Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastusterapia?

Lähettäjä: Depressione 
Päivämäärä:   25.3.24 22:26:58

Kellään kokemusta ratsastusterapiasta? Sairautenani on masennus ja olen vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen potilas.

Miten ratsastusterapiaan pääsee?

Kiitos vastauksista!

  Re: Ratsastusterapia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 01:24:23

Kelan sivuilta löytyy kyllä ohjeet. Lääkärinlausunto hoitotaholta ja hakemus kelaan.

  Re: Ratsastusterapia?

Lähettäjä: Liikuntavamma 
Päivämäärä:   26.3.24 03:04:53

Olen luullut, että ratsastusterapia on vain liikuntavammaisille tai muille, joilla on fyysinen vika.

Eikö mt-ongelmat ja erilaiset nepsy-ongelmat hoideta hevosavusteisessa toimintaterapiassa?

  Re: Ratsastusterapia?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   26.3.24 07:17:07

Kela ei valitettavasti tue psykiatrista ratsastusterapiaa. HUS Lohjan sairaala on ainoa julkisen tahon palveluntarjoaja. Muilta alueilta voit yrittää saada hoitopaikastasi ostopalveluna psykiatrista ratsastusterapiaa. Psykiatriset ratsastusterapeutit löydät ratsastusterapeuttien sivuilta. Heitä ei tosin maassamme ole kovin montaa. Toivottavasti saat apua.

  Re: Ratsastusterapia?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.3.24 09:26:31

Kyllä ratsastusterapia käytetään masennuksenkin hoitoon.

  Re: Ratsastusterapia?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   26.3.24 09:28:01

?: Nimenomaan, ja siitä on saatu hyviä tuloksia.

  Re: Ratsastusterapia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.3.24 10:30:21

Tiedän että vaativana lääkinnällisenä kuntoutuksena saa, kaverini on käynyt psykiatrisessa ratsastusterapiassa. Psyk poliklinikalta saa B-lausunnon hakemukseen.

  Re: Ratsastusterapia?

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   26.3.24 14:42:51

Aloitin ratsastuksen aikoinaan ratsastusterapiassa (perusteena cp-vamma). Oikeus evättiin, kun olin jonkin aikaa käynyt myös tavallisilla tunneilla ja leireillä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.