Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: TV 
Päivämäärä:   26.5.22 00:07:38

Harkitsen wowia hevoselleni. Millaisia kokemuksia, onko ollut hintansa arvoinen? Risut ja ruusut?

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.5.22 06:08:25

On todellakin hintansa arvoinen, pois en vaihda!

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   26.5.22 08:07:17

Tutulla ollut kuutisen vuotta nuorella hevosella. Pärjännyt siis satulan muokkauksilla ja pärjännee jatkossakin, ei ole tarvinnut ostaa uutta. Joku aika sitten osti toiset siivet satulaan, kun halusi alkaa hyppäämään enemmän. Eli hänellä toiminut oikein hyvin.

Nyt ostin sitten omallekin nuorelle ko. satulan, katsotaan kuinka meillä toimii pitkässä juoksussa. Nyt ainakin tyytyväinen. Ja ilmeisesti käytettynäkin osat tai koko satula menee melko helposti kaupaksi.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   26.5.22 08:12:58

Meillä myös käytössä. Poni on ollut tällä selvästi tyytyväisempi, lavat saaneet hyvin tilaa.
Käytössä kahdet siivet.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   26.5.22 09:13:22

Minulla on ja olen tykännyt. Hevoselleni sovitin noin 50 satulaa ennen Wowin ostoa, joten ihanaa, kun nyt on sopiva ja täysin muokattava satula. Ainoa miinus, että on tosi painava.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.5.22 12:41:52

Meillä myös WoW kaksilla siivillä ja pois en vaihda. Eikä ole mitenkään erityisen painava, saman verran toi toisen hevosen Prestige ja Childeric painaa.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   26.5.22 12:42:15

Mulla tahtoo karata ilmat paneeleista, sitä saa tarkkailla aika usein. Mun satula on uudella rungolla, niin on kevyempi, runko vaihtunut vuoden vaihteessa. Kaari on helpompi vaihtaa kuin wintecissä 

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: Efhj 
Päivämäärä:   26.5.22 16:15:35

Minulla on 12 vuotta vanha WoW ja 3 vuotta vanha. Vanhempi toimii edelleen hyvin eikä ilmat ole koskaan karanneet paneeleista. Tosin käytän nuorilla hevosilla, joten tulee muutenkin muokattua usein. Molemmat ihan parhaita, en osta enää muun merkkisiä. Tosin vanha on melko painava, uudemmassa on runko eri materiaalista, eli on kevyempi.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   26.5.22 17:13:41

Mitä kautta olette ostaneet wow:n?

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.5.22 19:54:04

Savikon tila on maahantuoja

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   26.5.22 19:56:49

Käytettynä itse osina ostanut. Molemmilla hevosillani wow:t käytössä. En enää merkkiä vaihda vaikka hevoset vaihtuisi.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.5.22 20:12:40

Minkä hintaisia nämä ovat?

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   26.5.22 20:13:59

Meillä tuplasiipinen WoW nyt... 7. vuotta käytössä. Varsin mainiota kun satulaa on niin helppo muokata ja voi tilata just ratsukolle sopivan yhdistelmän.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   26.5.22 20:21:03

-: Kalliita. XD Meidän penkki kaikkine virityksineen (joita on vähän muutakin kuin ne tuplasiivet) oli melkein 5000€. Halvimmillaan lähtee kai kolmen tonnin pintaan.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: Efhj 
Päivämäärä:   26.5.22 20:26:46

Tilasin suoraan Englannista.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: TV 
Päivämäärä:   26.5.22 20:27:16

Onpa harvinaista että kellään ei ole huonoa sanottavaa :)

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   26.5.22 20:29:48

TV: Jos sullakin olis WoW niin tietäisit miksi. :D

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: No jos nyt jotain 
Päivämäärä:   26.5.22 22:29:42

Jos jotain huonoa pitää keksiä:
- säätäminen todella herkkää (ja työlästä, vaatii paljon aikaa ja taitoa), helppo kipata ratsastaja vahingossa ihan vähän väärään istunta-asentoon eikä hän edes ehkä huomaa sitä ennen kuin valmentaja ihmettelee
- tunne, kun olisit "vesisängyssä" tai ilmakuplan päällä niin kuin oletkin... Ei ole sellainen tunne, että pääsisi "lähelle hevosta", vaikka onkin yksisiipinen satula.

