Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.5.22 21:35:10

Minkä merkkiset olette kokeneet parhaiksi, ja miksi?

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.5.22 21:38:54

Lemieux paras omalle hevoselle estehuovissa, istuu eikä hankaa. Kouluhuovat ei sovi.

Kouluhuovissa en oo parasta löytänyt, Mattes ok.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.5.22 21:41:41

Entisillä hepoilla olleet psos-huovat hyviä, nykyisellä kuluttavat karvaa jostain syystä(?) eli ehdotuksia kaipaillaan täällä myös.

Pitäisi monoflap-satulaan olla vielä sellainen missä ei vastinhihnalenkkejä, niin siksi hankala löytää sopivia.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.5.22 22:14:48

Equiline kaikissa ehdottomasti

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.5.22 00:06:14

Equiline. Eskadron hyvä ja vähän edullisempi

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.5.22 06:21:27

Eskadronilla näkyy halvimmat perushuovat olevan n. 30€. Onko ne ihan kelpoja?

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: Au 
Päivämäärä:   25.5.22 07:03:54

Mulla ei juuri muita olekaan kuin Eskadronin perushuopia, juuri n 30€. Pysyy ryhdissä ja on hyviä.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: Sr 
Päivämäärä:   25.5.22 07:47:48

Eskadronin perushuovissa on hyvä hinta-laatusuhde. Loistavia varsinkin kesällä, kun huopaa pitää pestä usein. Kivat kausivärit.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.5.22 08:04:46

Eskan huopien muotoilu oli ihan älytön ainakin aiemmin. Siis se kaarre siiven edessä oli kilsan liian pitkä eteen. Oiskohan nykyään jo fiksumpi.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   25.5.22 08:24:56


Anna Scarpatin huovat meillä koettu parhaiksi.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   25.5.22 08:46:12

Ps of swedenin huopien sisäpuoli on aika karhea ja hankaa omallakin karvaa. Esim. Lemieuxin ja equilinen huopien sisäpuoli on huomattavasti pehmeämpää materiaalia, eikä hankaa karvaa samalla tavalla.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.5.22 09:48:28

Equilinet ja eskadronit tiedossa mutta niissä taitaa kaikissa olla vastinhihnalenkit?

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.5.22 11:47:22

Kiinnostaa eritoten sellaiset, mitkä ei hankaa karvaa. Nyt ollut sellainen, jossa selässä lampaankarva, mutta reunat kuluttaa siinäkin karvoja.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: pohtii myös 
Päivämäärä:   26.5.22 22:02:56

Hööksiltä ja Hankkijalta yhdet jotku kouluhuovat ostanut, mutta käyttäättä ne lörpöt jääneet.

Equilinet on ihanan topakat ja pysyvät monoflapissä paikallaan. Ne siis käytössä.

Aihe kiinnostaa kun tarvitsisin ostaa yhden kaksi lisää. Pysyäkkö näissä aika arvokkaissa mutta hyvissä, vai kokeillakko jotakin uutta? Nettiä on tullut selailtua.

Saksasta ainakin sai perus Equiline kouluhuopaa ilman nyörejä ja blingejä Octagon 71€
Escadronia alk. 33€

Onhan noissa eroa hinnassa, varmaan sit tuotteissakin? Kalleimmaksi tulee aina ostaa niitä mitkä jää käyttämättä..... :-)

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.22 22:55:03

H: tsekkaa Lemieux'n sensitive skin

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   27.5.22 09:23:16

Piste, vaikuttaa hyvältä, mutta koulumalli näyttää olevan loppu kaikkialta. Estehuopia löytyis...

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   27.5.22 10:44:07

Aiemmin ostin vain Eskadron Cottonia, nykyiseen monoflap-satulaan puolestaan Lemieux Luxury tai Cotton. Yksi Equilinen huopa minulla myös on, mutta en tykkää siitä sisäpinnasta, karvat jää siihen kiinni ja tuntuu nyppääntyvän helposti.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   27.5.22 13:23:25

LeMieuxit olleet eniten mieleen, etukiinnitys on kiva ja lisäksi säätömahdollisuus vastinhihnojen paikalle alakiinnittyksessä. Kestävät hyvin muodossaan pitoa ja pesua, ja värit miellyttävät mun silmää, kirkkaita ja raikkaita perusvärejä, jotka sopivat hevoselleni paremmin kuin hailakat pastellit.

