Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: dsdee 
Päivämäärä:   11.7.20 11:38:01

Riittääkö nimi?
Entä paperit koulusta?
Omat kilpailutulokset? Valmennettavan kilpailutulokset?

Vai riittääkö vain että valmentaja on hyvä tyyppi ja ajatukset kohtaa yksiin?

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   11.7.20 11:55:28

Omallani on sellainen tyyli tehdä josta tykkään, ja hänen hevosensa ovat ratsastettavuudeltaan juuri sellaisia, joita haluan omienikin olevan. Hänellä ei ole valmentajan papereita, mutta ne ovat minulle täysin yhdentekeviä jos tiedän itse että kokemusta ja osaamista löytyy, ja valmwntajalla on halua kehittyä itsekin edelleen.

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   11.7.20 12:01:09

Tämä asia riippuu ihan valmennettavan tasosta.
Itse kilpailen sekä kansallisella- että kv-tasolla.
Valmentajalla pitää olla näyttöjä ja kemiat kohdata niin että ymmärrän hänen ohjeensa. Hänellä pitää olla tietoa, taitoa ja mielenkiintoa valmentaa minua.

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.7.20 12:01:58

Pitää olla opettajan paperit.
Tämän lisäksi pitää mennä ajatukset yksiin, kouluttaa itseään jatkuvasti, olla kiinnostunut musta ja hevosestani ja ajatella ehdottomasti treeniä siltä pohjalta että muutetaan hevosen tapaa käyttää itseään eikä vaan väännetä sitä tuomareita miellyttävään muottiin. Pitää ajatella ratsastusta hevosen terveyttä edistävänä asiana eikä kilpailuna tai hevosta urheiluvälineenä.

Mutta minä olenkin outo hiippari, mutta onneksi on löytynyt sopiva valkku :-)

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: kreepy 
Päivämäärä:   11.7.20 12:12:25

Kilpailevana (koulu)ratsastajana arvostan valmentajaa, joka on itsekin kilpaillut tai hän on hyvin perehtynyt kilpailuiden arvosteluperiaatteisiin - treenien on tähdättävä luokkien mukaisiin tehtäviin ja kehityskaari tulee olla etenevä.

Valmentajan kilpailutulokset tai tittelit sen sijaan eivät merkitse minulle välttämättä mitään, mutta joko hänen ratsastustaan katsoneena tai valmennettavien ratsastustyyliä ja tuloksia tarkastellessa haluan nähdä kehityskaaren.

Jos minulla olisi nuorempi tai haasteellisempi hevonen, pyrkisin etsimään valmentajan, joka voi tarvittaessa vielä itsekin ratsastaa, nykyisellä hevosella ratsastuskyvyllä ei ole merkitystä.

Valmentajan iällä, sukupuolella, rodulla tai ulkoisella olemuksella ei ole minulle mitään merkitystä kunhan silmät näkevät mitä minun pitää tehdä ja suu osaa sen minulle kertoa asiallisessa ja ymmärrettävässä muodossa niin olkoon vaikka avaruusolento kentän laidalla.

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: GP 
Päivämäärä:   11.7.20 12:27:09

Papereilla eikä koulutuksella ole väliä.
Valmentajan historialla, tavalla valmentaa ja valmentamisen tuloksilla on väliä.
Valmentajan täytyy elää tässä päivässä ja osata kehittää sekä hevosta että ratsastajaa. Olla motivoitunut valmentamiseen.
Valmentajan täytyy tietää mitä kotimaisessa kärjessä (ja ulkomailla) hevoselta kilparadoilla kysytään, hänen täytyy nähdä millä sinne päästään ja mitä ratsukossa missäkin vaiheessa täytyy kehittää, jotta sinne päästään tai siellä pärjätään.

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   11.7.20 12:29:30

Mielestäni riippuu tosiaan tasosta ja siitä mitä valmennukselta hakee.
Itse olen heA-tasoinen ratsastaja, jolla tavoitteet etenemiselle ja paremmalle perusratsastukselle. Valmentaudun kouluratsastuksessa säännöllisesti.

Minulle valmentajan osalta tärkeää on se, että valmentaja on asiallinen, kannustava mutta silti vaativa valmentaessaan.
Omasta mielestäni hyvä valmentaja:
- omaa siistin ja hevosystävällisen ratsastustyylin
- valmentautuu ja pyrkii kehittämään omaa osaamistaan myös itse
- löytyy kisatuloksia siltä tasolta jolle valmennuksissa haluan edetä

Lisäksi erittäin hyvä merkki hyvästä valmentajasta on se, jos tällä sattuu olla myöskin oppilaita jotka ovat menestyneet.

Omat valmentajani täyttävät nämä omat edellä mainitut kriteerini. :)

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   11.7.20 14:11:06

Ensinnäkin joko omia tuloksia tai vähintään valmennettavien tuloksia on oltava. Omia tuloksia ensisijaisesti, ja mieluiten vaativista luokista vähintään. En tee mitään valmentajalla, jolla ei käytännön tasolla ole kokemusta ratojen ratsastamisesta. Tämä siis koulupuolella.

