Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Säädettävät kypärät ja nuttura?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.3.24 12:01:41

Olisi kypärän uusimisen aika ja olen tässä googlaillut tarjontaa ja miettinyt mihin suuntaan lähtisin ajamaan ja sovittamaan. Huomasinpa vaan, että tosi moni kypäristä on nykyään varustettu takana säätömekanismilla.
Mulla on pitkät hiukset ja nykyisessä Samshieldissä vielä se avarampi takaosa, että mahtuu nuttura paremmin. Miten noiden säädettävien kanssa kanssa on? Ehkä olen turhamainen, mutta mun mielestä kauniisti koristeltu nuttura on osa kouluratsastusta enkä haluaisi alkaa tunkea hiuksia kypärän alle. Mahtuuko nuttura ja säätönuppi samaan päähän?

  Re: Säädettävät kypärät ja nuttura?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.3.24 12:03:55

Mulla bot ja huonosti mahtuu. Ihan siellä alaniskassa voi jonkinlainen sötty olla..

  Re: Säädettävät kypärät ja nuttura?

Lähettäjä: Lori 
Päivämäärä:   17.3.24 12:10:03

Cascon kypärä ja nuttura aivan niskassa. Kaverilla Uwex ja vetää hiukset sieltä jostain raosta läpi ja laittaa sitten nutturan.

  Re: Säädettävät kypärät ja nuttura?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.3.24 12:26:13

Itse vedän hiukset säätöliuskan ja kypärän välistä ja laitan sen jälkeen hiukset kiinni.

  Re: Säädettävät kypärät ja nuttura?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.3.24 13:14:07

Ainakin useammassa Uvexin mallissa on aukko hiuksille.

  Re: Säädettävät kypärät ja nuttura?

Lähettäjä: Standardi 
Päivämäärä:   17.3.24 14:25:57

Jos ei ole pakko, ei kannata vielä uusia kypärää. Uusi turvastandardi julkaistiin vuodenvaihteessa. En usko, että valmistajat ovat vielä tehneet uuden standardin mukaisia kypäriä.

  Re: Säädettävät kypärät ja nuttura?

Lähettäjä: 5u3 
Päivämäärä:   17.3.24 15:09:25

Minulla on joku halpiskypärä ja nuttura pitää laittaa todella alas. Toki on olemassa myös erittäin matalaprofiilisia kypäriä, kuten se mikä on esim. Aada Lätillä nykyään, mutta omaan päähäni ei istu todella matalaprofiiliset kypärät, joten minulle ne ei ole vaihtoehto.

  Re: Säädettävät kypärät ja nuttura?

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   26.3.24 08:50:59

Uudesta turvastandardista mullekin eilen yksi myyjä sanoi kun kävin kokeilemassa kypärää. Epäili että kaikki edullisemmat kypärät jää standardin ulkopuolelle..

  Re: Säädettävät kypärät ja nuttura?

Lähettäjä: MaTilda 
Päivämäärä:   26.3.24 08:55:05

Mulla Uvex suxxeed diamond ja siinä sellainen kolo tosiaan mistä saa nutturan ulos

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.