Mulla on myös ikivanhoja Eskadronin huopia, erinomainen hinta-laatusuhde, muotoilu hyvä isosäkäiselle hevoselle.

Equiline ok, mutta ei paras. PSOS nyppyyntyy helposti ja oli pettymys.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.5.22 14:22:29

Mulla on Equilineä ja Lemieuxia. Ihan parhaita. Ei halpoja, mutta kestäviä ja pitävät muotonsa.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   27.5.22 15:13:04

Jännä, että kukaan ei ole vielä kehunut ESS tai PSOS huopia, jotka on nyt kovasti muodissa... :) Polyesteri on materiaalina sellainen, joka nyppyyntyy herkästi, joten en usko, että nuo pysyvät kovin pitkään siistinä.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.5.22 17:01:54

^mitäs jännää siinä on? Jos eivät laadultaan hyviä ole, niin miksi kehua.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   27.5.22 17:08:40

No mä voin sitten olla ensimmäinen. Itsellä ollut testissä merkkihuovista Kingsland, Eskadron, Lemieux, psos, ess. Näistä psos lemppari vaikka kaikki ajaneet asiansa ihan hyvin satunnaisessa käytössä. Ess huovat näistä lörpsähtivät, menettivät muotonsa ja liikkuivat eniten. Psos napakka ja muotoilu hyvä, pitää ryhdin ja ovat kauniita. Myös lemieux kiva, värit vaan ei niin mieluisat. Meillä ei ole karvat kuluneet mistäkään näistä.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   27.5.22 17:42:52

"^mitäs jännää siinä on? Jos eivät laadultaan hyviä ole, niin miksi kehua."

No ehkäpä juuri se, että miksi ihmiset niitä ostaa, jos ne eivät ole hyviä. Instassa noita on huopia näkee about kaikilla somettajilla, ja fb-kirppareillakin menevät ihan hetkessä kaupaksi.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.5.22 17:59:05

^Koska muoti. Ne on nyt muodissa, joten täytyy saada instaan kuvia just sen tietyn merkkisen huovan kanssa.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.5.22 18:11:47

Itsehän tuossa ylempänä kommentoin, että psosin huovat toimineet edellisillä hevosilla hyvin, ei mitään moitteita. En sitten tiedä onko nykyisellä eri mallinen selkä, erilainen karvanlaatu vai mitä, mutta psosin huopien takaosan kantti kuluttaa karvaa.
Huovat pysyneet vuosia aktiivikäytössä hyvän näköisinä ja pitäneet muotonsa vaikka pestykin on (pesukoneessa) ahkerasti.

Ess huovista omalta kohdalta vastakkainen kokemus, eli muoto ja ryhti kärsinyt pesussa, vaikka ihan kivan näköisiä ovat uutena.

Equilineja en tosiaan ole ainakaan itse löytänyt ilman vastinhihnalenkkejä mitä pidän nykyisen monoflap-satulan kanssa ongelmana, koska irrallaan olevat lenkit näyttävät tyhmiltä enkä myöskään halua leikellä niitä pois, koska se mielestäni pilaa tavaran mahdollisen jälleenmyyntiarvon (=tavara on rikottu).

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: dk 
Päivämäärä:   27.5.22 18:44:17

Kyllähän ne lenkit saa helposti pois ihan vaan saksilla ratkot ompeleet ja poistat langan jämät niin eipä sitä edes huomaa et joskus on lenkit ollu..

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: pohtii myös 
Päivämäärä:   27.5.22 18:57:45

"Equilineja en tosiaan ole ainakaan itse löytänyt ilman vastinhihnalenkkejä.."

Mä en taas ole törmännyt lenkillisiin. Vai ymmärsinkö nyt väärin tuotteen?

https://urly.fi/2DQw

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.5.22 18:59:30

Vastinhihnalenkki on juurikin tuo alhaalla oleva. Sen läpi kulkee vastinhihnat satulavyöhön.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: pohtii myös 
Päivämäärä:   27.5.22 19:11:59

Ahaa! Sorry oon aatellut niitä ylhäällä olevia joita en ole itse kaipaillut yhtään. Tuo alhaalla oleva ei ole häirinnyt.

  Re: Parhaat (koulu)satulahuovat?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.5.22 19:17:30

Equilinet liian pieniä pitkäsiipisiin 18” satuloihin. Joo, ilmeisesti saa kalliilla tilattua isompia, mutta hyllyssä ei juuri ole.
Lemieuxin on tarpeeksi kookkaita.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.