uskoa?

Kyllä minun uskomus on edelleen myyjän puolella. Ja siihen ei edes kulutta-mikälie-mies auta.

Lähettäjä: !!
Päivämäärä: 16.4.24 13:41:51

Nyt väärää tietoa kuule ! varmaan kannattaa hoitaa tätä asiaa vaikka kuluttaja -
Asiamiehen kautta , tai ottaa yhteyttä suoraan myyjään. Tämä mielipiteesi tullut selväksi .

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.4.24 15:14:04

Näissä on kovamuovirunko. KOVA. Se ei jousta yhtään mihinkään. Miten joku voi edes sanoa joustavaksi? Joku myyjä suoltanut taas puppua ja uskotte suoriltaan? Eikö järkikään sano, että muovi ei jousta mihinkään? Olen uudehkon tämmöisen avannut, tutkinut runkoa ja jousto on kyllä olematon eikä voi sellaiseksi mainostaa.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: ..,.. 
Päivämäärä:   16.4.24 15:18:35

Minna: päinvastoin, modernit satulat tehdään niin, että ratsastajan paikka on edempänä, jotta ei rasiteta hevosen selän heikointa kohtaa. Toisekseenkin aika monessa satulassa on nykyään muovirunko, mutta ei niissäkään väitetä, että suora runko käy kaarevaan selkään.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: Seppä 
Päivämäärä:   16.4.24 15:40:38

Onpas mielenkiintoista keskustelua. Pakko varmaan nyt osallistua mukaan. Rungon (ja toki mallin muutenkin) on aina oltava lähtökohtaisesti hevoselle sopiva, Batesin runko ei jousta niin, jotta tämä erittäin oleellinen & tärkeä asia voitaisiin sivuuttaa. Tai lähtökohtaisesti hevosen selkään väärän mallista
runkoa toppauspaloilla ei voi paikata. Olen sovittanut satuloita aika paljon (ja myös kouluttautunut merkkeihin kuten Bates/Wintec/Arena) ja kaikille hevosille ei vaan se Bates sovi. Monelle se menee, mutta ei kaikille.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.4.24 17:47:01

Kaikki ei sovi kaikille, se on varmasti totta. Mutta en ymmärrä näitä vakioviestejä joita tämän satulamerkin keskusteluissa aina tulee esille. Toki varmasti myyjäkin on mainostanut liikaa...

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.4.24 11:00:23

Bates näyttää olevan FEIn virallinen satulakumppani. Ei ihan huono suoritus satulalta, joka runko on suunniteltu hötönetin mielestä väärin.

  Re: Kokemuksia Batesin satuloista/ muokattavuudesta

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   17.4.24 11:08:26

Kovasti herättää tunteita ja keskustelua , hyvä niin ! Malleja on paljon , samoin runkoja. Nimekkäät ratsastajat Suomessa ja maailmalla näitä käyttävät . Omien kokemusten perusteella en yhtään ihmettele !

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.