Jos näytöt on kohdillaan, toivon johdonmukaista näkemystä ja kykyä kommunikoida ja vuorovaikuttaa. Ymmärrystä ja näkemystä hevosen kapasiteetista ja sen esiin saamisesta.

Olen lopen kyllästynyt näihin profeettoihin, joilla on suuret puheet ja vielä suurempi ego mutta pienet näytöt. Enkä enää tässä iässä kuuntele epäystävällistä puhettakaan. Huippuvalmennuksenkin voi tehdä nolaamatta ja nälvimättä. Se niin kutsuttu suorapuheisuus on useimmiten vain huonoja käytöstapoja, joita sitten fanit puolustelevat sanoen, ettei tyyli vain sovi kaikille.

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.7.20 17:41:26

Täällä peräkorvessa jo se, että suostuu tulemaan on yleensä riittävä meriitti itsessään. Muutaman olen saanut käymään täällä asti, kaksi heistä käy kerran kuussa. Kahdessa muussakaan ei sisänsä ollut mitään vikaa, mutta toisen kanssa oli hankala sopia aikatauluja ja toinen muutti muualle. Toisella on koulutusta ja meriittejä enemmän kuin tarpeeksi meille, toinen ihan itseoppinut aikoinaan kansallista kisannut.

Ihan kotona puskaillaan, mutta haluan pari kertaa kuussa käydä valvovan silmän alla molemmilla hevosillani jotta mahdolliset istunta-ja ratsastusvirheet eivät kerkelä mennä liian hankaliksi korjata. Ihan riittävältä vaikuttaa tämä, kerta kuussakin voisi riittää mutta pidän hirveästi molempien opettajien/valmentajien tyylistä.

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: Moneypenny 
Päivämäärä:   11.7.20 17:50:32

Valmentajan ratsastustyyli, valmennettavien menestys sekä seuraan valmentajan tuntia. Miten hän ohjaa, neuvoo, auttaa, korjaa ja puhuttelee oppilaitaan.

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.7.20 18:43:33

minua ei turhat paperit kiinnosta.

ratsastustyyli, oma taso, kilpailukokemus ja tärkein on se miten opettaa.

itse kisasin kansallisia-kv este sekä koululuokkia itselaittamilla hevosilla, kyllä opettaa osaa ilman koulujakin.

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   11.7.20 18:46:17

Joo pitää olla itsellään tuloksia!
Mun valmentaja kilpaillut koulussa em-tasolla asti ja kilpailee aktiivisesti edelleen.

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: hih 
Päivämäärä:   11.7.20 22:22:24

Ammativalmentaja, hyvät pedagogiset taidot ja kannustava. Kilpailee itsekin. Näkee helposti virheet ja antaa hyvät neuvot korjata ja parantaa ratsastusta.

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: wimma 
Päivämäärä:   11.7.20 22:59:17

Papereilla en tee mitään. Sen sijaan täytyy olla näyttöjä sekä hevosten menestyksekkäästä kouluttamisesta (hevoset kehittyvät ja pysyvät terveenä) että valmentamisesta (valmennettavien kilpailutuloksia tai yhdessä eteenpäin vietyjä hevosia). Lisäksi tyylin täytyy olla sellainen, jota ymmärrän ja jossa on selkeä punainen lanka.

Aina välillä sitä ihmettelee, miten jotkut tyytyvät ratsastamaan samojen valmentajien silmän alla pitkiäkin aikoja ilman mitään kehitystä, hevonen esim näyttää lihaksistoltaan hirveältä ja ratsastuksessa ollaan koko ajan samojen ongelmien äärellä, ei koeta onnistumisia jne

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   11.7.20 23:06:08

Papereilla, nimellä ja tuloksilla en tee mitään. Jos valmentaja ratkaisee ongelmani ja osaa auttaa eteenpäin, hän on kyllin hyvä minulle. Osaa selittää asiat niin että ne tajuaa, on kiinnostunut työstään eikä katso mitään hevosia nenänvarttaan pitkin. Sanoo suoraan jos huomaa epäkohtia. Mitään ylimielistä kukkoilijaa en katselisi. En myöskään sellaista, joka päästää tunnille epäsopivissa varusteissa, epäpuhtaasti liikkuvalla hevosella tms.

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: jijj 
Päivämäärä:   12.7.20 01:42:49

tiesin tuttujen kautta että on huippu valkku ja lähdin sit vaan kyselee et oisko mahollist päästä valmennuksiin. tiedän että pätevyys löytyy ja kisatuloksiakin on mutta kyllä tärkeintä oli yksinkertasesti että osas valmentaa; huomasin kyllä heti että on osaava ja saatiin jo ekoista valkuista ihan älyttömästi apua. vaikkei ois huippu kisatuloksia tms. niin en kyllä vaihtais mun valmentajaa

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   12.7.20 09:21:03

Toimivat ohjeet ovat minulle tärkeintä. Oma tasoni ei ole kovin korkea.

  Re: Millaisia näyttöjä vaadit valmentajaltasi?

Lähettäjä: Pyy 
Päivämäärä:   12.7.20 09:38:46

Että on kouluttanut hevosia korkeammalle kuin itse seuraavaksi tähtään ja osaa kertoa miten se tehdään. Ja hevosystävällinen kevyt tyyli.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.