Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 13:26:31

Millaisia hintoja teillä on itsehoitotalleissa? Ei sisällä heiniä ja kuivikkeita? Tallivuorot jaetaan hevosmäärän kesken?

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.3.24 13:30:12

Ei itsehoitotallissa jaeta mitään. Jokainen hoitaa omansa.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 13:53:46

No voi luoja.. tätähän mä kysyin.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 14:22:58

400. Maneesitalli L-U

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   27.3.24 14:31:07

Pohjois-Karjala, vaihtelee 100-400 välillä.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   27.3.24 14:32:02

100 e / karsina. Kenttä ja hyvät maastot, ison kaupungin kupeessa.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: Mimmu 
Päivämäärä:   27.3.24 14:34:00

100e karsina.
Sis sähkö, vesi, lumityöt, lantalan tyhjennys.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: HV 
Päivämäärä:   27.3.24 15:33:26

Satakunta 400e, sisältää kuivikkeet, heinän, kivennäisen, suolakiven ja sähköt, veden, lantalan, kesällä laidunta osaksi aikaa ja muuten ulkona 24/7 kesän. Osa hoitaa kokonaan itse esim. hoitajan/vuokraajan kanssa ja osa sopinut kimppavuorot tarhaamiselle ja ruokinnoille. Meillä vapaalla heinällä omat, niin ei tarvitse talviaikaan kun ruokkia aamu + ilta ja siivota boksi sekä tarha. Jos kimppatarhaus siivoavat yleensä vuoroviikoin.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: Suomenhevonen 
Päivämäärä:   27.3.24 22:09:36

Meillä 260e, kuuluu heinät,turve ja tilat. Hevoset hoidetaan kimpassa tallivuoroilla eli ruokitaan ja ulos/sisälle ja jokainen siivoaa itse karsinan ja tarhat laittaa heinät ja väkkärit valmiiksi.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: ´+ 
Päivämäärä:   27.3.24 22:12:48

Alin on liian halpa. Mun kotitallin heinät ja turve ovat yli 400e kk jokaisen osalta

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   27.3.24 22:36:46

Alin on liian halpa. Mun kotitallin heinät ja turve ovat yli 400e kk jokaisen osalta

^^ tässä kohtaa tulisi miettiä mitä tekee väärin jos pelkkä heinä ja turve yli 400e/hevonen. Meillä heinä laatuheinärenkaan tuottajalta +- 100e/hevonen/kk ja kuivike 60e/hevonen/kk

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   28.3.24 07:37:38

100e/kk per karsina. Sähkö, vesi, auraukset ja lantalan tyhjennykset myös vuokraajan kontolla.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   28.3.24 09:54:47

Tasasumma tiloista ja heinät ja kuivikkeet kunkin kulutuksen mukaan on tallin omistajan kannalta parempi kuin tasasumma (tuo 260 e on todella vähän). Yksi syö 8 kg ja toinen 15 kg. Yksi kakkaa siististi nurkkaan ja toinen sotkee petinsä joka yö. En tiedä, miten onnistuisi, että itsehoitolaiset hankkisivat itse myös heinänsä. Tarvitsisi ainakin suuret säilytystilat ja keksinäisen luottamuksen, ettei toisten omiin kosketa.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: HMM 
Päivämäärä:   28.3.24 11:00:45

Realistinen kannattaa olla nykyään OIKEASTI laadukas heinä maksaa sen 80e minimissään(talvella hinta oli 100e heinä pulan vuoksi) ja iso kisapuoliverinen syö sen 2 ja 1/5 paalia kk eli heiniin meni jo se 200e ja olkipellettiin menee kk yhdellä hevosella viikossa karsinan täyttöön minimissään 2 säkkiä, säkin hinta noin 13 e x 8 eli 104e yhteensä PELKKIIN heinään ja puruun menee 300e plus sähkö,vesi,väkirehut,koneiden käyttö lanaus,traktori yms

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: HMM 
Päivämäärä:   28.3.24 11:01:32

Toki kaikessa voi säästää hevoset voivat seistä pelkän betonin päällä tai syödä sinnepäin laatuista heinää

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: Kisaaja 
Päivämäärä:   28.3.24 11:33:30

350 sis heinä sähkö vesi lantalan tyhjennys kentän ja maneesin käytön, käytössä myös hyvät maastot, kimppahoitoperiaatteella meillä eli n 1 talli vuoro päivässä

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: På 
Päivämäärä:   29.3.24 09:43:16

Minua kiinnostaisi kuulla erilaisista toimivista itsehoitotallikuvioista, joissa hevosten omistajat jakavat hoitovuorot keskenään. Jos tallissa olisi vaikkapa 4 hevosta, miten vuorot kannattaisi jakaa? Joihinkin vuoroihin voi olla hankalampaa saada tekijää kuin toisiin. Olisivatko kaikki vuorot (aamu, päivä, ilta) yhtä "arvokkaita"? Hankitaanko heinät yhdessä vai kukin erikseen? Kertokaa onnistumisista ja vaaranpaikoista.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   29.3.24 11:33:16

Meillä oli 2 omistajaa, toisella 4hevosta, toisella 2. Toinen teki aina 4 aamua, iltaa ja päivää ja toinen vastaavasti 2.
Se "ylimääräinen" vuoro tehtiin sitten aina vuoroviikoin.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: Milliina 
Päivämäärä:   29.3.24 12:48:59

Meillä 290e / kk sis boksin+ oman tarhan, parkkipaikan traikulle/hevosautolle, sähkön, veden, auraukset yms piha-alueiden kunnossapidon, ratsastusalueiden käytön (maneesi + kentät hyvin huolletuilöa pohjilla + esteet ja kouluaidat käytössä sekä maastot), kuivikkeet ja lantahuollon.
Heinät ostetaan kimpassa ja hinta jaetaan ~ kulutuksen mukaan, jokainen purkittaa oman hevosensa väkkärit aina valmiiksi ja hevoset hoidetaan tallivuoro-periaatteella. Meillä on hyvä ja ns maalaisjärkinen talliporukka, jolla homma toimii kivuttomasti ja vuorot on saatu jaettua hyvin kunkin elämäntilanteiden mukaan (esim osa tekee iltatöitä ja käy aamulla = tekee enemmän aamutalleja jne). Mutta vaatii tosiaan luotettavan porukan toimiakseen, muuten en uskaltaisi hevostani tällaisella tallilla pitää. Ja tietenkin vaatii myös sitoutumista & aikaa aivan eri tavalla, kuin esim puolihoidossa saati nyt täysihoitotallissa hevosta pitäessä.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.24 13:43:43

"Ei itsehoitotallissa jaeta mitään. Jokainen hoitaa omansa."

Monessa itsehoitotallissa kyläl on vuorot. Se ei tarkoita että kaikki hoitaa itse vain omansa, vaan että vuokralaiset itse hoitavat tallin. Järjestelmiä on sitten monenlaisia, mutta ne kaikki ovat itsehoitotalleja.

  Re: Itsehoitotallin hinnat?

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   29.3.24 21:16:23

"Iso kisapuoliverinen syö sen 2 ja 1/5 paalia kk eli heiniin meni jo se 200e ja olkipellettiin menee kk yhdellä hevosella viikossa karsinan täyttöön minimissään 2 säkkiä, säkin hinta noin 13 e"

Mikään hevonen ei tarvitse 2,5 pyöröä kuukaudessa. Meidän paalit painaa n. 400kg ja meillä yksi poikkeuksellisen suuri hevonen syö 14kg päivässä, muut 10-12kg. Eli 1 paali/hevonen/kk.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.