Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Farmari vetoautona

Lähettäjä: lop 
Päivämäärä:   19.3.24 14:44:38

Onko farmareita käytössä vetoautoina? Merkki ja malli, tehot?

Haussa arkiajoon sekä satunnaiseen kopin vetoon autoa. Eli mitä suosittelette? Hintaluokka alle 10t. Onko rekisteröity pakettiautoksi?

Tai löytyykö fiksua ratkaisua maasturista näillä spekseillä?

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.3.24 15:09:28

Volvo v70.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   19.3.24 15:52:08

V70.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   19.3.24 16:07:36

Neliveto diesel Passat

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: Liiri 
Päivämäärä:   19.3.24 16:11:58

Passatti käytössä 1,5 hevosen kopilla.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: ,,* 
Päivämäärä:   19.3.24 18:42:27

Volvo V70

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: Keijju 
Päivämäärä:   19.3.24 18:48:17

Skoda superb 1,5 hevosen kopilla.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.3.24 18:48:19

Bmw 530, 294 hv muistaakseni. Neliveto tietenkin.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   19.3.24 21:46:01

Volvo V70, XC60 tai XC90. Kaikilla vetänyt kahden hepan koppia.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: 4 
Päivämäärä:   25.3.24 14:43:34

4 veto diesel passatti, vahva ja taloudellinen ajaa.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.24 18:25:27

530xd bemari. Kolmelitrainen neliveto diesel siis.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.24 19:19:00

Xc90

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.24 19:22:56

Volvo V70 ja V90 ollut vetoautoina. Molemmat +-160 heppaa, nelivetoja. Molempia voi toki tuolla budjetilla olla haastava löytää fiksuilla kilsoilla. Ehkä juurikin joku Passat ajaisi saman asian!

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.24 20:39:55

Täällä myös bmw 530d, takavetosena tosin mutta ennemmin niin kuin etuvetoinen

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   25.3.24 21:15:09

Roverit on ainoita vetureita

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: moi 
Päivämäärä:   25.3.24 21:20:01

Neliveto diesel passat

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: Klee 
Päivämäärä:   25.3.24 21:32:49

Octavia 2 litran diesel 4wd.
2 hevosen bökkis kulkee ihan ok, yleensä yksi hevonen kyydissä.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.3.24 04:58:30

Onko jollain kokemusta noista Subaruista, niitä näkyy olevan tällä hetkellä myös jonkin verran kaupan?

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: Mersu 
Päivämäärä:   26.3.24 05:49:27

Mersu E320 nelivetona. Hyvin on sillä pärjätty.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: meillä 
Päivämäärä:   26.3.24 08:06:35

näitähän on vaikka miten, meillä kiskottu audilla, subarulla, volvolla, toyotalla volkkarilla ja mersulla.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   26.3.24 09:21:37

Kylläkin maasturi,Honda crv.. Ostettiin kohtuudella ajettuna ja hyväkuntoisena reilusti alle 10th. Neliveto ja vetää todella hyvin talvellakin mäkeen 2hepan koppia jossa täyslasti. Ollaan enemmän kuin tyytyväisiä.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   27.3.24 08:49:54

Farmari täälläkin, VW.
Neliveto on se oleellinen asia. Merkitys korostuu jäällä, lumella, mudassa ja pehmeällä hiekalla.
Sinun käyttöön riittävä vetokyky on toiseksi oleellisin asia.

Dieselmoottori jaksaa vääntää paremmin kuin bensamoottori, tästä syystä pienempi moottorin tilavuus yleensä riittää =polttoainekulutus vähäisempää. Dieselvero kannattaa huomioida jos ajat aika vähän vuodessa.
Kestävää jos haluaa niin ainakin VW konsernin automaattivaihteistoista on ollut puhetta että eivät kestä vetokäyttöä hyvin. Minulla manuaali, käy ja kukkuu kymmenettä vuotta.

Neliveto-subaruja on ollut tallikavereilla eikä niissä ole ollut mitään vikaa sinänsä. Subarujen moottori on eri tekniikalla tehty (boxer muistaakseni), kuluttavat enemmän polttoainetta kuin omani.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   27.3.24 09:03:53

Ei pikkuautoilla tee mitään vetohommissa.

