Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: pisterivi 
Päivämäärä:   9.9.20 07:59:55

Suositelkaahan estevalmentajia varsinais-suomessa?
Ymmärrystä tulisi olla muillekin kuin 120 luokkien puoliverisille, eli myös tavallisille harrastajille ja myös suomenhevosille ja poneille.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Oppilas 
Päivämäärä:   9.9.20 09:28:05

Pinja immonen

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   9.9.20 12:15:15

Tomas Kiviranta

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.9.20 12:43:51

Pinja Immonen

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   9.9.20 13:38:28

Ramona Dragomir: valoisa, ystävällinen ja kannustava, vaatii ja kiittää, kivoja tehtäviä ratsukon tason mukaan

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.9.20 13:22:25

Taru Keinänen, Kirsi Lönnmark, Madis Morna, Taikku Lehtonen, Riikka Hajula, Aki Hannula...

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.9.20 14:12:01

Regina Kunnas

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Jepp 
Päivämäärä:   10.9.20 14:23:43

Oranta?

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Siula 
Päivämäärä:   10.9.20 22:14:33

Matti Eklund!

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.9.20 00:04:48

Eklund :D:Du

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Kukka 
Päivämäärä:   11.9.20 13:43:04

Tomas ei vaikuta enää varsinais-Suomessa.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: worm 
Päivämäärä:   11.9.20 15:24:41

^mietin ihan samaa

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Suffe 
Päivämäärä:   11.9.20 18:19:10

Tomas käy yhä Turun alueella valmentamassa

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   11.9.20 22:30:27

Kyllä Tomas käy parillakin eri tallilla valmentamassa :)

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Tamma 
Päivämäärä:   12.9.20 00:10:05

Tomas käy Turun seudulla ja suosittelen.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Söör 
Päivämäärä:   12.9.20 15:22:44

Kun aloittaja kyselee suokki/poni valmentajaa, seura ehkä aluetasolle ? Niihin on ihan eri valmentajat, tallit ja kentät. Edellämainituista eivät kaikki ole ehkä innostuneita pitelemään ”valmennuksia” kaikentasoisille. Mistä alkaen esim Kirsi Lönmark on ollut valmentaja ?

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   12.9.20 18:44:14

Hannulan pitäis mennä hoitoon, ottais nevalasta mallia. 2020 luvun valmentaja hän ei ole.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: JJ 
Päivämäärä:   12.9.20 21:45:19

Samaa mieltä. Eikö tässä ketjussa ollut äsken hänestä jotain vakavampaa?? Kukakohan häntä suojelee...?

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   12.9.20 21:54:40

Hyvä että joku avaa suunsa lopultakin!

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Heppaäiti 
Päivämäärä:   13.9.20 12:56:11

Hannula. Kaikkien ratsastavien pikkutyttöjen äitien painajainen.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: paikallinen 
Päivämäärä:   13.9.20 14:20:07

Aika rajuja syytöksiä Hannulasta täällä, toivottavasti olette varmoja tiedoistanne..? Itse olen juurikin kiinnittänyt huomiota miten paljon reissaa alueen kisoissa valmennettaviensa mukana ja kannustaa ja neuvoo, samaa olen kaivannut omaltakin valmentajaltani joskus kun isompia luokkia kisasin.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Heppaäiti 
Päivämäärä:   13.9.20 16:26:31

Vieläkö sillä on valmennettavia?? Voi luoja...

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Känni 
Päivämäärä:   13.9.20 16:31:50

Se kai kertoo herrasta jos osallistuu Maljaan tuhannen juovuksissa? Vai onko se normaalia? Valmentaja :D :D

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   13.9.20 16:33:25

Tiedän ja olen nähnyt hannulasta sen verran kamaluuksia että myös kovin ihmettelen miksi tällä käy edelleen nuoria tyttöjä valmentautumassa..

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Heppaäiti 
Päivämäärä:   13.9.20 16:55:16

Kyllä sitä kaikki muutkin ihmettelevät. Joensuuhun hänellä ei enää ole asiaa.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Jonna 
Päivämäärä:   13.9.20 17:08:35

"reissaa alueen kisoissa valmennettaviensa mukana ja kannustaa ja neuvoo" No sittenhän kuka tahansa voi alkaa valmentajaksi? Jopa ilman viinaa. :D

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: KL 
Päivämäärä:   13.9.20 19:02:53

Kehuja, oletko lajissa uusi vai vain sokea?

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: KL 
Päivämäärä:   13.9.20 19:04:05

Viittaan nimimerkille "Paikallinen".

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   14.9.20 08:06:30

Tomakselle ääni myös täältä!

