Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä tallikengät?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.1.21 22:12:29

Mistä lämpimät tallikengät? Oon yrittäny ettiä vaikka mistä mutta ei meinaa löytyä :D

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: Yyygh 
Päivämäärä:   14.1.21 22:27:34

Kuomat, bestM

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: se.pienitalli 
Päivämäärä:   15.1.21 12:05:59

Maihareissa on talvikäytöön tehtyjä työjalkineita. Siis tukeva kenkä kovalla kärjellä ja naulaan astumissuojalla.

Katso Jalaksen ja Sievin tehtaiden sivuilta missä heidän kenkiä myydään ja käy sovittamassa.

Maihari ei muovaudu jalassa, kuten ratsastussaapas. Eli niiden pitää tuntua jalassa hyvältä, kun olet laittanut
ne jalkaan ja kiristänyt nauhat.

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   15.1.21 13:10:30

Sieviläiset, muckbootit tai kuomat. Riippuen siitä, mitkä omille varpaille toimii parhaiten.

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.1.21 13:57:02

Turvakenkiä ei mielellään eikä nauhallisia :D lämpöset ja mielellään suht helppo vaan tökkästä jalkaan. mutta kiitos ehdotuksista, kuomat alkaa vaikuttaa ihan hyvältä vaihtoehdolta

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.1.21 14:14:03

En tiedä onko kuomien laatu parantunut. Mulla noin 10 kertaa käytetyt jalassa ja kotiin pitää lähteä kun pohjat mureni pakkasessa silpuksi... mun kuomat muutaman vuoden vanhat

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: Minja 
Päivämäärä:   15.1.21 14:14:32

Muckbootit pitää vettä ja kylmää. Ihan loistavat. Ratsastan noilla myös kovimmilla pakkasilla. Lämpimillä (eli nolla) keleillä ovat jo hiostavat mutta käytän merinovillasukkia niin ei haittaa.

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.1.21 15:16:56

Sorelit,lämpimät ia hyvät jalassa

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   15.1.21 19:59:00

Sieviläisiä voittaneita ei ole. Ota vain turvakärjettömät niin on vielä lämpimämmät. Nahkaiset, kestää paremmin. Kalliimmat ostaa mutta saman arvoiset käytössä kuin kuomat ja muut. Niitä menee useammat siinä missä yhet sieviläiset.

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.1.21 20:19:55

Kuomat on tosi huonot jalalle muotoilun ja rakenteen sekä materiaalien takia. Lisäksi olen kuullut useilta just pohjien halkeiluista

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   15.1.21 22:45:45

https://m.motonet.fi/fi/tuote/5508402/DD-PolarMate-Lady-talvisaapas-merlotpunainen

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.1.21 06:31:22

Muckbootit on ihan parhaat

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.1.21 15:18:59

Kuoman saappaat voivat olla jalassa aika epämukavat, jos täytyy kävellä enemmän. Sen sijaan nauhalliset Kuoman talvikengät ovat parhaat, mitä minulla on ikinä ollut: sopivat ihan kaikkeen talutuslenkeistä ratsastukseen, auton ajamiseen ja vielä kelpaavat toimistotyöläisen jalkaan töihin mennessäkin. Nykyiset nauha-Kuomat ovat nyt käytössä varmaan neljättä tai viidettä talvea. Varmaankin tämän tai viimeistään ensi talven jälkeen on aika ottaa seuraavat käyttöön, mutta onhan nämä kestäneet varsin hyvin ja pakkasen lisäksi myös kurakeleillä kohtuullisesti.

  Re: Mistä tallikengät?

Lähettäjä: Poninomistaja 
Päivämäärä:   17.1.21 09:47:41

Rapalan pilkkisaappaat ihan parhaat. Villasukkavara ja varpaat oli lämpimät eilen -25C pakkasessakin. Ja itsellä varpaat todella nopeasti jäässä kun joskus lapsena palelluttanut ne.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.