Mulla Subaru Forester neliveto ja hyvin pelittää! Miehellä Honda cr-v ja se myös on erittäin hyvä veturi.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   27.3.24 10:20:57

Joo ei, farmarit ihan ok kesällä..
Talvella tarttee olla kyllä jo kunnon vetoauto eikä lähteä leikkimään leluilla...

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: Klee 
Päivämäärä:   27.3.24 11:50:51

Paljon on kiinni myös ratin ja penkin välistä,kuka milläkin turvallisesti pärjää.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.3.24 23:24:41

Meillä Subaru Outback 2,5 l bensakoneella, neliveto ja automaattivaiheet. On kerrassaan mainio veturi, mutta bensa tälle kyllä kelpaa ja etenkin kahta hevosta vedettäessä sitä kuluu liki 15 litraa sataselle.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   28.3.24 08:51:06

Jep, näinhän se on että bensakone vie vetohommissa ainetta ihan hirveesti. Diesel vie suhteessa vähemmän, koska siinä on vääntöä.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: Hippuli 
Päivämäärä:   28.3.24 08:59:56

Diesel Mondeolla vetää hyvin, näitä saa myös nelivetona. Plussaa, suht pienestä kulutuksesta, isosta tavaratilasta ka hintaan nähden hyvistä varusteista.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: VW 
Päivämäärä:   28.3.24 09:02:00

Onko jollakin ollut ongelmia Passatin tai muun VW automaattivaihteisten kanssa vetoautona? Mikä on ollut auton ikä ja km-määrä kun on alkanut oireilla ja oliko kallis korjata?

PV kirjoitti:
Kestävää jos haluaa niin ainakin VW konsernin automaattivaihteistoista on ollut puhetta että eivät kestä vetokäyttöä hyvin. Minulla manuaali, käy ja kukkuu kymmenettä vuotta."

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: lop 
Päivämäärä:   28.3.24 09:30:38

Sen verran nyt tutustunut aiheeseen että ehdottomasti diesel vetojuhtana. Toinen on että neliveto, varsinkin jos vähääkään joutuu pikkuteitä kulkea kopin kanssa. Automaatti vai manuaali, on vähän makukysymys, itse tykkään automaatista.

Omilla spekseillä huomioituja seikkoja (diesel, neliveto, +150hp, alle 300t ajetut, yli -08 vuoden, alle 10t €):
Toyota RaV4ssa on ainakin sysipaska moottori, jota ei moni tuttu suositellut kun hirttää kiinni vetohommissa. VW Passatissa samaa vikaa, moottori ei välttämättä kestä. BMW ja mersu on kulutukseltaan hirmuisia samanlaisiin muihin maastoautoihin verrattuna (miksi? jotkin mallit toki tehoiltaan isompia), volvo vaikuttaa hyvältä mutta niitä ei ole tuossa hintaluokassa ole kuin loppuunajettuja, sama Land Roverin kanssa, ei kovin suurta tarjontaa/loppuunajettuja. Subarusta kukaan tuttu ei osannut sanoa mitään, täällä muutama sitä kehunut. Näitä noilla spekseillä ei ollut montaa tarjolla (nettiauto)

Onko näistä mitään kommenttia/kokemusta?
Ford Kuga
Kia Sorento
Mitsubishi Outlander

Minä, itse kuskina rohkea ja varma, lähinnä tykkään optimoida hyödyn ja mahdollisimman pienillä kuluilla :)

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   28.3.24 09:35:27

Meillä diesel Octavia scout 2,0 neliveto. Vähemmän meillä ajoa talvella, mutta on ollut hyvä ja luotettava veturi. Max vetomassa 2000 kg.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   28.3.24 10:41:24

Skoda superb 2litran diisel on kiva ajaa maantiellä.
Etuvetoisellakin autolla pärjää, ja nelivetoisella autolla jää kiinni hankalampaan paikkaan.

Tuo meidän Skoda superb farmari on etuvetoinen malli, joka kulkee auton ajotietokoneen
mukaan isolla tiellä sata kilometriä 4.5 litralla dieseliä.
Ja sillä saa vetää jarrutonta 750 kiloa painavaa kärriä. Ja 2000 kiloista jarrullista kärriä.
Eli vetomassat on kunnossa.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: Köröttelijä 
Päivämäärä:   28.3.24 14:06:34

"Re: Farmari vetoautona
Lähettäjä: VW
Päivämäärä: 28.3.24 09:02:00

Onko jollakin ollut ongelmia Passatin tai muun VW automaattivaihteisten kanssa vetoautona? Mikä on ollut auton ikä ja km-määrä kun on alkanut oireilla ja oliko kallis korjata?

