Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: ärsyttää 
Päivämäärä:   20.3.24 19:05:31

Mulla kesäkäytössä Pikeurin Candela-gripit jotka hieman tilavat,pitkää kokoa 88,voisivat olla koon pienemmätkin.
Nyt tilasin talvimalliset Candelat corkshell kankaasta,eikä vyötärö mennyt lähellekkään kiinni niissä!!
Miten ihmeessä koot voi poiketa noin valtavasti?
Kiva juttu kun ei uskalla tilata talvipöksyjä ollenkaan.Normisti mulle menee 42/L kokoiset alaosat.
Haluisin ostaa (ens talveksi) mahdollisimman lämpöiset softshellit.Onkohan mikään muu verrannollinen Pikeureiden corkshell housuille...

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: ärsyttää 
Päivämäärä:   20.3.24 19:30:54

Olen lähes 1.80 pitkä
Kyse siitä et kesämallin housut väljät,talvimalli pari kokoa pienempi.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: Jop 
Päivämäärä:   20.3.24 19:40:30

Talvimalli ei jousta juurikaan. Mulla kesämalli kooss1 76 ja talvi 80, reidestä tiukemmat mitä vyötäröltä.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   20.3.24 20:46:39

Varmaan tiedät et normaali 44 merkitään pitkällä lahkeella tuplana eli 88.

36 on pitkällä lahkeella 72.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: ärsyttää 
Päivämäärä:   20.3.24 20:50:07

Toki,pituutta tarvitsenkin lahkeisiin,siksi pidempi malli.
Ohi aiheen tämä.

Kesämallin housu samaa kokoa vähän iso,kun taas talvimallista sama koko ei mene kiinni edes vyötäröstä.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.3.24 21:08:36

Minulla kävi samoin, mutta löysin Eurostarin halpismerkin (Easy rider?) talvihousut jotka vastaavat Candelaa ja ovat mukavat jo koossa 42! Candelassa minulla siis 84 tai 88.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: ärsyttää 
Päivämäärä:   20.3.24 21:24:27

Kiitos vinkistä Piste!

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: @@ 
Päivämäärä:   20.3.24 21:41:37

Kiitos minunkin puolesta piste!
Pikeurin eri mallien koot ei ole verrannollisia keskenään, ikävä kyllä :(

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.3.24 22:33:49

Mulla on yhdet pikeurin luganat koossa 36 just täydelliset, toiset eri väriset vähän napakat, mutta kolmannet sovittamani eri väriset saman kokoiset oli todella pienet, en saanut niitä edes jalkaan. Hyvät laadukkaat housut, mutta netistä en uskalla tilata just tän takia.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: Kiipii 
Päivämäärä:   21.3.24 08:03:45

Muistatko mikä malli Easy Riderin housuista?

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: VW 
Päivämäärä:   21.3.24 08:12:04

Horzen Grand Prix -softshell -housut ovat kivat ja lämpöiset ja vastaavat kokoaan. Korkea vyötärö, tykkään, hyvä hinta-laatusuhde.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.3.24 08:54:04

Keravan Horse & Riderilta ostin, selitin heille ongelman ja ehdottivat näitä. En muista mallia, mutta siellä osaavat auttaa!

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   21.3.24 09:29:13

mun 10v pikeurin vanhat housut oli kooosa 38, menivät naftisti kiinni enää joten tilasin uudet. tais olla myös tuo koko 88 jonka tilasin, ja sama ongelma vyötärön kanssa, ei meinaa mennä kiinni.

nyt odottelen että pääsisin kokeilemaan housuja ennen ostoa, mutta kun yli 100km lähimpään myymälään hankaloittaa plus se että haluisin gripittömät housut, joita ei oikeastaan enää löydy mistään...

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: ärsyttää 
Päivämäärä:   21.3.24 09:47:00

hm:Mä suosittelen Pikeurilta tota Candela-mallia,se on todella miellyttävä päällä,siis normaali lämpimän ajan housu.Siinä normikoot vastaavat,tai sitten voi ottaa yhden koon suuremman jos haluaa hieman väljyyttä housuun.

McCrown(vai mikäsenytoli) myydään sitä kyllä,Horzella ja olikohan Ratsastusvaruste Nurmi Porissa.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: ex 
Päivämäärä:   22.3.24 11:59:15

Mielenkiintoista, kun omasta mielestä Pikeurilla koot ovat pitäneet todella hyvin paikkansa. On ainut merkki, jota olen huoletta uskaltanut tilata myös ulkomailta ilman järkevää palautusmahdollisutta, koska luotto sopivuuteen on ollut vahva. Aloittajan mainitsemaa Candelan talviversiota en ole testannut eli olisiko tämä sitten poikkeus säännöstä.

Minulla käytössä vanhemmat Candelat (talvimalli), useammat Lucindat (sekä kesä- että talvihousuja) ja ihan uudet New Candelat (kesä). Kaikki joko kokoa 40 tai 80, itse olen 38-kokoinen.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: ex 
Päivämäärä:   22.3.24 12:00:51

Äh, siis ne vanhemmat talvihousut eivät ole Candelat vaan Latinat... Ei ollut näköjään ajatus mukana kirjoittaessa.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   22.3.24 12:20:18

Pikeurin malleista en sen kummemmin osaa sanoa, mutta ainakin itselläni tosi korkeavyötäröiset on pakko ottaa kokoa isompana kuin tosi matalat. Syynä se, että olen malliltani aika tasapaksu, ts. lantio on kapea eikä esim. edestä katsottuna kovin erottuvaa vyötäröä ole. Monessa korkeavyötäröisessä ratsastushousumallissa vyötärö on selkeästi kapeampi kuin lantion kohta, ja omalla kohdalla jos malli on lantiosta passeli, se on vyötäröltä liian tiukka. Olen sitten joutunut ostamaan housuja, joissa on lantiolla vähän ekstratilaa, kun hirveän matalistakaan en tykkää varsinkaan viileillä keleillä.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: ärsyttää 
Päivämäärä:   22.3.24 12:59:04

Minulla kahdet eri väriset ja eri aikaan ostetut kesämallin Candelat gripeillä(mustat sekä siniset).Netin kautta tilattu molemmat ja koko piti molemmissa paikkansa ,olivat kooltaan aivan samat.
Talvimallin tilasin samaa kokoa mutta vyötärö oli huikeesti kapeampi/tiukempi näissä.
Minäkin luotin Pikeurin housuihin.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: VW 
Päivämäärä:   22.3.24 15:23:01

Mulla sama kuin H:lla, olen tasapaksu ja matalavyötäröisestä Latinasta 80 on hyvä, Candelasta 84.

  Re: Pikeurin Candela koot heittää pahasti

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   26.3.24 09:04:01

Mulla on aina ollu talvi ja kesähousut samaa kokoa Pikeurilta, kun malli ollut sama. Esim. Lugana kesä+talvi, ja nyt Gia kesä+talvi.

Mutta koitinpa olla ovela ja ostaa torista käytettynä Luganat jotain eri kangasta, luultavasti McCrown, koko olisi pitänyt todellakin olla numeron taikka kaksi isompi...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.