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Paikallinen 
Päivämäärä:   14.9.20 11:02:35

KL, en ole uusi, mutten tunne Hannulaa sen tarkemmin, kisoissa joskus naureskellut sen juttuja ennenkuin lähti Saksaan, en ole koskaan nähnyt häntä humalassa mutta olen kyllä kuullut että on maistunut.. En siis ole nähnyt tai kuullut mitään pahaa hänestä aiemmin. Minulla on aina ollut eri valmentajat ja 'piirit'.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.9.20 11:07:21

Minä näin kerran Hannulan kun olin humalassa.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Kikka 
Päivämäärä:   14.9.20 11:58:52

Paikallinen, taidat sitten olla ainoa lajissa joka ei ole asioista tietoinen.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.9.20 12:22:16

No jos teistä Hannula ei ole hyvä, niin käyttäkää muita. Itse Hannulasta näin 2020 luvulla vain hyviä kokemuksia, varsinkin kun tulee mukaan kisoihin, joissa valmentajan tuki on todella tärkeä.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Miri 
Päivämäärä:   14.9.20 14:52:41

No lähti ketju väärille urille; tehkää Hannulasta oma ketju. Aloittaja kyseli asiallisesti valmentajaa. kyselisin minkä tasoiselle, missä päin tarkemmin?

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Pianderos 
Päivämäärä:   14.9.20 21:19:45

Tämä on hyvä ketju, saa lukea muutakin kuin nimiä. ;)

Itseäni kiinnostaa kuka valmentaja on oikeasti saanut kehittymistä aikaan? Nimenomaan tuloksellisesti. Isompaan luokkaan auttamista ja menestystä siellä? Sitä kai kaikki haluamme?

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Pianderos 
Päivämäärä:   14.9.20 21:25:44

Lisään vielä että kädestä pitäminen, kisoihin yhdessä tuleminen tai kehuminen ei ole varsinaista valmennusta. Enemmänkin epävarmuuden poistoa ratsastajalta ja sellaista en kaipaa vaan oikeaa eteenpäin auttavaa valmennusta.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Pianderos 
Päivämäärä:   14.9.20 22:25:58

Eikö tähän ole kenelläkään mitään sanottavaa?? Eikö se ole valmennuksen tarkoitus, menestyä?

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Sasse 
Päivämäärä:   14.9.20 22:43:59

Tästä olisi kiva oikeasti kuulla mielipiteitä. T: ex-futari

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.9.20 23:12:33

No jos joku jaksaa Eklundin suuria saavutuksia hehkuttaa, niin nyt on tilaisuus.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Sasse 
Päivämäärä:   14.9.20 23:14:34

Ratsatajana vai valmentajana?

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.9.20 23:55:09

Näyttöjä tässä kai Pianderos kyselee, eikä turhia kehuja.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Pianderos 
Päivämäärä:   15.9.20 10:21:51

Up!

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Tyytyväinen 
Päivämäärä:   15.9.20 11:52:25

Tässä oma 2020 kokemus Hannulan valmennuksessa käyneenä: antanut paljon vinkkejä, millä saanut turhat tiputukset pois. Kisoissa osannut neuvoa, miten just sillä kertaa kannattaa lähteä ratsastamaan hevosta.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Pianderos 
Päivämäärä:   15.9.20 12:28:57

Tyytyväinen. Oletko siis noussut sen myötä isompaan luokkaan vai tulokset kisoissa parantuneet? Mitä luokkia hyppäät?

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: 56 
Päivämäärä:   15.9.20 15:46:35

Hannulan valmennettava täällä hei! Henkilönä hän on varmasti mielipiteitä jakava, mutta valmentajana osaa asiansa. Itsekin monen valmentajan opissa olleena, ei kellään ole riittänyt asiaa vuotta kauemmin. Akin kanssa kehitystä tapahtuu niin yhden tunnin kuin vielä yhden, kahden ja kolmen vuoden jälkeenkin.

Ja loppuun ihan yleinen huomio: Se on ihan valmennettavasta itsestään kiinni millaisen suhteen valmentajan kanssa luo.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   15.9.20 16:52:49

56: Eli onko tulokset parantuneet konkreettisesti?

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: 56 
Päivämäärä:   15.9.20 21:04:03

123 - on kyllä

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: 34 
Päivämäärä:   15.9.20 21:09:12

Isompaan luokkaan ja siellä menestystä? Jatkuvaa sijoituksille sijoittumista? Vai satunnaista menestystä? Kun sellaista kehitystä minä hakisin valmennuksesta. Jos siitä kerta maksetaan.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: 56 
Päivämäärä:   15.9.20 22:15:22

34 - sijoituksia tulee tasaisemmin mitä ennen ja tottakai vuosien aikana on noustu myös isompiin luokkiin, koska sitähän se kehitys on. En mäkään mistään rupattelusta ja päähän taputtelusta maksaisi. Lämpimikseen puhuvat valmentajat on lapsille ja niille joita ei kehitys kiinnosta.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: 56 
Päivämäärä:   15.9.20 22:19:24

Vielä vastauksena aloittajalle, ettei Turun alueella taida kovin montaa niin nirppanokka valmentajaa olla, joiden valmennuksiin ei suomenhevosella voisi osallistua. Eli kannattaa varmaan ottaa selvää jos pääsisi seuraamaan kiinnostavien valkkujen tunteja ja sitä kautta löytää sopivin kenen kanssa kokeilla yhteistyötä!