PV kirjoitti:
Kestävää jos haluaa niin ainakin VW konsernin automaattivaihteistoista on ollut puhetta että eivät kestä vetokäyttöä hyvin. Minulla manuaali, käy ja kukkuu kymmenettä vuotta.""

En tiedä onko urbaanilegenda tuo VW DSG ongelma, sillä minulla on nyt kuudes automaattivaihteinen VW, toistaiseksi kaikki toimineet hyvin. Nykyinen on 2 ltr neliveto Golf diesel, vetää nätisti perässä yhtä hevosta 1,5 traikussa mutta liikun pääasiallisesti päällystetyillä teillä. Voin suositella.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: sini 
Päivämäärä:   28.3.24 14:30:06

2,0 diesel passatti. kesäkelissä vetää hienosti, talvella vaan pakon edestä

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   28.3.24 16:21:20

Ostimme Skoda superb farmarin. Sillä saa vetää 2000 kiloista kärriä. Mut auto ei oo tehty veturiksi. Kopin eteen pitäisi löytyä oikea maasturi, jos vedät koppia paljon
.
Meniskö 1 kuljetus viikossa vielä farmarilla?
Ja oikealla kookaalla maasturilla ajaisi pari tai kolme pitempääkin reissua viikossa.
Paljon hevosen kanssa liikkuvan kannattaa harkita, hevosen kuljetukseen kuorma-autoa

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: ;; 
Päivämäärä:   28.3.24 17:55:46

Diesel Mondeo. Varmatoiminen, tehokas, ja hyvä ajonen. Ja tilava. Ja manuaalina, powershiftit kannattaa ohittaa.

Dsg:n ongelmat on ihan totta. Niitä on hajonnu aivan saatanasti. Lisäks volkkareissa on paskat tehot ja väännöt, ja pata hajoo ennen aikojaan.
Volvothan taasen on pitkälle Voortteja... joskin niissäkin pata hajoo nopeemmin, kun voortissa. Niin kestävä kun se voortin diesel onkaan.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: Reissaaja 
Päivämäärä:   29.3.24 02:43:03

Neliveto Passat diesel. Niitä on mulla ollut automaattisia jo 6 kpl. Erittäin kestäviä olleet. En ymmärrä miksi joku luulee muuta. Huollot täytyy tehdä tietenkin ajallaan (jokainen joka vetää hevosia, huollattaa autoaan, muuten ei kauaa vedetä).
Neliveto ehdoton jos haluaa ajaa turvallisesti ympäri vuoden.
Jotkut autot olleet uudempia ja osa yli 300t ajettuja. Kestää ja vaihtaessa saa senkin jälkeen vielä rahaa.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   29.3.24 09:17:23

Lähettäjä: Reissaaja
Oot sie ajanut paljon Passateilla? Ja oot varmaan ostanut ne uutena.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: Noo 
Päivämäärä:   29.3.24 16:33:43

Honda CR-V, toimii joka tilanteessa ja vetää helposti kahta hevosta.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: Möller 
Päivämäärä:   29.3.24 19:52:50

"Täällä myös bmw 530d, takavetosena tosin mutta ennemmin niin kuin etuvetoinen"

Paitsi että bemarin nelikot on takavetoisia. Etupää lähtee mukaan kun takaset lyö suttua. Uudemmista xdrive malleista en osaa sanoa, mutta näin ainakin xi ja xd.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.24 20:36:57

Älkää tuijottako merkkiä tai mallia, kaksi saman näköistä, merkkistä ja kokoista farmaria voi olla ominaisuuksiltaan ihan eri. Etsi auto jossa vetokykyä tarpeeksi ja neliveto on must ellet pelkästään kesällä aja harvoin suoraa hyvää tietä. Kahden esim Passatin vetokyky voi erota toisistaan paljon.

  Re: Farmari vetoautona

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 23:32:15

2.0l neliveto skoda superb. Vakaa vetää, massaa riittävästi 2100kg. Juurikin satunnaisesti, ei vkl vetokäytössä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.