Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen kuljetus Ruotsista

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   29.5.17 13:46:20

Mitä kuljetusfirmoja ootte käyttäneet? Kokemuksia? Millaisissa hinnoissa? Onko hinnoissa paljon eroa, jos hevonen on vaikka Skånessa versus Tukholman lähellä? Kumpi järkevämpää, lähteä itse traikun kanssa vai pyytää kuljetusfirmaa?

Kaikki kokemukset kiinnostaa!

  Re: Hevosen kuljetus Ruotsista

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   29.5.17 18:37:18

Pyydä kuljetusfirmaa. Åby Horseline tuo lähes viikottain hevosia Suomeen eri puolilta Ruotsia, heidän kauttaan hoituu helposti. Hinnat muistaakseni noin 300-550 e riippuen tuleeko esim. just Skånesta vai Tukholmasta.

  Re: Hevosen kuljetus Ruotsista

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   30.5.17 00:16:26

Ei oo kyllä noin halpaa kuljetusfirmaa ruotsista.. Kuljetusfirmat 800e ylöspäin, kaverin poni suomesta ruotsiin melkein tonnin luokkaa. Oma hepo kuskattiin itse skånesta ja päästiin halvemmalla

  Re: Hevosen kuljetus Ruotsista

Lähettäjä: ------ 
Päivämäärä:   30.5.17 08:10:15

Olemme kuljettaneet itse omia hevosia monta kertaa valmennus- ja kisareissuille Skåneen. Ensin ajomatka Suomessa lautalle. Finnlines on kesäaikaan parempi, hevoskuljetukset jäävät ulkokannelle eikä hevosilla ole niin kuuma kuin autolautalla lastiruumassa. Yön aikana hevosia käydään katsomassa kerran tai kaksi, joten oma nukkuminen on katkonaista. Ajomatka on joka kerta sujunut hyvin, liikenteestä riippuen n. 10 t. Olemme kuljettaneet itse sen takia, että hevosten matka-aika olisi mahdollisimman lyhyt. Rahtareilla on kyydissä monta hevosta. Ne haetaan eri paikoista ja jätetään eri paikkoihin. Yksittäisen hevosen matka voi sen takia venyä monta tuntia. Olemme kuljettaneet hevosautolla, trailerilla kuljettamisesta ei ole kokemuksia. Auto on ilmastoitu ja hevosilla on hyvät tilat.

  Re: Hevosen kuljetus Ruotsista

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   30.5.17 09:53:30

Itse hain pari vuotta sitten. Åby ei edes vastannut viesteihin/sähköpostiin. Haku reissu Turku/ Tukholma lautalla edes takaisin maksoi noin 800 euroa. Parin tunnin välein käytiin vuorotellen autokannella. Talviaikaan oli joten kuumuuskaan haitannut.

  Re: Hevosen kuljetus Ruotsista

Lähettäjä: Ise 
Päivämäärä:   30.5.17 10:08:50

Minä olen kuljettanut ihan trailerilla hevostani Ruotsiin ja takaisin. Yölautalla ollaan aina menty, traileriin vaan reilusti heinää, tarjolle vettä. Paljon kuiviketta ja väliseinä pois, niin on hepalla tilaa liikkua. Aina on mennyt ongelmitta.
Lautoillahan on sääntönä että kerran matkan aikana pääsee tarkistamaan hevosen voinnin, joka kannattaa miettiä tarkkaan ja hevosen mukaan. Itse en ole käynyt, sillä usein hepat vaan hermostuvat, kun keskellä yötä käydään lääppimässä ja availemassa ovia.

  Re: Hevosen kuljetus Ruotsista

Lähettäjä: Vanha 
Päivämäärä:   30.5.17 10:28:49

Kysy tekeekö Marcel Jordan matkoja Ruotsin kautta. Huippu.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.