Muutoin olin tyytyväinen!

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: Efhj 
Päivämäärä:   27.5.22 01:00:00

Riippuu mitä pitää säätää. Minulla on hevoset olleet yleensä melko samanmallisia, kaaren vaihtoon menee 5 minuuttia ja ilman säätöön toiset saman verran. Toki jos pyydät sovittajan, eikä sinulla ole hajuakaan, minkä mallisen satulan haluat, millaiset siivet ja mikä koko mahtaisi hevoselle sopia, niin meneehän siihen aikaa kun sovittaja joutuu näyttämään eri osia ja rakentamaan satulan täysin.

Jollei ratsastaja huomaa, että on täysin väärässä asennossa, ei se ole kiinni satulan merkistä vaan siitä, ettei osaa yhtään ratsastaa.

Eipä ole tullut vesisänkytunnetta ainakaan minulle. Olen sitä ikäluokkaa, että muistan, miltä vesisänky oikeasti tuntuu.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.5.22 09:12:33

Tilanne on SOS!

Siis oikeasti. Wintec ja Bates haukutaan maanrakoon ilmapaneeliensa ansiosta.
Mutta, kun on ilmatopattu PALJON kalliimpi satula, se onkin sitten taivaallisen hyvä :D

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   27.5.22 09:59:39

Ainakin minun käteen ne wowin paneelit tuntuu erilaiselle kuin batesin, jos en väärässä ole, niin wowissa ilma on hevosta vasten ja batesissa välissä on foami.

Mulle olis kelvannut vaikka se bates, jos se olisi sopinut hevoselle, mutta jos ratsukko on eri paria, niin pitemmän päälle halvemmaksi tulee ostaa se 4000€ muokattava satula kuin vuoden välein aina joku muu…

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   27.5.22 10:01:51

...: Ja parastahan on se, että Wintec ja Bates (ja Arena) ostavat paneelinsa - tadaa - WoWin tehtailta. XD Itse olisin halunnut Batesin, mutta se ei istu hevoselle. Tai istuu, mutta siinä koossa kun se menee sille, mun jalat ei enää mahdu penkkiin. WoWin paneelit on ylipäätään lyhyemmät kuin W/B/A (koska ne on vähän erimalliset) ja kun siihen saa vielä sen lisäksi tarvittaessa yhtä tuumakokoa isomman istuimen ja modatut siivet, niin helpottaa pitkäreitistä ratsastajaa kummasti.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: Dft 
Päivämäärä:   27.5.22 10:22:04

Wow-paneeleissa on myös foam sisällä, ei pelkästään ilmaa. Winteciä ja Batesia ei saa niin helposti muokattua, sen takia WoW on ainakin minulle parempi. Oma satulani myös tehtiin mittatilaustyönä minunkin mitoilleni, ei pelkästään hevoselle. Tietääkseni tällaista palvelua ei Wintec tai Bates tarjoa.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.5.22 11:42:33

En tarkoittanut, että olisi WOW huono satula. Itsekin sellaisesta salaa haaveilen :)
Nyt on Bates ja Wintec omalla hevosella.

Ihmetyttää vain, kun tämän satulan ketjussa kukaan(!) ei hauku ilmapaneeleita heti alimpaan h*lvettiin...kuten noiden halvempien satuloiden ketjuissa.
On kuulemma ilmapaneelit ihan kamalia ja hevoselle erittäin huonoja jne...mitä näitä nyt on nähnyt täällä kirjoitettavan :D

Kun kyseessä on kallis satula, on kriitikotkin hiljaa ;)

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   27.5.22 11:57:33

Taitaa myös olla että se joka on päätynyt WOW satulaan, on myös aika paljon jo ehtinyt muita satulamerkkejä koluamaan läpi. Ei taida WOW kuitenkaan olla sellainen merkki, mitä ihan ensimmäisenä tulee mieleen alkaa hevoselle ostamaan.... sitten vasta kun on jo jollekin hevoselleen nähnyt sitä rumbaa kun sovitellaan parikymmentä eri merkkiä/mallia, tai jokin löytyy mutta sitten taas 2 kk:n kulutta on satulanvaihto ajankohtainen kun hevonen muuttuu... ja tätä sitten jatkuu, niin sitten aletaan miettimään tällaista vaihtoehtoa.
Säädettävät ilmapanelit ja kaaret (ja kokonaan erilaiset panelit malliltaan) on kyllä ollut meidän pelastus. Toinen hevosistani ei pidä ilmapaneeleista (jotenkin ahdistuu kun ne "niin tukevasti" asettuu selkään/seän ympäirlle), joten sillä joudun pitämään erillistä romaania vielä välissä, mutta muuten ei pahaa sanomista ilmapaneeleista.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   27.5.22 12:07:52

