Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokra- vai liikutushevonen?

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   26.3.24 08:13:30

Kaveri tarjosi hevostaan ratsastettavaksi kerran-pari viikossa. Hevonen täysihoitotallilla, eli tallitöitä ei ole. Hevonen he B tasoinen peruspuksutin. Saan vapaat kädet tekemisen kanssa toki pohjat huomioon ottaen, kun maneesia ei ole.

Maksusta ei ollut puhetta, mutta onko reilu tarjota rahallista korvausta liikutuksesta? Paljonkohan olisi sopiva hinta, kun ei olla pääkaupunkiseudulla? Täällä päin maneesittomalla tallilla vuokrahinnat ovat jotain 5-15e välillä. Taidoiltani olen kokenut puskaratsastaja, jos näin voi sanoa :D Olen nyt muutaman vuoden käynyt tunneilla ja valmennuksissa kehittymistarkoituksessa, mutta en voi sanoa olevani ratsuttajatasoinen, enkä luultavasti vie hevosta hirveästi eteenpäin.

  Re: Vuokra- vai liikutushevonen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 08:17:10

Sun pitää keskustella tästä kaverisi kanssa. Kaverisi voi haluta luotettavan ihmisen käymään silloin kun itse ei kerkeä, jolloin ei halua rahallista korvausta.

  Re: Vuokra- vai liikutushevonen?

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   26.3.24 11:01:36

., voi olla sitäkin. Tosin mietin lähinnä sitä puolta, että olisiko reilua tarjota jotain maksua, kun hän hevosensa käyttööni antaa. En tiedä kehtaako hän kaverilta pyytää mitään rahallista maksua. Hän ei ole mikään kovin varakas. Tavallinen duunari niinkuin minäkin.

  Re: Vuokra- vai liikutushevonen?

Lähettäjä: Lokas 
Päivämäärä:   26.3.24 12:19:43

En tarjoaisi. Hän sanoo kyllä jos haluaa rahaa, mutta kuulostaa siltä että hän kaipaa enemmänkin apua kuin korvausta.

  Re: Vuokra- vai liikutushevonen?

Lähettäjä: Kysy häneltä 
Päivämäärä:   26.3.24 12:20:49

Kysy häneltä. Mutta kyllä sinuna jotain tarjoaisin korvaukseksi hänelle etten välttämättä ihan ilmaiseksi kehtaisi käydä. Kaverin heppaa liikutin, ja niin kiva että olisin vuokrannutkin, muttei rahaa ottanut. Ostin sitten joskus rehua ja muita kulutustavaraa sille, toki tietty samoja merkkejä kuin oli jo käytössä.

  Re: Vuokra- vai liikutushevonen?

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   26.3.24 14:51:46

Minulla kaverin kanssa samantyylinen diili, liikutan hänen hevostaan että kaveri saa vapaapäiviä. Rahaa ei suostu ottamaan vastaan, mutta välillä tarjoudun maksamaan esimerkiksi hevosen hieronnan, hakemaan rehusäkin tai muuta tarpeellista.

  Re: Vuokra- vai liikutushevonen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 23:18:12

Minun hevosen liikuttaja ostaa myös välillä jotain tarpeellista hevosen käyttöön. On käynyt useita vuosia, vuokraa en viitsi pyytää kun on harvinaisen hyvä, eli taatusti tulee kun on luvannut ihan joka säällä, ja hoitaa hevosen huolellisesti, myös pienet tallityöt.

Mutta siis kyllä varmaan on reilua tarjota jotain korvausta jos itsestäkin tuntuu että se olisi paikallaan. Jos ei huoli niin sitten vaikka just joskus ostat jotain tarpeellista hevoselle.

  Re: Vuokra- vai liikutushevonen?

Lähettäjä: jfbojbfjdgb 
Päivämäärä:   26.3.24 23:48:42

Juurikin näin. Ei rahaa, mutta haen joskus rehsäkin, maksan ehkä uudet suojat, vien kaverini ulos syömään... jotenkin osoitan, että olen iloinen ja kiitollinen että saan ridata hänen hevostaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.