Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Annie 
Päivämäärä:   21.7.17 12:55:03

Syksyllä alkaa opinnot Mikkelissä ja uusi harrastuspaikka pitäisi löytää. Perus tuntiratsastaja olen ja autokin löytyy. Eli suosituksia saa esittää Mikkelin ja lähialueen ratsastuskouluista :)

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   21.7.17 13:04:22

Rouhiala. Ei se mikään hyvä ole mutta kuitenkin alueen paras. ja Kaisan tunnille, muille ei kannata mennä.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.17 13:34:46

Itse menisin vain Savelan tallille, mikäli siis ratsastuskoulussa kävisin. Motivoitunut opettaja, laadukkaat ja _ehjät_ hevoset, pääsee kisaamaankin. Oma hevoseni Suojalammella.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: lmjfdlkjdsf 
Päivämäärä:   21.7.17 13:36:01

Rouhiala ja Kaisa.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Kouluratsastus 
Päivämäärä:   21.7.17 14:32:32

Rouhialaan ehdottomasti, hyvät opettajat ja hevoset, lähellä keskustaa=kaikkialta lyhyt matka

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Kouluratsastus 
Päivämäärä:   21.7.17 14:33:22

Ja rouhialassa Sallan tunneille

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Bbb 
Päivämäärä:   21.7.17 18:33:35

Salla tai Kaisa

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Mikkelistämiekii 
Päivämäärä:   21.7.17 19:49:06

Makuasioita. Ota irtotunteja ja kokeile. Mieti, mitä haet: tavoitteellista urheilua vai enemmänkin hevos-ja ihmisystäviä ja hyvää tunnelmaa. Autollisena sulla on valittavana useampi vaihtoehto. Relanderilla on hyvä opetus, paljon erilaisia ratsuja, Niemenpellossa CR ja hyvät maastot, Rouhiala on lähellä, Savelassa osaamista, eikä Haukivuori tai Haukkamäen hevostilakaan ole kaukana, jos kertaviikkoisesti käyt. Vuokrahevosiakin voi syksyllä löytyä, hyviltä talleilta, joissa myös valmentautumismahdollisuus.

Tervetuloa Mikkeliin - Hyvä paikka hevostella!

(Keksin sloganin!)

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Not 
Päivämäärä:   21.7.17 20:03:11

Relanderia en suosittele, outoja "sääntöjä", hoitajat epäammattimaisia ja eivät anna tehdä mitään itse. Ponit epämääräisiä haahuilijoita, jotka eivät ole todellakaan ratsastuskoulu ainesta. TODELLA pieni maneesi, jossa parhaillaan 9 ratsukkoa yhdellä tunnilla.

-olen puhunut-

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   21.7.17 21:44:04

No, Mikkelissä ei oikeasti ole ainuttakaan hevosammattilaista, jos sius on sellaisiin paikkoihin tottunut. Mutta jos tulee jostain vastaavasta pikkukaupungista niin löytää varmaan saman tasoisen paikan.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Empätiedä 
Päivämäärä:   21.7.17 23:29:24

Ehdottomasti Savelan talli

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Kikka 
Päivämäärä:   21.7.17 23:52:51

Kaisa Pulkkanen on hyvä ope. Samoin Sanna Pelc. Ainoat hyvät.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.17 10:04:38

Kekkolan kartano
Niemenpellon talli
Relanderin ponitalli
Rouhialan talli
Savelan talli,
keskustasta yli 20 km päässä
Haukivuoren ratsastuskoulu
Toivonharjun tila (issikat)
Tuokon talli
Päivin talli

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Lillis 
Päivämäärä:   22.7.17 10:12:49

Ei Kekkolaan

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: huom 
Päivämäärä:   22.7.17 12:05:43

Päivin talli on lopettanut toimintansa aikoja sitten.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Mila 
Päivämäärä:   22.7.17 12:35:52

Sama: ei kekkolaan. Koska: pohjat, koska: hevoset, koska: opetus.
Varmaan ollut ok paikka tyyliin 4-5 vuotta sitten, mutta nykyään kun on myynnissä ja omistajaa ei tippaakaan kiinnosta niin...

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: ........ 
Päivämäärä:   22.7.17 13:14:12

Itse olen aloittanut 30v sitten Relanderilla - ja edelleen palaan sinne lomalla ratsastamaan (asun Kuopiossa). Jussin ja Jonnan tunnit molemmat hyviä, kivat hevoset ja omistajan vankka ammattitaito. Hyvä hoito hepoilla, isot laitumet ja maneesikin riittävä.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Ree 
Päivämäärä:   22.7.17 15:38:03

Itse alueella muutaman vuoden asuneena ja melkein kaikki edellä mainitut kokeilleena lämpimin suositus Rouhialalle ja Kaisan tunneille. Tunnelma on rento, porukka tervejärkistä ja hepat kivoja. Tuonne mennessä oli heti tervetullut olo ja tunneilta sai paljon irti. Sallan opetustyyli ei ehkä ollut minulle se "omin", mutta hyvin saatoin niilläkin rästitunteja ratsastaa.

