Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastaessa jalka nousee

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   20.10.19 17:55:41

Antakaa vinkkejä miten pitää jalat alhaalla.
Aina kun pyydän hevosta eteenpäin niin jalka ja kantapää nousee ylös.
Monesti yritän oikeen keskittyä tähän että se ei nouse, ja silloin tuntuu etten osaa käskeä oikealla jalan kohdalla hevosta (?) tai jotenkin se on hankalaa/pyynnöt eivät mene läpi, ja jalka heiluu ja samalla tuntuu että jalat irtoavat jalustimista.
En ole siis mikään alkeisratsastaja enää.

  Re: Ratsastaessa jalka nousee

Lähettäjä: Overindulge 
Päivämäärä:   20.10.19 18:12:38

Ilman jalustimia vain mahdollisimman paljon ja jalkkarit sopivan pituisiksi eli ei liian pitkiksi mitä nykyään näkee paljon.

  Re: Ratsastaessa jalka nousee

Lähettäjä: Lii 
Päivämäärä:   20.10.19 18:21:11

Ratsasta enemmän kevyessä istunnassa, niin opit tunkeutumaan jalustimiin

  Re: Ratsastaessa jalka nousee

Lähettäjä: Tr 
Päivämäärä:   20.10.19 18:25:28

Älä purista polvella! Mulla oli tuo sama ongelma, olen päässyt siitä eroon. Tarpeeksi hyvä opettaja tarpeeksi monta kertaa sanoo, myös itse voi yrittää keskittyä vaikka 10 minuuttia kerrallaan tähän ongelmaan.

  Re: Ratsastaessa jalka nousee

Lähettäjä: Yx 
Päivämäärä:   20.10.19 20:42:14

Niin tuttua...

Kokeile:
- lyhyempiä jalustimia, jos jalustin on niin pitkä että et saa kantapäätä yhtään alaspäin, jalka irtoaa varmasti kun annat pohjeapuja
- pohkeella puristamista (kuin hammastahnatuubia puristaisit), sen sijaan että nostat kantapäätä kun annat apuja (älä jää kuitenkaan puristamaan)
- pohkeiden venytystä, jos pohkeesi ovat kireät, niin voi olla että pohkeet eivät yksinkertaisesti jousta kun annat apuja
- alkukäyntejä ilman jalustimia, jotta varmasti istut mahdollisimman syvällä satulassa ja saat jalat pitkiksi

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.