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Court 
Päivämäärä:   15.9.20 22:30:09

Entisenä tenniksen pelaajana en kyllä koe saavani iloa vain sijoituksista. Kyllä minä haluan että valmentaja auttaa minua voittamaan kisan. Toki minä en ole kasvanut lajiin pikkutytöstä joten ehkä siksi en osaa arvostaa "sijoittumista" vaan haluan enemmän. Ymmärrän kyllä että siihen on pitkä tie, mutta en vain ole vielä löytänyt lajista ihan oikeaa valmentajaa. En ole kuullutkaan yhdenkään puhuvan treenipäiväkirjasta tai PTS jutusta, kuten entisessä lajissani.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Court 
Päivämäärä:   15.9.20 22:46:05

Tai oheisharjoittelusta joka jokaisessa lajissa on käsittääkseni älyttömän tärkeää kokonaisuuden ja koordinaation vuoksi. Laskettelijat pelaavat tennistä tai kössiä. Tenniksenpelaajat säbää. Kaikki tukee yhtä päämäärää. Miksei esteratsastajan valmentaja laita minua esim uimahyppytreeneihin tai edes jumppatunnille??

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Hokityttö 
Päivämäärä:   15.9.20 22:51:46

Puhut Court täyttä asiaa. Ei tässä lajissa valmennuksesta tiedetä yhtään mitään. Siksi kai Suomen taso on mitä on, ja sellaisen säilyy kunnes valmennuksesta tulee ammattilaisten tekemistä. Paljon olisi oppimista muista oikeista urheilulajeista.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Court 
Päivämäärä:   15.9.20 22:59:59

Eikö valmentaja ole se joka vaatii ja antaa urheilijan tekemiselle suunnitelman ja tavoitteet pitkässä juoksussa? Näin sen pitäisi olla. Motiivi ja ennenkaikkea kunnianhimo.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Court 
Päivämäärä:   15.9.20 23:14:40

Niin. Totta muuta siitähän tässä ei ollut kyse, vaan lajin valmentajien ammattitaidon kyseenalaistamisesta muihin oikeisiin vakavasti otettuihin urheilulajeihin verrattuna.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Court 
Päivämäärä:   15.9.20 23:52:08

Vastapainoharjoittelun tuntimäärä? Ei koordinaatio tule tunnin harjoittelusta viikossa. Se on valmentajan tehtävä se tietää ja kaikki suunnitella. Siihen sitten urheiljija tottuu. Toistoihin. Tunti toisen jälkeen. Mikä mielestäsi on suurimmat syyt että lajimme ui tasoltaan syvissä vesissä ja on enemmänkin pikkutyttöjen leikkiä, ei oikeaa urheilua? Tuntuu että on tärkeämpi palmikoida harjasta kuin menestyä.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Court 
Päivämäärä:   15.9.20 23:55:19

Ei tehnyt hullua hurskaammiksi? Miksi se tekee muissa lajeissa? Nyt kun olen aihetta enemmän googlannut, niin vuosikymmeniä niin on tehty ja hyöty kiistaton.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   16.9.20 10:36:14

Nää teijän edellisten kommentoijien kokonaisvaltasesta valmennuksesta keskustelu on mun mielestä ihan älyttömän tärkeetä, mut ratsastuksessa vielä niin vieras asia. Ratsastusvalmentajat kun valmentaa vaan ratsastajaa hevosen kanssa, mut HYVIN harvat ohjaa tekemään mitään ratsastajan oman kunnon eteen. Ei ainakaan mun uralla oo yksikään valmentaja puuttunut mun henkilökohtaiseen kuntoon.

Mut nää oikeesti näin pitkälle kiinnostuneet valmentajat on ihan eri tuntitaksalla, kuin ne parin/kolmen kympin aluetason valmentajat. Mun mielestä ratsastajien ite pitäis tajuta liikkua muutenkin kuin ratsastamalla, mennä vaikka lähisalin ryhmäliikunta tunneille kerran tai kaks viikossa. Ja mikä sitä ratsastajaa estää nostamasta oheisliikunnan puheenaiheeksi ite valmentajan kanssa, voi olla että sieltä kysyttäessä saakin kullakalliita neuvoja, joita valmentaja ei oo tienny kertoa aiemmin.

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Hokityttö 
Päivämäärä:   16.9.20 17:03:53

Word!

  Re: Estevalmentajat varsinais-suomi

Lähettäjä: Näytöt 
Päivämäärä:   19.9.20 17:03:57

Pisterivi.

Valitse valmentaja tulosten mukaan, älä suositusten. Se joka on saanut todistetusti ratsastajia kehittymään tulosten valossa, on oikea valinta. Ja useamman kuin yhden. Ei se josta sanotaan "musta tuntuu et oon mennyt eteenpäin hänen kanssaan."

Muut ovat keppihevosvalkkuja.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.