Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten olla vähemmän takakireä?

Lähettäjä: Pulma 
Päivämäärä:   24.3.24 12:31:12

Takakireä = nyrpeä, kateellinen, muutenkin sellainen kireä persoona joka ei liikaa iloittele, tuomitseva

Tiedän mistä tämä johtuu. Olen lihonnut enkä halua tällä hetkellä ratsastaa. Ennen ratsastin useita hevosia viikossa.
Huomaan olevani erittäin takakireä kun olen esim seuraamassa kisoja ja muut tekevät sitä mitä haluaisin tehdä.
Miten olla avoimempi ja aidosti muiden puolesta onnellinen ja tsemppaava? Nyt lähinnä ajattelen hävettävän ilkeitä asioita muista kun näen esim kisoissa ratsukoita. Vaikka tiedän että jos olisin kisaamassa myös, en todellakaan ajattelisi heistä näin vaan toivottaisin tsempit ja juttelisin muutenkin mukavia.

Elämäntapamuutos on menossa mutta se ei tapahdu yhdessä viikossa

  Re: Miten olla vähemmän takakireä?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   24.3.24 12:52:25

Olen (omasta mielestäni) ollut muita kohtaan kannustava ja auttavainen. Elämä koetellut ihan kunnolla viime aikoina ja koittanut siitä huolimatta olla edelleen kannustava muita kohtaan.

Tosin, nämä ihmiset joita olen kannustanut, tietävät että minulla on oikeasti vaikeaa tällä hetkellä. He eivät kysy minulta kuulumisia tms. Eli tämä kannustaminen toimii vain yhteen suuntaan. Todennut, että turha yrittää kannustaa muita oman elämänlaadun kustannuksella. Olen kiinnostunut niistä, jotka ovat vilpittömästi kiinnostuneita myös minusta.

Aloittaja, voisi auttaa ajatus että mikään elämässä ei ole ikuista. Kaikki on väliaikaista, kaikilla tulee niitä ylä- ja alamäkiä, ne vain näyttäytyvät eri tavoin. Lisäksi pinnan alla voi olla vaikka mitä ongelmia mitkä eivät näy ulospäin.

  Re: Miten olla vähemmän takakireä?

Lähettäjä: Petunia 
Päivämäärä:   24.3.24 13:40:22

Hahhahaaa päivän piritys: Takakireä = nyrpeä, kateellinen, muutenkin sellainen kireä persoona joka ei liikaa iloittele, tuomitseva

  Re: Miten olla vähemmän takakireä?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.3.24 14:02:35

Hyväksy se, että koet kateellisuuden ja riittämättömyyden tunteita oman tilanteesi takia. Sitten sinun ei tarvitse enää purkaa niitä tunteita muihin.

  Re: Miten olla vähemmän takakireä?

Lähettäjä: HV 
Päivämäärä:   24.3.24 15:57:32

Mulla on auttanut, kun olen miettinyt, että joskus taas siinä kunnossa että onnistuu, ettei ole itseltä pois kun toiset kisaa. Vaikeaa on kyllä, kateus vaan ihmisiin istutettuna.

  Re: Miten olla vähemmän takakireä?

Lähettäjä: Terapeutti 
Päivämäärä:   29.3.24 23:00:58

Terapiaan

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.