Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: Talli 
Päivämäärä:   22.3.24 13:03:30

Mikä on nykyisellä tallillasia asia, joka ei miellytä mutta jota siedät?

Etsitkö parempaa paikkaa vai oletko riittävän tyytyväinen nykyiseen? Onko talli ehkä jopa alueen paras?

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   22.3.24 13:11:03

Siedän tallinpitäjää jonka asiakaspalvelutaidot ovat tasan nolla. Muuten hyvä paikka ja hyvä hoito hevosilla

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   22.3.24 13:14:26

Heinät 3x/vrk

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   22.3.24 13:17:06

Yksi asiakas, joka valittaa kaikesta. Sen kestää, mutta mieluiten näkisin hänet muualla.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   22.3.24 13:20:01

Kentän pohja ei ole paras mahdollinen: ei ime enää hirveän hyvin vettä, joten märkänä on lätäkköinen ja upottava, ja lisäksi menee aika raskaaksi myös silloin, jos on pidempään kuivat kelit. Onneksi kuitenkin maneesissa on hyvä pohja, minkä lisäksi tallilla on mahtavat maastot, joten ei ole mikään pakko mennä kentällä juuri silloin kun pohja on huonoimmillaan. En siis ole tämän takia vaihtamassa tallia.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: en 
Päivämäärä:   22.3.24 13:21:06

-vedet pitää hoitaa ulos itse poislukien kesäaika
-ilmoitetaan erikseen omistajalle asioista tai muutoksista vain jos ne on isompia, eli info kulkee huonosti. Ei voi myöskään luottaa, että mitään pienempiä turvotuksia tms. tallin puolesta huomattaisiin
-heinän määrä riippuu paljon jakajasta, kaikki antaa kyllä riittävästi mutta osa vielä reilusti enemmän. Parempi tietysti näin päin
-paikat vähän rempallaan eikä niitä hirveästi huolleta, ratsastuspohjat ihan hyvät mutta lanataan harvoin, tarhanpohjat huonot sateella
-itse kuivittaisin reilummin jos saisin valita

Yleisesti aistittavissa vähän väsyneisyyttä tallinpitoon. Mutta pääosin asiat kunnossa, niin en etsi uutta paikkaa, mutta vähän mietityttää jos tallinpitäjä aikookin lopettaa, en yllättyisi.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.3.24 13:25:08

epäsiisteys. vessoja ja yleisiä tiloja ei siivota tallin puolesta koskaan.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: Mist 
Päivämäärä:   22.3.24 13:32:00

Mutaiset tarhat (sulan märän aikaan), myös turhan pienet, vaikka onhan noita pienempiäkin nähty. Tämä on mulle eka talli jossa tarhoista oikeasti tulee kunnolla mutaiset, ja inhoan sitä, samoin hevonen, joka ei ota siinä yhtään askelta muta-aikaan jos sen ei ole pakko. Ollaan tässä ekaa vuotta, ja muuten hoito on niin priimaa että en suunnittele muuttoa.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.3.24 13:33:29

Yön pitkä ruokintaväli, iltaheinät jo n. klo 19.
Muut asiat on kunnossa, joten en ainakaan toistaiseksi ole etsimässä uutta tallipaikkaa.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: 55 
Päivämäärä:   22.3.24 13:42:34

Epäsiisteys ja huonot aidat. Vähän väliä joku tolppa lahoaa poikki. Hevoset kumminkin pysyvät aidoissa eikä kukaan karkaile. Laho tolppa korvataan uudella mutta koko aita pitäisi uusia. Hoito ja heinä on kuitenkin hyvää ja ilmapiiri myös. Paikka kaipaisi kunnon ympäristön siivouksen ja remppauksen

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: Ohn 
Päivämäärä:   22.3.24 13:44:27

Tallinomistaja, joka tekee itse tallin 3krt/vko, antaa iltaruokinnan usein tallilla pyörivien tyttöjen tehtäväksi, ja silloin väkirehut on yleensä väärin laitettu. Menen noina päivinä tallille siihen aikaan että teen nuo iltaruoat itse omalle hevoselle. Olen sanonut asiasta monta kertaa, mutta ei vaan mene jakeluun.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   22.3.24 13:46:18

Omasta rahanpuutteesta johtuvat tiettyjen ei-fataalien korjausten puutteet.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.24 13:51:12

Omalla tallilla paljonkin puutteita ja epätäydellisyyksiä, mutta oleellisimpina pitämäni asiat tietysti kunnossa. Isommalla rahalla saisi parempaa, jos isompia rahoja olisi käytettävissä.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: Pippa 
Päivämäärä:   22.3.24 14:39:31

Epäkohteliasta ja jopa tylyä käytöstä tallinomistajalta, joka on ihan kyllästynyt koko touhuun ja valitettavasti antaa sen näkyä, vaikka olen hyvä asiakas; en valita, hoidan omat hommani ja paljon päälle, maksan aina ajallaan. Kaikki muuten priimaa - Hoito, puitteet ym.

Miten tämä sitten näkyy? Tiuskii, valittaa ja antaa näkyä ettei oikein kiinnostele. Harmi homma!