Jos joku huono puoli pitää sanoa, niin satula on RUMA jos ei muokkaa ulkonäköä lisäosin :D Minusta ne näyttää hirveille, jos jalustinkoukkujen päälle tulevaan osaan ei ota maksullista ”normaalin” näköistä leikkausta. Ite säästin ja jätin sen pois, mutta onneksi olen tottunut jo siihen. Ja tavallisten jalustinhihnojen säätö selästä on TODELLA hankalaa, lähes mahdotonta yksin ilman että kukaan on maassa apuna.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   27.5.22 12:15:31

Siksi siihen kannattaa ottaa ne WoWin "webbersit", tavishihnojen säätö on varmaan sikavaikeaa kun noikin on napakat.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: Narina 
Päivämäärä:   27.5.22 13:39:20

"Kun kyseessä on kallis satula, on kriitikotkin hiljaa ;)"

Tämä on aina hevospiireissä. Winteci saa usein haukkuja "merkki"harrastajilta.
Sama asia Micklemeissä, kaikki käyttää vaikka sopivat vain hyvin harvalle hevoselle oikeasti.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: Fcy 
Päivämäärä:   27.5.22 16:11:24

Eipä ole tullut mieleen että se läpän puuttuminen tekisi satulasta ruman. En ole koskaan edes kiinnittänyt asiaan huomiota.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   27.5.22 18:11:17

WOWista varmaan juuri siksi ei ole hirveästi huonoa sanottavaa, koska on monelle kuitenkin aika tuntematon merkki ja iso osa on kiinnostunut siitä pääasiassa siksi, että omalle hevoselle on ollut vaikea löytää sopivaa satulaa ja WOW on ollut ratkaisu tähän ongelmaan, jolloin esim. ulkonäköseikat on ihan toissijainen juttu. Itselläkin tämä tarina taustalla, samoin yhdellä tallikaverilla, jolta tästä merkistä ekan kerran kuulinkin.

Siinä mielessä harmi ettei ole tunnetumpi, koska maksaa kuitenkin suunnilleen saman verran kuin monen tunnetun merkin mittatilaussatula, joissa kuitenkaan ei ole mitään muokkausmahdollisuutta. Omassa WOWissa on käytettynä löydetty runko + istuin ja uudet siivet - hintaa oli yhteensä noin 3200 euroa.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: TV 
Päivämäärä:   27.5.22 21:28:40

Oliko niin että wowin etukaaren leveys ei määräydy ihan samalla tavalla kuin esim. wintecissä?
Että etukaaren avulla säädetään satulan painopistettä ennemminkin?

Joskus tallilla kävi sovittaja ja muistelen jotain tällaista.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.5.22 21:40:34

Ei noi nyt niin kalliita ole. Käytettynä hyväkuntoisena 700-800€.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.5.22 21:56:15

^Mistä noin edullisena saa?

Miten tuo wowin paneeleiden muokkaus eroaa wintecin/batesin täytepaloilla muokkaukesta käytännössä?

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   27.5.22 23:11:03

Omat kolme satulaa, mitä käytettynä, osina hankittuna, on ollut yhteensä n. 1200-1500/ satula,, Brexitin jälkeen ollut työläämpää saada osia... Koska enitenhän niitä Englannista löytyy. Paljon riippuu siitä millaisia osia tarvitsee, eli onko harvakseltaan myynnissä vai yleisimmät myynnissä olevat mallit. Ja tottakai laatu/ikä vaikuttaa. Paneelit säädetään ilmalla. Mutta ns. "säätäminen" isomminhan tapahtuu ihan sillä että kokonaan vaihtaa panelit erilaiseen malliin, eli monta eri panelimallia olemassa ja istuin, panelit, siivet, kaari vaihdettavissa/yhdisteltävissä erikseen.

  Re: Kokemuksia wow satuloista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.22 02:47:39

Ihan netin myyntipalstoilta. Viimeisin wow minkä näin facessa oli 700e.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.