Melkein harmittaa kun edessä on muutto pääkaupunkiseudulle ja saa pian taas etsiä uuden paikan harrastaa. Lomilla kyllä varmasti käyn mahdollisuuksien mukaan irtotunteja ottamassa. :)

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Ooppeli 
Päivämäärä:   22.7.17 15:47:32

Miksi aina kun kysellään jonkun pienemmän alueen talleista/valmentajista, joku tulee huutamaan, ettei siellä yhtään "oikeaa ammattilaista"? Katkerat idiootit, se kertoo eniten ihan kommentoijasta itsestään. Ei ole selvästi näkemystä tai tietoa siitä mitä ammattimaisuus tarkoittaa.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Fifi 
Päivämäärä:   22.7.17 15:53:43

^ nooooo toistaitoisilla ääliöillä on aina ollut tapana huudella totuutena omia mielipiteitään, ei siitä kannata välittää. Kyllä mikkelissäkin taitavia ja ammattimaisia ihmisiä on. Ei yhtä paljon kuin esim. Pk-seudulla, mutta kyllä niitä on.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Yläfemmat 
Päivämäärä:   22.7.17 16:09:49

Eikö Salla P opeta enää Kekkolassa? Ihan mahti ope nimittäin.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Jjjj 
Päivämäärä:   22.7.17 19:04:41

Nyt sitten listaa Mikkelin ammattilaisista. Kaisa? Kyllä. Keitäs muita... eipä tuu mieleen...
Salla ei vissiim enää opeta Kekkolas, siellä jotain ihan hasardeja satunnaisia opeja. Kun, niinkuin joku sanoi, ei yhtään enää kiinnosta omistajaa koko paikka, ostajaa vain odottaa.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Tin 
Päivämäärä:   22.7.17 20:03:46

Mikä on ammattilainen? Ohjaaja? Opettaja? Valmentaja koulutuksen käynyt?

Ratsastuskouluissa toimivista opettajia vain Salla Pelc, Elina Sjögren ja onko Jonna Siren.
Ohjaajia muut.Kaisa Pulkkinen ei opettaja, ohjaaja tai valmentaja.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Luumu 
Päivämäärä:   22.7.17 20:29:19

Ammattilainen on sellainen joka on itse hyvä ratstamaan ja jolla on tajua ja osaamista hevosista kokonaisuutena laajasti. Sillä onko käynyt jonkun säälittävän Ypäjän tai Harjun kurssin ei ole mitään tekemistä osaamisen kanssa.
Mutta eiköhän aloittaja löydä itselleen sopivan paikan.
Kannattaa olla tarkkana hevosten kaa, että ne on terveitä. Käyttää omia silmiään sen asian suhteen.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Eeva-Maria 
Päivämäärä:   22.7.17 23:04:10

Ei tavaölinen tuntiratsastaja osaa arvioida onko hevonen terve. Heppa voi olla vaikka kolmijalkainen, arkoa satuloitaessa, olla suustaan vaikea, olla kipeä selästään, täysin ep, vihainen... tuntiratsastajalle ei tule edes mieleen että hevonen on KIPEÄ! Tunneilla juoksee paljon sairaita ja rikkinäisiä hevosia, osa opettajista ei välitä, osa ei uskalla sanoa esim omistajalle... sMotaam vaam tuntilaisille että "se on vaan vähän jäykkä" just joo.
Tää koskee monia ratsastuskouluja Suomessa eikä liity Mikkeliin.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Heee 
Päivämäärä:   23.7.17 00:46:51

Joo ei sitä ammattimaisuutta kyllä missään käpysessä Ypäjässä tai Harjussa saatika muissa heppaleikkikouluissa hankita. Tulee ihan muita reittejä.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.17 06:11:11

Noista Mäntyharjun talleista - Päivi ymmärretävästi lopetti ratsastuskoulun pidon, vaikka on ollut parempi kuin yksikään valmentaja mitä täällä idässä olen saanut "käyttööni". Tuokolle taas en mene mieluusti, siellä on jotenkin ikävä ilmapiiri ollut aina.

Savelassa olen käynyt Mikkelissä ollessa ja tykännyt. Relander ihan ok, parempi oli ennen.

Päiviä parempaa en ole kohdannut, jotenkin vaan synkkasi ne kaikki kielikuvat ja olen erittäin kiitollinen hänen opetuksistaan, kantavat pitkälle.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Heheh taas! 
Päivämäärä:   23.7.17 07:34:14

Kekkola soi ja kukkuu! Vaikka on myynnissä, niin toimnta jatkuu kuten ennenkin siitä huolimatta. Miksi ei jatkuisi, miksi joku luulee ettei yrittäjiä enää kiinnosta? Ostajakandille aktiivinen toiminta on kuitenkin se kiinnostavin juttu.
Hyviä valmentajia, viikonlopun kursseja ja useat niistä jo TÄYNNÄ. Myös keväältä 2018.
Varsinaisesta ratsastuskoulun toiminnasta ei ole tietoa.

Että silleen teille sinne Mikkeliin.

  Re: Missä ratsastamaan Mikkelissä?

Lähettäjä: Lomalainen 
Päivämäärä:   28.7.17 22:10:14

Mökkeilen kesäisin Haukivuorella ja käyn aina silloin Haukivuoren ratsastuskoululla, suosittelen!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.