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   22.3.24 14:49:10

Vuokralaisia. Heille tämä ei tosin näy, siitä olen varma.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.3.24 15:01:34

Siedän lyhyttä tarhausaikaa ja pitkää yön heinäväliä (12h), tarhojen pientä kokoa on vaikea sietää. Siedän huonoja asiakaspalvelutaitoja ja osaan suhtautua asioihin rauhallisesti leveällä hymyllä, mutta kyllä sekin välillä riipii. Siedän yhden ihmisen kukkoilua tallilla, kun muut n. 20 asiakasta on mukavia.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.3.24 16:08:09

Tallinomistaja jolta tulee välillä ilkeitä kommentteja, lähinnä kausittaista. Saattaa yhtäkkiä sanoa jotain alentavaa vaikka hiustyylistä tai työpaikasta tms. Aluksi ahdisti mutta nyt siihen on tottunut ja varsinkin kun tekee sitä kaikille niin tietää että ei ole henkilökohtaista

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.3.24 16:18:01

Pitkään siedin muita ärsyttäviä asiakkaita.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   22.3.24 16:31:58

Sitä, että yhden hevosen tavaroille on aika vähän säilytystilaa. Mulla on kotona autotalli mihin voi viedä ne kausiloimet joita ei tarvitse, mutta tiedän että kaikilla ei ole.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: Talli 
Päivämäärä:   27.3.24 09:08:41

Vieläkö tiedetään?

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   27.3.24 09:29:38

- Pienet tarhat, toisaalta niiden pohjat ja aidat on tehty hyvin ja selvästi pienempiäkin olen nähnyt
- Pitkähkö yö ilman heiniä
- Kuiviketta saisi olla enemmän

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.3.24 10:06:41

Sekopäistä tallinpitäjää joka vaatii mainostamaan talliaan, että saisi asiakkaita. Tuulella käyvä luonteeltaan, heilastelee etelän lämmössä eikä ole varaa sitten ostaa heinää hevosille. tallinpitäjä myös aika ajoin anelee asiakkailtaan kehuja, jotta jaksaisi...aika tyypillinen narsisti. Ei siedä pienintäkään kritiikkiä.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   27.3.24 10:18:01

nurmikenttä

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   27.3.24 12:22:49

Miehen romut. En ole muuttamassa tai heittämässä miestä pihalle.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   27.3.24 14:15:02

"Yksi asiakas, joka valittaa kaikesta. Sen kestää, mutta mieluiten näkisin hänet muualla."

Missä haluaisit hänet nähdä? Baarissa?

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: VW 
Päivämäärä:   27.3.24 14:52:59

Mä olen tosi tyytyväinen asiakas. Tallissa on kaikki vähintään ok ja lisäpalveluita saa sopimalla ja maksamalla.

Muutama asiakas on rasittava, mutta kyllä heitä sietää kun tallin puolelta kaikki ok. Yksi valloittaa tavaroillaan kolmen asiakkaan tilat, yksi ripittää ja selittää tauotta ja arvostelee kaikkien tekemisiä. Heiltä voi sulkea silmänsä ja korvansa, mutta yhden toiminta sekopäisen hevosensa kanssa on suorastaan vaarallista, ei noudata sääntöjä eikä toimi turvallisesti.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.3.24 17:57:34

Tarhausaika voisi olla pidempi, mutta voin elää tämän kanssa (on kuitenkin 9-10 tuntia). Kentän pohja ei paras mahdollinen, mutta maneesi ja maastot kompensoi. Laitumilla ei katoksia tai metsää, tuntuu häiritsevän enemmän minua kuin hevosta. Eli niin pieniä asioita ettei vaihtaminen ole käynyt mielessäkään.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: Mä vaan 
Päivämäärä:   27.3.24 19:02:35

Epäkohdat on pieniä, olen todella tyytyväinen talliin vaikka monelle muulle se ei sopisi ollenkaan. Kuratarhat ajoittain, kentän kunto säiden armoilla, huonot säilytystilat nahkavarusteille (kosteusongelma), pitkä yö hevosilla mutta sitä voi auttaa heinäverkolla ja isommilla iltaheinillä.

Muut asiat onkin loistavasti, hevosilla hyvä hoito ja suht iso tarha, ilmapiiri on tosi hyvä, ihan kuin oltaisiin yhtä perhettä. En haluaisi pitää hevosta missään muualla (ellei omassa tallissa). :)

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 19:23:38

Tallinpitäjä. On omasta mielestään aina oikeassa ja kirjoittelee pitkiä wa-viestejä esim. siitä, miten itse asiassa on hevosille eduksi, että tarhausajat saattavat lyhentyä tunneilla kun todellisuudessa hänellä on itsellä menoa ja haluaa ottaa hevoset aiemmin sisälle. Raukka ei tajua että kaikki naureskelevat hänelle, sanoisi vaan suoraan että tänään hevoset tulee sisälle aiemmin, koska aion mennä elokuviin tms.

Tallilla on kuitenkin (ainakin vielä) enemmän plussia kuin miinuksia, niin en ole vaihtamassa. Välillä ärsyttää, mutta sitten pitää ajoittaa omat tallikäynnit niin ettei näkisi tallinpitäjää ja saisi vähän hajurakoa kunnes oma ärsytys laantuu. Ei toki ole aina helppoa hänelläkään, mutta välillä huvittaa ja välillä naurattaa, kun luulee aikuisten, fiksujen asiakkaiden uskovan hänen ajoittain ihan typeriä juttujaan.

  Re: Mitä epäkohtaa siedätte tallilla

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   27.3.24 19:53:18

Pitkään olen sietänyt kaikenlaista pientä, mutta tallinpitäjä oli unohtanut ilmoittaa kahdesta edellisestä vuokrankorotuksesta muille, ja tästä viimeisimmästä muut kuulivat sivulauseessa minulta. Olen siis puolitoista vuotta maksanut enemmän kuin muut ja lisäksi lanaillut kenttää jne pientä apua. Tähän kun lisätään tallinpitäjän totaalinen motivaation puute ja lisääntynyt alkoholin käyttö niin alkaa yli 10 vuotta kestänyt asiakassuhde tulla tiensä päähän, vaikka paikka on hevoselle sopiva

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.